Inkoopadviseur ICT/ coördinator Inkoopprogramma | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2022-0832
Startdatum:
01-09-2022
Verwachte einddatum:
30-08-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
12-08-2022 13:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor een klant op zoek naar een Inkoopadviseur ICT/ coördinator Inkoopprogramma op basis van 32-36 uur per week. 

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld:
Het team Inkoop & Contractmanagement is ten behoeve van het programma Toekomstvast Fundament op zoek naar een: Senior Inkoopadviseur IT/coördinator inkoopprogramma met ruime ervaring op het gebied van IT.

De senior inkoopadviseur IT/coördinator inkoopprogramma heeft een centrale rol in het inkoopteam voor dit programma van ca. 4 inkoopadviseurs en 1 contractmanager. Hij/zij bewaakt de samenhang en afhankelijkheden tussen de aanbestedingen en heeft een aansturende rol t.b.v. de overige inkoopadviseurs. Tijdens de looptijd van het project is er altijd een senior inkoopadviseur aangesloten. Deze senior inkoopadviseur werkt mee aan het project en fungeert o.a. als sparringpartner en bewaker van de organisatie inkoopdoelstellingen. De gewenste specifieke kennis en ervaring zit voornamelijk op het ontwikkelen en uitvoeren van een inkoopstrategie voor de hieronder beschreven Multi vendor situatie

Opdrachtomschrijving:
Eind 2024 expireert een omvangrijke IT Raamovereenkomst met 1 leverancier. De inhoud van de overeenkomst betreft voornamelijk IT infrastructurele diensten, communicatie diensten en werkplekbeheer diensten.

Ten behoeve van de continuïteit dient de behoefte, die tot eind 2024 wordt ingevuld met deze lopende Raamovereenkomst, voor de daarop volgende jaren opnieuw te worden gecontracteerd met externe partij(en) of op andere wijze worden ingevuld.

Vooralsnog blijkt uit strategische ontwikkelingen dat om diverse redenen gekoerst wordt naar een situatie met meerdere vendoren. In de praktijk betekent dit dat de dienstverlening binnen de lopende Raamovereenkomst wordt ontvlochten in ca. 60 losstaande functionele diensten. Op basis van samenhang en afhankelijkheden worden deze diensten weer gehergroepeerd in een aantal kavels. Deze kavels vormen de aan te besteden opdrachten of percelen. De diensten uit de diverse percelen vervullen in veel gevallen geïntegreerd / samenhangend de IT behoefte. Daarom wordt aan één van de percelen een “Service Integrator rol” toegevoegd. De vendor die dit perceel gegund krijgt is daar waar nodig tevens verantwoordelijk voor de integratie van de dienstverlening tussen alle percelen. 

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Het vertalen van strategische onderzoeksresultaten naar een concrete aanbestedingsstrategie (integraal over alle percelen);
  • Advisering en uitwerking van de perceel indeling;
  • Bewaking van samenhang en afhankelijkheden tussen de percelen tijdens de voorbereiding en de uitvoering van de aanbesteding(en);
  • Input leveren voor strategische besluitstukken;
  • Uitvoering geven aan de belangrijkste en risicovolle aanbestedingswerkzaamheden;
  • Fungeren als intern contactpersoon en coördinator (integraal voor alle percelen);
  • Intensieve samenwerking met de senior inkoopadviseur, contractmanager en aanbestedingsjurist van het programma;
  • Aansturende en coördinerende rol m.b.t. de overige inkoopadviseurs binnen het project;
  • Het ondersteunen van de materiedeskundigen bij het technisch en functioneel specificeren van de in te kopen diensten.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Academisch werk en denkniveau; Een toelichting is verplicht;
  • Afgeronde HBO-opleiding of hoger. Een toelichting is verplicht;
  • NEVI I en II of gelijkwaardig. De toelichting is verplicht;
  • Minimaal 5 jaar recente werkervaring op het gebied van Europees aanbesteden. Een toelichting is verplicht;
  • Minimaal 5 jaar recente ervaring binnen een organisatie vergelijkbaar als de klant. Een toelichting is verplicht;
  • Ervaring met het begeleiden van (complexe) ICT-inkooptrajecten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht;
  • Kennis en ervaring met het opstellen van een aanbestedingsstrategie en het inkopen van ICT diensten. Een toelichting is verplicht;
  • Sparringpartner voor collega’s op het gebied van contract- en aanbestedingskennis en een partner in business voor de opdrachtgevers. Een toelichting is verplicht;
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden);
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Wensen:

  • Ervaring met het ontvlechten van een complex outsourcingscontract is een pré;
  • Competenties: – Resultaatgericht; – Helicopterview; – Adviesvaardigheid; – Overtuigingskracht; – Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; – Klantgericht; – Kwaliteitsgericht; – Proactief en initiatiefrijk.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 3 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 17 augustus 2022. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-07-22 15:09:40

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden