Ketenbeheerder | Den Haag
Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2022-1279
- Startdatum:
- 02-01-2023
- Verwachte einddatum:
- 30-06-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 07-12-2022 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Logius
Functieomschrijving Ketenbeheerder
Wij zijn namens Logius op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur.
De ketenbeheerder bij Centrale Catalogi Rijk is verantwoordelijk voor het 2e-lijns functioneel beheer van Centrale Catalogi Rijk (CCR). De activiteiten bestaan uit twee delen: functioneel beheer en implementatiecoördinatie. Als implementatiecoördinator geef je geïnteresseerde Rijksorganisaties uitleg, dien je als sparringpartner voor hun vragen wanneer implementatie wordt overwogen en begeleid je de deelnemende Rijksorganisatie bij de inrichtingskeuzes voor het in gebruik nemen van de catalogus. Bij de implementatie werk je samen met ketenpartners zoals de beheerders van gekoppelde bedrijfsvoeringsystemen. Als functioneel beheerder ondersteun je in een tweedelijnsrol de deelnemende organisaties bij het gebruik van de applicaties. Tot de taken van de functioneel beheerder horen verder onder meer wijzigingen- en releasebeheer en het op projectmatige wijze aansturen van grote en minder grote doorontwikkelingen.
Achtergrond:
Logius zorgt voor producten en diensten voor de digitale overheid. We bieden ICT-oplossingen en standaarden die alle overheidsorganisaties gebruiken in hun digitale dienstverlening. Zo helpen we overheid, bedrijven en burgers om snel, eenvoudig en veilig met elkaar te communiceren.
Organisatie:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten-besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid.
Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.
Eisen en wensen voor de functie Ketenbeheerder
Harde eisen:
- HBO werk- en denk niveau;
- Business Information Management Foundation, Informatiesystemen Foundation, Testen Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002;
- Ervaring met het aansturen van (externe) leveranciers (3 Jaar);
- Ervaring in vergelijkbare functies of rollen op het gebied van incidentbeheer, wijzigingenbeheer en klantondersteuning (3 Jaar);
- Ervaring met contentmanagementsysteem, het liefst Drupal (3 Jaar);
- Ervaring met inkoopdomein (3 Jaar).
Wensen:
- De beheerder configureert de aansluiting van externe/interne leveranciers van cursussen en opleidingen en coordineert deze werkzaamheden.Ook ondersteunt de beheerder de leveranciers bij vragen of problemen met betrekking tot aanbod en inschrijving van cursussen en opleidingen. Verder lost de beheerder problemen op en beantwoord vragen van lokale beheerders van Overheidsorganisatie (eerste lijn) die gebruik van Lees- Rijk en Leer-Rijk. Lees-Rijk en Leer-Rijk zijn applicaties waarmee gebruikers hun vakliteratuur, opleidingen en cursussen uit het aanbod van leveranciers kunnen afnemen. Daarnaast neem je als beheerder deel aan taktisch, operationele overleggen met gebruikersorganisaties en applicatie eigenaren en helpt de impact en functionele specificaties te bepalen van voorgenomen wijzigingen;
- Competenties: -Analyseren; -Klantgerichtheid; -Omgevingsbewustzijn; -Plannen en organiseren; -Resultaatgerichtheid; -Samenwerken; -Voortgangscontrole; -Zelfontwikkeling;
- Werkervaring binnen het e-Procurementdomein binnen de Rijksoverheid;
- Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen;
- Bekend met werken in scrum (agile) teams en Agile/Safe;
- In bezit van de certificaten Agile scrum foundation en Safe for teams of de bereidheid deze voor eigen rekening te behalen via de Logius Academie.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op . Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2022-12-06 10:21:43