Inkoopadviseur | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Inkoopadviseur is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-526
- Startdatum:
- 01-05-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 24 – 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 18-04-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Inkoopadviseur
Wij zijn namens Stichting ICTU op zoek naar een Inkoopadviseur op basis van 24 – 36 uur.
Jij snapt waar het om draait bij het inkopen voor de overheid. Je weet snel je weg te vinden binnen de organisatie en hebt kennis van de diverse inkoopprocessen (EVO, MVO, EA). Je staat interne opdrachtgevers en projectsecretarissen (decentrale inkopers) met raad en daad bij, zodat zij snel én goed worden geholpen om hun inkoopvragen in te vullen: rechtmatig en doelmatig. Je bent een steunpilaar voor de junior adviseurs die de inkoopadministratie verzorgen. Je staat hen bij in geval van niet-standaard vragen.
Je bent niet alleen bezig met inhoudelijk inkoopadvies. Je levert een actieve bijdrage aan de professionalisering van de inkoopfunctie binnen ICTU door verbeterpunten te signaleren en projecten uit te voeren. Een belangrijke verbetering is gericht op het kennisniveau binnen de organisatie. We verwachten van jou dat je het voortouw neemt bij:
- Kennis delen over gunningsmethodieken en gunningscriteria om tot de gewenste resultaten te komen;
- Uitwerken invulling MVO door ICTU;
- Ontwikkelen onboarding van Inkoop voor projectsecretarissen;
- Aanscherpen processen en procedures, waaronder verkorte weergave van het inkoopproces, incl. rollen/verantwoordelijkheden;
- Updaten templates;
- Opzet maken voor categorie- en leveranciersmanagement.
Je verzorgt maandelijks de spendanalyse en levert een bijdrage aan de accountantscontrole. Je houdt het overeenkomstenregister actueel. Je draagt samen met de andere inkoopadviseur zorg voor kwaliteitsborging binnen de afdeling. Samen controleren jullie de dagelijkse stroom aan uit te zetten contracten op juistheid vanuit inkoopperspectief.
Mogelijk assisteer je bij dan wel voer je zelfstandig Europese aanbestedingen uit, waaronder voorbereiding, implementatie en nazorg. Dit is afhankelijk van nog op te starten trajecten, je eigen voorkeuren/ervaring en de periode waarin je werkzaam bent voor ICTU. Je komt terecht in een dynamische omgeving waarbij men al snel op jouw kennis en advies zal bouwen.
Gewenste profiel
Door je professionele houding en je kennis weet je snel het vertrouwen te winnen van je collega’s en interne klanten. Je functioneert zelfstandig binnen het team en weet wanneer af te stemmen met je collega’s. Je bent een persoon die snel kan schakelen en verbanden ziet tussen diverse vraagstukken.
Inhoudelijke kennis van aanbestedingswetgeving en -processen is vanzelfsprekend. Je hebt bij voorkeur ervaring binnen een projectorganisatie en/of overheidsinstelling met het adviseren bij en het begeleiden van (Europese) aanbestedingstrajecten, inclusief de voorbereiding en overdracht naar de organisatie. Je hebt ervaring met het uitvoeren van spendanalyses. Je laat je niet snel van de wijs brengen en bezit een natuurlijke overtuigingskracht. Je werkt zorgvuldig, bent doortastend, hebt een hands-on mentaliteit en je hebt een collegiale en flexibele instelling. Je hebt goede kennis van Office 365 en het werken in SharePoint.
Eisen en wensen voor de functie Inkoopadviseur
Harde eisen:
- Relevante afgeronde opleiding op HBO-niveau of door ervaring opgebouwd vergelijkbaar werk- en denkniveau, aangevuld met vakgerichte opleidingen zoals Nevi 1 (minimaal) of vergelijkbaar;
- Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het zelfstandig uitvoeren van inkoopprocedures binnen een project- en/of overheidsorganisatie (EVO/ MVO/ EA);
- Je hebt kennis van de Aanbestedingswet, Gids Proportionaliteit en van juridische en contractuele aspecten;
- Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur;
- Tot slot beschik je over zeer goede communicatieve vaardigheden en beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Wensen:
- Competenties: Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief; -Resultaatgericht; -Samenwerken; -teamspeler; -Innovatief vermogen; -Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk); -Analytisch vermogen; -Proactief; -Plannen en organiseren; -Benaderbaar en klantgericht; -Samenwerken; -Pragmatisch; -Voortgangscontrole;
- Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur met het adviseren over en het ondersteunen bij enkelvoudige en meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures op tactisch niveau;
- Ervaring met het uitvoeren en leiden van meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures bij de overheid;
- Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van verbeterprojecten op het gebied van inkoop;
- Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van spendanalyses;
- Aanvullende afgeronde vakgerichte inkoopopleidingen.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-04-14 07:42:17