Medewerker projectbeheersing en ondersteuning | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Medewerker projectbeheersing en ondersteuning is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-778
Startdatum:
16-06-2023
Verwachte einddatum:
16-06-2024
Aantal uur per week:
32
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
23-05-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Medewerker projectbeheersing en ondersteuning

Wij zijn namens het Ministerie van Justitie & Veiligheid op zoek naar een Medewerker projectbeheersing en ondersteuning op basis van 32 uur.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste kandidaten met enige ervaring in IT en openbaar bestuur, kennis van methodieken in projectmanagement, IT-beheer en IT- ontwikkeling, die nog veel willen en kunnen leren.

Ondersteuning
Om het programma goed te laten lopen zoeken wij iemand die kan zorgen voor de planning en voorbereiding van bijeenkomsten van het programmateam, programmaraad. Hiertoe behoort ook het plannen van afspraken, bijhouden van actie- en besluitenlijsten, etc. Op deze manier ondersteunt de PMO het proces met stakeholder management en ondersteunt de dagelijkse werkzaamheden in het programma.

Planning en control
In samenwerking met de programmamanager, realisatieteams en werkgroepen opstellen en onderhouden van een planning voor realisatie en financiën. Bewaken van voortgang, onderhouden van backlogs, onderhouden van contact met actiehouders over voortgang. Ondersteunen bij inhuur, contractverlengingen/contractmanagement, urenregistratie, onboarding van nieuw ingehuurde medewerkers.

Risico en kwaliteit
Onderhouden van risicologs in samenwerking met programmamanager en medewerkers binnen het programma. Bewaken dat documentatie van programmaresultaten en besluitvorming systematisch wordt vastgelegd zodat toezichhouders (bijvoorbeeld auditors of CIO-office) worden gefaciliteerd. Kennis en inzicht in best-practices voor projectmanagement, (Agile) IT-ontwikkeling, informatiebeveiliging en IT-beheer.

Algemene kenmerken:

  • Enthousiast, pragmatisch en flexibel, dienstverlende instelling. Krijgt energie uit een ondersteunende rol
  • Kan goed zelfstandig werken, ook als werkzaamheden niet gestructureerd worden aangeboden.
  • Communicatief vaardig, zowel in woord als schrift.
  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen/ sensitiviteit voor verschillende belangen. Een verbinder. Gericht op draagvlak en samenwerking binnen het programma.

Voor de invulling van hun taken maken RIEC’s op dit moment deels gebruik van gezamenlijke systemen (RIEC-IS en fileshare) en deels van eigen systemen (voor analysewerkzaamheden). Zowel het gebruik van RIEC-IS, als het gebruik van eigen analyse software brengt risico’s met zich. RIEC-IS is verouderd, moeilijk te beheren, slecht onderhoudbaar en moeilijk aanpasbaar. Voor analyse software is het moeilijk om voor de eigen systemen van RIEC’s op regio-niveau voldoende expertise, middelen en beveiligingsmaatregelen te organiseren. Op initiatief van de RIEC-regio’s is gestart om de vernieuwing-IV verder vorm te geven en op te starten. Dit heeft geleid tot de opstart van een programma, de formering van een gemotiveerd team van betrokken medewerkers. De resultaten van het programma komen tot stand in een samenwerkingsverband met veel stakeholders waarbij de resultaten van verschillende besluitvormingsgremia, werkgroepen en realisatieteams tot een planmatige en beheerste realisatie moeten leiden. Realiatie moet voldoen aan projectstandaarden van planning, kwaliteit en financiële beheersing. De resultaten moeten ook aantoonbaar voldoen aan kwaliteitsstandaarden, waarbij met name aspecten van privacy en informatiebeveiliging een grote rol spelen.

Eisen en wensen voor de functie Medewerker projectbeheersing en ondersteuning

Harde eisen:

  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;
  • De kandidaat heeft werkervaring met het werken binnen projecten als ondersteuner of als deel-projectleider;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met IV-gerelateerde vraagstukken;
  • De kandidaat overlegt -voorafgaand of zo snel als administratief mogelijk na start – een VOG Politiegegevens;
  • De kandidaat is bij aanvang opdracht bereidt om het aantal uren op te bouwen naar 32 uur p/wk;
  • De kandidaat is gedurende opdracht – in overleg – op zoveel mogelijk verschillende dagen flexibel inzetbaar.

Wensen:

  • De kandidaat is binnen x-weken na gunning beschikbaar: (10%)(2 weken = 100 punten, 3 weken = 75 punten, 4 weken = 50 punten, 5 weken of langer = 0 punten);
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met werken binnen overheid en overheidsprojecten in een gevoelige bestuurlijke omgeving (20%)(Ja = 100 punten, Nee = 0 punten);
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met het werken in IT-ontwikkeling (20%)(Meer dan 1 jaar = 100 punten, Meer dan 6 maanden = 50 punten, Minder dan 6 maanden = 0 punten);
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met het werken in beheer/informatiebeveiliging (20%)(Meer dan 1 jaar = 100 punten, Meer dan 6 maanden = 50 punten, Minder dan 6 maanden = 0 punten);
  • Interviewcriterium: De kandidaat is enthousiast, pragmatisch en flexibel, dienstverlende instelling. Krijgt energie uit een ondersteunende rol (25%); De kandidaat is een verbinder met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en sensitiviteit voor verschillende belangen (20%); De kandidaat is integer, toont een professionele opstelling en aantoonbare affiniteit met de verschillende aspecten van deze opdracht (25%); De kandidaat is communicatief en communicatief vaardig, zowel in woord als schrift (20%); De kandidaat is initiatiefrijk en proactief en weet creatieve oplossingen aan te dragen en te implementeren (10%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-05-18 08:25:11

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden