Senior Medewerker Asset Management & Licentiebeheer
Functie omschrijving
De Uitvoerend Medewerker Asset Management en Licentiebeheer bevindt zich op ondersteunende en bedrijfsvoeringvakgebieden, waarbij de functie is gericht op administratieve ondersteuning van de operationele activiteiten ten behoeve van het proces Asset Management en Licentiebeheer. De uitvoerend medewerker Asset Management en Licentiebeheer is een functionaris die ondersteuning levert aan de juiste uitvoering van het proces Asset Management en Licentiebeheer, alsook de juistheid / volledigheid van de Configuratiemanagement Data Base (CMDB). Hij bezit ervaring met en heeft affiniteit voor het proces Asset Management en Licentiebeheer.
Omschrijving voor Medewerker Asset Management & Licentiebeheer
Verwerken van bulk registraties en –mutaties
Rapporteren vanuit de CMDB, rapportages afstemmen met procesmanagerOpstellen van (reguliere) rapportages en verslagen
Verwerken van de mail
Verwerken van RFI via het Servicemanagement systeem TOPdesk
Voorbereiden en notuleren van de tweewekelijkse overleggen Inplannen van de inkomende werkzaamheden
Signaleren en bespreken van knelpunten
Oplossingsrichtingen/alternatieven formuleren tbv van de eigen taken
Ondersteunen van informatiebehoefte en/of werkzaamheden tbv de interne organisatie, klant organisatie(s), alsook projecten
Advies(deel)producten
Ten behoeve van een juiste uitvoering van deze taken, is de medewerker verantwoordelijk voor:
Het dagelijkse verwerken van de inkomende mail en RFI’s.
Het verwerken van bulk registraties en –mutaties binnen de daarvoor gestelde tijd.
Het uitvoeren van periodieke rapportage over het proces op de afgesproken tijden en in de vastgestelde vorm; het behalen van de normen, zoals die zijn gesteld aan het proces.
Het uitvoeren van periodieke verificaties in het kader van het bewaken van de integriteit van de CMDB
Het ondersteunen van de processen die leiden tot de betrouwbaarheid en volledigheid van de geregistreerde gegevens in de CMDB.
Het signaleren van problemen bij de uitvoering van het de taken, alsook binnen het proces.
Functie eisen
Knock-outs:
- kennis van de aandachtsgebieden Asset Management en Licentiebeheer
- Inzicht in organisatorische en inhoudelijke samenhangen in bredere context dan de eigen aandachtsgebieden
- kennis over ITIL V3 en de ITIL support processen;
- Dataverwerking in Excel
- Opstellen adviesrapporten, notities etc
- basis kennis van Queries
Competenties:
- Nauwkeurig
Wensen:
- Ervaring met Servicemanagement tooling (TOPdesk is een pre)
- minimaal 1 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
- Het geniet de voorkeur dat de kandidaat met het openbaar vervoer of de fiets naar het kantoor van SSC-ICT reist.
Extra informatie
- Standplaats
-
Zoetermeer/ Den Haag
- Aanvraagnummer
- 528
- Startdatum:
- 2016-12-12
- Verwachte einddatum
- 2017-01-15
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-11-23
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-11-22 09:26:37