Inkoopadviseur | Rijswijk

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Rijswijk
Aanvraagnummer:
A2022-0404
Startdatum:
11-04-2022
Verwachte einddatum:
11-09-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
31-03-2022 13:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor CBR op zoek naar een Medior Inkoopadviseur op basis van 36 uur per week. 

In deze rol als Inkoop Adviseur ben je een van de twee verantwoordelijke medewerkers binnen inkoop voor alle CBR contracten. Je managed contracten op strategisch en tactisch niveau.Voor de business ben jij tevens binnen inkoop het centraal aanspreekpunt.Je werkt nauw samen met de contracteigenaar en contractmanagers in de business, de inkoop-adviseurs en operationele inkoop.

Er zijn hierin twee primaire aandachtgebieden;

  • Adviseren van de business
  • Inkoop intelligence

Voor het eerste aandachtgebied ben je een medior, en dan met name in de adviserende rol waarbij je kennis van de aanbestedingswetgeving boven gemiddeld/goed is. Je bent een topper in het geven van adviezen (zowel mondeling als schriftelijk), denk hierbij aan het adviseren van de business over het type inkooptraject dat er gevolgd moet worden bij nieuwe behoeftes die niet binnen raamovereenkomsten vallen of het adviseren richting de accountant over de rechtmatigheid van afgesloten overeenkomsten. Daarbij verlies je de rechtmatigheid niet uit het oog, maar kiest hierin de meest doelmatige oplossing(en).

Voor het tweede aandachtgebied, vervul je naast een aantal algemene contractmanagement taken, ook de rol van inkoopanalyst. Waarbij je o.b.v. inkoop- en financiële data analyses maakt over compliance, einddata van contracten, spend etc. Je participeert ook op gezette momenten in aanbestedingstrajecten. Je treedt in die rol slagvaardig op en brengt kennis in over de markt en adviseert over de te stellen contractbepalingen.

Om de doelstellingen te kunnen bereiken zijn een aantal resultaatgebieden en kernactiviteiten benoemd:

RESULTAATGEBIEDEN EN KERNACTIVITEITEN

Borging van Beleid:

  • Levert een bijdrage aan de vertaling van de doelen in de meerjaren strategie en jaarplannen, inkooppakket– en leveranciersmanagementdoelstellingen.

Adviseren:

  • Treedt op als eerste aanspreekpunt en business partner voor toegewezen personen/organisatieonderdelen;
  • Fungeert als vraagbaak op het gebied van inkoopvragen, inkooppakketten, raamovereenkomsten en afdelingsoverschrijdende leveranciers en -contracten.

Analyseren en rapporteren:

  • Kijkt mee met contractmanager in de prestatiemeting en beoordeling van leveranciers (aan de hand van kritische prestatie indicatoren);
  • Maken en analyseren van inkooprapportages zoals spendanalyses, bestedingen boven drempelwaarden en inkoopuitgaven buiten de mantelpartijen (maverick buying)
  • Contract bewaking (onder andere verlenging, beëindiging, uitnutting, conformiteit);
  • Initiëren en Monitoren tijdige start nieuwe Aanbestedingen en inkoop trajecten.

Evaluatie en kwaliteitsverbetering:

  • Opstellen van een inkooppakket strategie/-plan;
  • Evalueert het Inkoopbeleid en adviseert de contracteigenaren, contractmanagers, leveranciers en andere stakeholders ten aanzien van het inkoopbeleid en levert een bijdrage aan de ontwikkeling van randvoorwaarden en instrumentarium;
  • Toezicht houden op naleving afspraken in eigen organisatie (contract compliance);
  • Doen van (verbeter)voorstellen tot wijzigingen met betrekking tot inkoopkaders, methoden en werkwijzen;
  • Verantwoordelijk voor Leveranciersmanagement (leveranciers met meerdere, afdeling overschrijdende contracten, onder andere geven van feedback, advies en begeleiding aan leveranciers;
  • Optimaliseren leveranciersbestand en contracten in de inkooppakketten;
  • Neemt actief deel aan interne inkoop Tenderboard

Netwerker / intermediair:

  • Optreden als analist en adviseur richting de interne klant en leverancier;
  • Opbouwen relaties/partnerschappen met leveranciers;
  • Nauwe samenwerking en afstemming met contractmanager in de business.

Inkoop IT

  • Eerste aanspreekpunt voor ICT, voor de applicatie die door inkoop gebruikt worden;
  • Bewaakt en beheert de inkoopdata in de Aanbestedingskalender, processentool en spendtool.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt een relevante HBO- opleiding, bij voorkeur facility management en/of bedrijfskundige opleiding aangevuld met vakgerichte opleidingen (zoals InkoopAcademie en/of Nevi);
  • Meerdere jaren aantoonbare relevante werkervaring als contractmanager van contracten, bij voorkeur in de publieke sector;
  • Je hebt kennis van en ervaring met organisatorische en politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent een gedegen adviseur op strategisch niveau (in woord en schrift);
  • Je kunt hoofd -en bijzaken goed scheiden.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-03-29 14:01:03

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden