Medewerker Regie & Advisering Documentaire informatie | Omgeving Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Medewerker Regie & Advisering Documentaire informatie is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Omgeving Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-77
- Startdatum:
- 06-02-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 24
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 25-01-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Medewerker Regie & Advisering Documentaire informatie
Wij zijn voor een gemeente op zoek naar een Medewerker Regie & Advisering Documentaire informatie op basis van 24 uur per week.
Documentaire Informatievoorziening heeft zich in de gemeente de afgelopen jaren getransformeerd van een papieren en sterk uitvoerend team naar een team dat de organisatie ondersteunt bij het zelf registreren, borgen van kwaliteit van registraties en het adviseren van de organisatie op het gebied van Informatiebeheer. Voor het adviseren op tactisch én op strategisch niveau, over zaakgericht werken en informatiebeheer in de brede zin zoeken we een senior Adviseur Informatiebeheer.
Naast adviseren over informatiebeheer -en het praktisch helpen doorvoeren van die adviezen- heb je ook affiniteit met onderwerpen zoals informatiebeveiliging, informatiearchitectuur, applicaties, etc. Als allrounder ben je in staat om regie te voeren op jouw vakgebied en een gedegen gesprekspartner te zijn voor wie er ook aan jouw tafel zit; van manager en bestuurder tot specialist of leverancier.
Je speelt een belangrijke rol bij het (her)ontwerpen van processen en daarbij gebruikte informatiesystemen met name bij het bepalen en implementeren van maatregelen waardoor de binnen processen ontvangen en gemaakte informatie duurzaam toegankelijk is en blijft.’
De gemeente staat nooit stil. Op straat bouwen we. Bij de TU innoveren we. En bij de gemeente verbeteren we. Wij zijn met de volgende ontwikkelingen met een grote informatiebeheercomponent bezig:
- Verschillende digitaliseringstrajecten zoals implementatie van digitale handtekening, digitalisering van werkprocessen, ontwikkeling van een e-depot;
- Toepassen van ‘Archiving by design’ bij informatievraagstukken vanuit de organisatie ;
- Implementatie van Teams en Sharepoint en het inrichten van de governance daarop;
- Omgevingswet: Kaders stellen en ondersteunen van zaakgericht werken in de vergunningenapplicatie;
- Invoering van de Wet Open Overheid (WOO).
Je hebt brede en diepgaande kennis op het vakgebied nodig om deze functie goed te kunnen invullen. Je hebt een pragmatische inslag en weet anderen te overtuigen dankzij je kennis en ruime ervaring. Je weet op hoofdlijnen hoe je technische functionaliteiten vertaalt naar operationele toepassingen. De rest leer je graag door te doen. Maar je bent meer dan alleen inhoud. Je weet de diversiteit aan werkzaamheden en veranderingen die op het team afkomen goed te begeleiden en beleggen.
Eisen en wensen voor de functie Medewerker Regie & Advisering Documentaire informatie
Harde eisen:
- Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 24 uur per week vanaf 6 februari 2023;
- Vormvereiste: Inschrijver mag maximaal één kandidaat voorstellen via één CV met één motivatiebrief. Inschrijver dient één CV en motivatiebrief van de aangeboden kandidaat toe te voegen in de map ‘mijn documenten’ en/of bij de betreffende vraag op het aanbestedingsplatform. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan;
- Kennis en expertise: Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan): Dit is van toepassing bij eis 4 tot en met eis 9;
- Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager of procesmanager in overheidsorganisaties in de afgelopen vijf (5) jaar;
- Een afgeronde vakinhoudelijke opleiding, in de richting van Informatiewetenschap, HMDI, IDM, HBO-Informatiemanagement of vergelijkbaar;
- Minimaal vier (4) jaar aantoonbare ervaring met het gebruik van DMS-en, RMA’s en Zaaksystemen in de afgelopen vijf (5) jaar;
- Aantoonbare werkervaring met het inrichten en implementeren van DMS- en zaaksystemen in de afgelopen vijf (5) jaar;
- Minimaal vier (4) jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en implementeren van een kwaliteitshandboek Informatie in de rol als adviseur of projectleider in de afgelopen tien (10) jaar;
- Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met het beheren van Digitale Informatievoorziening en Recordmanagement (Archief- en Informatiemanagement) in de afgelopen tien (10) jaar;
- Competenties: Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):- Omgevingsbewustzijn; – Resultaatgerichtheid; – Plannen en organiseren; – Analytisch vermogen; – Kwaliteitsgericht.
Wensen:
- Persoonlijke motivatiebrief geschreven door de kandidaat waarin de kandidaat in ieder geval in gaat op: a. De kennis en expertise (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende capaciteiten zijn van de kandidaat voor deze functie); b. De competenties (motivatie waarom aan de eisen wordt voldaan en wat de aanvullende competenties zijn van de kandidaat voor deze functie); c. Waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht; – d. De motivatie om mee te doen aan deze specifieke aanvraag;
- Aantoonbare werkervaring als (strategisch) adviseur en projectmanager informatiemanagement. Hoeveel jaar ervaring heb je;
- Je hebt aantoonbare werkervaring met coaching en begeleiding van (aankomende) specialisten Informatievoorziening, Informatiebeheer en Recordmanagement. Hoeveel jaar ervaring heb je;
- Je hebt aantoonbare werkervaring met de het voorbereidingen van de implementatie van een E-depot;
- Je bent Prince2-foundation gecertificeerd.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op dinsdag 31 januari 2023,09:00- 12:00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-01-18 15:03:34