Senior Netwerkspecialist
Functie omschrijving
Je stemt af met de
• klant voor technische vragen,
• operators en KPN monteurs voor de installatie of migratie,
collega netwerk engineers voor coaching, feedback en technische training en verbeteringen,
• technisch beheerders wanneer er problemen voordoen op het netwerk van de klant,
• projectleiders van Service Delivery voor de planning en technische vragen,
• technische consultants voor migratieplannen en maatwerk en
• diverse collega’s van andere afdelingen voor de (technische) afstemming.
Kortom je bent een technische kennis bron van de Cisco techniek, de KPN ONE, KPN ÉÉN en de KPN Corporate Internet dienst.
Op basis van complexe klant orders ontwerpt de senior netwerk engineer de Cisco router/switch configuratie voor een nieuwe levering of wijziging. De senior netwerk engineer denkt mee met de klant vanuit de order en het netwerk van de klant. En is een sparringpartner voor de technisch consultants en innovatie. Indien nodig helpt de senior netwerk engineer met de installatie of complexe migratie.
De senior netwerk engineer onderscheid zich door een coachende rol naar zijn collega’s, sturende rol op de afdeling en het adviseren van het management over het werkpakket. Alle netwerk engineers kijken kritisch naar de huidige processen en systemen en zoeken verbeteringen zodoende de klant sneller en first time right te leveren. Er wordt met name gezocht naar de kansen voor automatisering en daarmee een vermindering van systemen, vereenvoudiging van processen en uitdagender werk voor de netwerk specialist.
Functie eisen
Wat vragen we
• Ruime ervaring met Cisco netwerken, met name routers.
• Sociale vaardigheden om goed te kunnen samenwerken is essentieel.
• Je geeft feedback aan collega’s en helpt collega’s groeien in hun functie.
• Je levert structureel een positieve bijdrage aan de klanttevredenheid en –loyaliteit.
• Je bent een enthousiaste en flexibele teamspeler, neemt het voortouw in groepsverband en weet collega’s mee te krijgen in jouw (verbeter)voorstellen.
• Je werkt planmatig, deelt het werkpakket op over de tijd, stemt dit af en communiceert hierover met alle betrokkenen.
• Je kijkt kritisch naar de processen vanuit de klant, verzamelt feiten over uitval en dient verbetervoorstellen in.
• Je zoekt actief de samenwerking met andere afdelingen ten behoeve van de dienstverlening en maakt afspraken over de samenwerking.
• Je communiceert helder en duidelijk en hebt aantoonbare ervaring met verbetervoorstellen, migratieplannen en samenwerkingsafspraken.
• Ruime ervaring met voorbereiden en uitvoeren van complexe installaties, testen en complexe migraties.
• Ervaring met troubleshooting is een pré
Functie-eisen
Aantal jaar werkervaring 10
Relevante werkervaring 5
Branche ervaring –
Opleidingsniveau >= HBO
Studierichting
Talen
Systeemkennis Cisco
Hard Skills
Cisco CCNP certificering
Nice to haves
Ervaring met troubleshooting is een pré
Extra informatie
- Standplaats
-
Zoetermeer
- Aanvraagnummer
- 483
- Startdatum:
- 2016-11-21
- Verwachte einddatum
- 2017-09-30
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-11-09
- Contactpersoon Quest4:
- Jacqueline Slaap
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-11-07 16:06:44