Kwartiermaker cluster Inkoop | Zwolle

Sorry, deze opdracht voor Kwartiermaker cluster Inkoop is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Zwolle
Aanvraagnummer:
A2023-674
Startdatum:
05-06-2023
Verwachte einddatum:
31-01-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24 – 36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
12-05-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Kwartiermaker cluster Inkoop

Wij zijn namens onze klant opzoek naar een Kwartiermaker cluster Inkoop op basis van 24 – 36 uur.

  • Het opstellen van een concreet plan voor de professionalisering van de inkoopfunctie;
  • Het voeren van accountgesprekken met de eenheden voor de aanbestedingskalender;
  • Het opstellen van de aanbestedingskalender;
  • De uitvoering van de kwantitatieve spendanalyse;
  • Implementatie van het contractenregister;
  • Aanbestedingsstukken opstellen;
  • Niet-Europese aanbestedingstrajecten binnen de provincie begeleiden;
  • Interne controle op aanbestedingen.

Achtergrond:
Inkoop is binnen de provincie decentraal belegd. De advisering en regie van de inkoop is deels belegd bij het Shared Service Center (SSC) ONS en de eenheid bedrijfsvoering van onze klant. Vanuit de eenheid bedrijfsvoering is behoefte aan een professionele inkoopfunctie, waarbij voorkantsturing en de daarmee samenhangende activiteiten wordt versterkt en het contractbeheer en -management naar een hoger plan wordt gebracht. De kwartiermaker heeft een voortrekkers rol in de planvorming en voorbereiding van de implementatie.

Daarnaast zorg je samen met je collega’s ervoor dat met jouw adviezen, opdrachten doel- en rechtmatig aanbesteed worden. Je fungeert als vraagbaak voor alle mogelijke inkoop- en contractvraagstukken. Als adviseur ben je de sparringpartner van én luis in de pels voor het management. Je zorgt voor de strategische advisering en levert, gevraagd en ongevraagd, advies aan het management en medewerkers.

Je bent ten aanzien van de inkoopfunctie binnen onze klant de verbindende factor en je bevordert de samenwerking met zowel andere eenheden als SCC ONS. Je onderhoudt de contacten SSC ONS waar de procesbeheersing rond Europese aanbestedingen is belegd. Verder signaleer je de mogelijkheden voor, en stimuleert het afsluiten van, overkoepelende provinciebrede (raam)contracten. Naast het geven van advies begeleidt je niet-Europese aanbestedingstrajecten binnen de provincie.

Je volgt de ontwikkelingen in jouw vakgebied op de voet, je draagt bij aan het (door) ontwikkelen van het inkoopbeleid en onderzoekt, ontwikkelt en implementeert (innovatieve) instrumenten en hulpmiddelen voor aanbesteden en de bijbehorende risicobeheersing. Belangrijke thema is kopen met impact.

Organisatie:
Als kwartiermaker Inkoop werk je bij het team Financiën binnen de eenheid Bedrijfsvoering van onze klant. Het team Financien is een professionele, klantgerichte financiële dienstverlener binnen onze klant. De circa 20 medewerkers staan voor een gezonde, transparante en toekomstbestendige financiële huishouding. Proactief beweegt het team mee met de (veranderende) politieke actualiteit en maatschappelijke ontwikkelingen. De sfeer in het team is werkgericht en collegiaal. Plezier en humor zijn belangrijk!

Het team Financien vormt onderdeel van de eenheid Bedrijfsvoering, één van de acht eenheden binnen onze klant. Het werk bij de eenheid Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De eenheid zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere eenheden zich helemaal richten op de provinciale opgaven.

De eenheid Bedrijfsvoering bestaat uit zeven teams: Leiding, Financiën, Rapportage en administratie, Human Resource, Informatie en digitalisering, Faciliteiten en Juridische Zaken.

Eisen en wensen voor de functie Kwartiermaker cluster Inkoop

Harde eisen:

  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde hbo opleiding in civiel-/technische/bedrijfskundige/accountancy of bedrijfseconomische richting;
  • Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar;
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal vijf jaar relevante werkervaring en kennis mbt inkoopprocessen en Europese aanbesteding bij een gemeente, het Rijk, provincie of waterschap of een aan deze organisaties verbonden partij in de periode 2012 tot heden;
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in minimaal 2 opdrachten met de professionalisering en ontwerpen van de inkoopfunctie, het opstellen van een (strategisch) inkoopplan en de implementatie van deze plannen in de periode 2010 – heden;
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • De kandidaat beschikt over een diploma NEVI en NEVI II of vergelijkbaar (30%);
  • de kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal tien jaar relevante werkervaring en kennis mbt inkoopprocessen en Europese aanbesteding bij een gemeente, het Rijk, provincie of waterschap of een aan deze organisaties verbonden partij in de periode 2012 tot heden (15%);
  • De kandidaat heeft kennis van administratieve systemen SAP en vendorlink (5%);
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen (MVI) en duurzaamheid (5%);
  • Beschrijf in de toelichting beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden, het door u behaalde resultaat en de door u verrichte werkzaamheden (30%);
  • Beschrijf in de toelichting beknopt welke kwaliteiten u nodig acht om deze opdracht succesvol uit voeren. Geef met concrete voorbeelden aan hoe u over deze kwaliteiten beschikt (15%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-05-04 10:58:55

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden