Senior IPT Specialist
Functie omschrijving
– Het ondersteunen bij de verdere ontwikkeling en uitvoering/implementatie van spraak/video/data-integratie conform de gestelde kaders zoals vastgesteld zijn/worden voor de implementatie van IP telefonie (hierna te noemen als IPT) te Den Haag.
– Het adviseren van het implementeren van nieuwe diensten te weten het realiseren van de nieuwe IPT inrichting op de posten.
– Het uitvoeren van de beheertaken ihkv het 24×7 Contact Center.
– Het uitvoeren van de bestaande beheertaken en helpen aanpassen van nieuwe beheertaken op de situatie na implementatie van de nieuwe IPT diensten.
– Het opstellen van documentatie, financiële verslaglegging, plannen van aanpak, kosten bate analyses.
Het team EI bestaat uit een teammanager, een aantal senior Netwerk-/Systeemspecialisten, in totaal ongeveer 45 medewerkers. Het cluster EI kent verschillende disciplines die elk bij een coördinator zijn belegd, te weten Informatie-, Communicatie – (CT), Kantoor- en Ondersteunende technologie
ICT omgeving:
Computer operations, Change-, Problem-, Incident-, Configuration Management, Projects en Software Control & Distribution
Functie eisen
– Minimaal 5 jaar ervaring met ontwikkelingen op het gebied van spraak, spraak/data-integratie en in het bijzonder moderne op IP gebaseerde technieken als Voice over IP en IP Telefonie en implementatietrajecten
– Bewezen kennis en ervaring van het Cisco Callmanager – en Callmanager Express pakket
– Implementeren van een Cisco Unified Communication Manager cluster
– Configureren en troubleshooten van een Cisco IPT oplossing (gateway / gatekeeper, Unity, Communication Manager)
– Ervaring met het beheren (wijzigingen, incidenten) van een Contact Center applicatie, met als voorkeur Interactive Intelligence (CIC).
– Kennis van een SIP-koppeling van Cisco met CIC
– Opleiding op het gebied van ICT op HBO niveau of daaraan gelijkwaardig
OVERIGE EISEN EN WENSEN:
– Kennis van Cisco data Netwerken
– Diepgaande kennis van Quality of Service
– Kennis van Qsig en IP trunking voor zowel Cisco als Aastra
– Het mede ontwerpen van nummerplannen (Cisco en Aastra)
– Kennis van PSTN, TDM, signalering, RTP, SIP etc
– Ervaring met netwerkapparatuur (o.m. Cisco) en communicatieprotocollen
– Ervaring met testtrajecten
– Ervaring met migratietrajecten
– Ervaring met projecten binnen de overheid
– Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
GEDRAGSKENMERKEN
De medewerker dient te beschikken over de volgende vaardigheden:
• Uitstekende communicatie (zowel in woord als in geschrift);
• Procedureel sterk;
• Zelfstandig en kan mensen op sleeptouw nemen;
• Stevige persoonlijkheid / persoonlijke uitstraling;
• Professionele instelling;
• Zelfmotiverend;
• Sociaal vaardig;
• Didactische vaardigheden is een pré.
• Bereid is om consignatie diensten te lopen.
• Bereid is om zelfstandig dienstreizen naar het buitenland uit te voeren.
Tot slot zij hier vermeld dat aantoonbare vaardigheden op het gebied van (technische) onderzoeken, opstellen van adviezen en heldere communicatie hierover van groot belang worden geacht.
Samenvattend: een specialist, die zelfstandig in korte tijd zich kan inwerken op technisch en organisatorisch gebied.
ICT functies bij het SSC ICT zijn vertrouwensfuncties. Voor aanvang van de werkzaamheden dient de nieuwe medewerker een verklaring omtrent gedrag te overhandigen.
Extra informatie
- Standplaats
-
Zoetermeer
- Aanvraagnummer
- 302
- Startdatum:
- 2016-07-07
- Verwachte einddatum
- 2017-01-06
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-06-22
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-06-21 09:03:43