Senior Interim Manager ICT en Financiën | Wormer
Functie omschrijving
Wat wordt van de Interim Manager ICT en Financiën verwacht:
- Je stuurt het Team ICT (incl. Documentaire Informatievoorziening DIV) en Team Financiën aan.
- Je geeft direct hiërarchisch leiding aan ongeveer 26 medewerkers.
- Naast het direct leidinggeven aan deze Teams ligt het vak inhoudelijk zwaartepunt vooral bij ICT.
- Je bent dan ook inhoudelijk deskundig op het gebied van ICT en heb je een duidelijke visie op de ICT dienstverlening in een gemeentelijke organisatie.
Naast jouw leidinggevende taak ligt er een zware onderzoeks- en adviesopdracht bij ICT.
De eisen die aan ICT gesteld worden nemen steeds verder toe en de beschikbare budgetten zijn beperkt.
Er is onderzoek nodig naar de relatie tussen ambitieniveau en beschikbare middelen en naar mogelijke toekomstscenario’s. De interim-manager trekt hierbij samen op met de Informatie en Automatiseringsadviseur. Dit moet leiden tot een advies aan directie en bestuur van OVER-gemeenten en tot input voor het in het najaar op te stellen Informatiserings- en automatiseringsplan (I&A-plan).
Bij de afdeling Financiën ben je vooral sparringpartner voor de senior financieel consulent en de financieel consulenten. Je onderhoudt nauw contact met de wethouders financiën en ziet er op toe dat de P&C-cycli voor beide gemeenten en voor de ambtelijke serviceorganisatie OVER-gemeenten adequaat verlopen.
Kortom wij zoeken een combinatie van een stevige manager en een zwaargewicht op het gebied van ICT advies.
Taken van de Interim Manager
- Het hiërarchisch aansturen van de Teams ICT (waaronder DIV) en Financiën;
- Het onderkennen van de consequenties van in- en externe ontwikkelingen voor de ICT bij kleine gemeenten.
- Het doen van een audit (onderzoeks-adviesopdracht op het gebied van ICT) en het aansluitend maken van een I&A-plan in nauwe samenwerking met de I&A-adviseur.
- Het onderhouden van contacten met de beide wethouders Financiën.
- Het toezien op het tot stand komen van kadernota’s, begrotingen, voortgangrapportages, jaarrekeningen, etc.
- Het toezien op de juiste communicatie binnen de organisatie.
- Het optimaal gebruik maken van kennis en kunde van gemeentelijke medewerkers. – Het begeleiden van de medewerkers van de gemeente in de projecttaken.
Functie eisen
Profiel van de Interim Manager:
- Je hebt een academisch werk- en denkniveau en bewezen goede kennis van de gemeentelijke ICT en informatiekundige ontwikkelingen. (Eis)
- Je hebt affiniteit met de taakvelden DIV en Financiën.
- Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring o.a. met leidinggeven (Eis)
- Je hebt kennis van organisatiestructuren en -processen, ICT-strategie, kaders en normen voor gemeenten. (Eis)
- Je bent aantoonbaar succesvol met het leiden van I&A projecten. (Eis)
- Je bent een goed organisator die goed kan structureren en gezamenlijk met de (project) medewerkers tot resultaat weet te komen. (Wens)
- Je bent een natuurlijk leider, opereert coachend waar het kan en sturend waar dat nodig is. (Wens)
- Je hebt een klantgerichte en proactieve instelling naar de verschillende stakeholders en de organisatie als geheel. (Wens)
- Je hebt uitstekende communicatieve eigenschappen en adviesvaardigheden op verschillende niveaus. (Wens)
- Je hebt ervaring in het formuleren van verbeter-, projectplannen en beleidstukken en het presenteren van adviezen. (Eis)
- Je bent bestuurlijk sensitief. (Wens)
- Je bent vasthoudend, richtinggevend en resultaatgericht. (Wens)
Extra informatie
- Standplaats
-
Wormer
- Aanvraagnummer
- 932
- Startdatum:
- 2017-06-02
- Verwachte einddatum
- 2017-08-31
- Aantal uur per week:
- 24
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-05-26
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-05-24 12:42:51