Ketenprojectleider informatie-uitwisseling | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1307
Startdatum:
01-06-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16-04-2021 09:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Ketenprojectleider informatie-uitwisseling op basis van 24 uur per week. 

Opdracht omschrijving:
Projectleider informatie-uitwisseling, de kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:

De projectleider draagt zorg voor de procesmatige en inhoudelijke coördinatie van de veranderingen in de informatie-uitwisseling tussen ketenpartners die voortvloeien uit de Wet Straffen en beschermen. De planning hiervoor wordt vastgelegd in het door het Coördinerend beraad vast te stellen Programmaplan (fase 2). De inhoudelijke verandering is beschreven in de door het Coördinerend beraad vast te stellen Programma Start Architectuur.

Buiten scope van de opdracht valt: De aanpassingen van de eigen informatiesystemen door de betreffende ketenpartners.

Achtergrond opdracht:
De Wet Straffen en beschermen treedt naar verwachting op 1 mei 2021 in werking. Daarmee is de implementatie echter nog niet afgerond. Onderdelen van de wet treden op een later moment in 2021 en 2022 in werking. Bovendien is afgesproken de kwaliteit van de informatie-uitwisseling stapsgewijze te verhogen. 

Taken en verantwoordelijkheden:
De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

De projectleider geeft dagelijks leiding aan een meervoudig complex ketenbreed ICT-project voor de verbetering van de kwaliteit van de informatie-uitwisseling in het kader van de wet Straffen en Beschermen:

  • Het met de ketenpartners voorbereiden van de besluitvorming over de gewenste stappen en planning hiervan in de verbetering van de kwaliteit van de informatie-uitwisseling;
  • Het helpen van ketenpartners om nieuwe ICT-oplossingen te bedenken;
  • Het aansturen van de ketenpartners (iedere ketenpartner heeft een eigen PL) op basis van de vastgestelde planning;
  • Bevorderen van de onderlinge samenwerking tussen de ketenparters;
  • Het organiseren van de gemeenschappelijke koppelvlakken en de juiste informatie-structuur voor het uitwisselen van informatie tussen de ketenpartners in lijn met de Ketendoelarchitectuur van de strafrechtketen;
  • Het toezicht houden op het realiseren van deze gemeenschappelijke koppelvlakken en de ICT-oplossingen per ketenpartner.

De projectleider zorgt voor het opstellen van een afgestemd Plan van aanpak en projectplan (definiëren fasen, benoemen deelprojecten/-producten, projectstructuur- en organisatie, bepalen financiën en globale planning), waarbij rekening wordt gehouden met aanpalende projecten en met relevante politieke of organisatorische vraagstukken/besluiten.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt een afgeronde opleiding WO Informatiemanagement;
  • Je bent in het bezit van het diploma TOGAF;
  • Je bent in het bezit van het certificaat Prince-2 foundation;
  • Je overlegt indien je wordt uitgenodigd voor het Interview de diploma’s/certificaten Informatiemanagement, TOGAF en Prince-2 foundation;
  • Je hebt minimaal 7 jaar werkervaring als lid van een projectteam in projecten voor digitalisering van de uitwisseling van informatie tussen ten minste 2 uitvoeringsorganisaties die vallen onder de beleidsverantwoordelijkheid van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Dit dient in het cv duidelijk te zijn beschreven;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in de laatste 10 jaar als projectleider met implementatieprojecten onder Enterprise of IV-architectuur. Dit dient in het cv duidelijk te zijn beschreven;
  • Je bent de laatste 10 jaar als projectleider betrokken geweest bij ten minste 3 projecten voor de digitalisering van de uitwisseling van informatie tussen ten minste 2 uitvoeringsorganisaties die vallen onder de beleidsverantwoordelijkheid van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Dit dient in het cv duidelijk te zijn beschreven;
  • Je bent beschikbaar vanaf 01 juni 2021.

Wensen:

  • Je bent bekend met de MSP-methodiek;
  • Je hebt ervaring als projectleider met opdrachten bij uitvoeringsorganisaties die vallen onder de beleidsverantwoordelijkheid van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-04-08 06:53:28

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden