Informationofficer / Informatie- en Procesmanager | Utrecht

Sorry, deze opdracht voor Informationofficer / Informatie- en Procesmanager is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2023-972
Startdatum:
24-07-2023
Verwachte einddatum:
24-07-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24-36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
03-07-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Informationofficer / Informatie- en Procesmanager

Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Informationofficer / Informatie- en Procesmanager op basis van 24-36 uur.

Als Informatie- en Procesmanager geef je leiding aan acht medewerkers van het team Informatie en Procesmanagement (IPM). Jij geeft richting aan dit team en zet de stip op de horizon neer. Je bent teamleider van het IPM team en MT lid van  VGU en MT-leden.  Het is ook jouw verantwoordelijkheid om de verbinding te leggen vanuit de VGU naar de verschillende organisatieonderdelen binnen onze klant op het gebied van informatie- en procesmanagement. Daarnaast stimuleer en initieer jij innovaties die het werk vereenvoudigen en slimmer inrichten. Vanuit jouw streven naar verbinding, resultaten en inhoudelijke analyse weet jij zaken op gang te krijgen.   Als Informatie- en Procesmanager signaleer je trends en veranderingen binnen en buiten de gemeentelijke organisatie die impact kunnen hebben op onze werkwijze en processen . Jij duidt deze en brengt ze onder in bijvoorbeeld standaarden en oplossingsrichtingen voor onze collega’s binnen de VGU. En het meest uitdagende deel: jij verbindt deze kennis en inhoud met de mensen die het moeten gaan doen. 

  • Je bent teamleider van het IPM team van VGU en je vertegenwoordigt de VGU als MT lid in concern brede IPM-overleggen zoals het Fysiek Domeinoverleg en regiegroepen;  
  • Je organiseert het informatie- en procesmanagement voor de VGU. Je ontwikkelt en onderhoudt in verbinding met het lijnmanagement de besturing, budgettering en architectuur; 
  • Je draagt zorgt voor de juiste inrichting én het continu verbeteren van het informatie- en applicatiebeheer binnen de VGU, in samenwerking met het IPM-team; 
  • Je draagt zorg voor het portfolio  voor modernisering en verbetering van processen en informatiesystemen, beleid en architecturen; 
  • Je stuurt op de implementatie en doorontwikkeling van informatie-en risico gestuurd werken; 
  • Je bent verantwoordelijk voor het tot stand komen en uitvoeren van de lange en middellange termijn I-strategie. Jij hebt de strategie van onze klant en de VGU scherp op het netvlies en vertaalt deze naar IPM oplossingen. 
  • Je draagt de totale strategie, in samenwerking met het team IPM, uit binnen en buiten de VGU; 
  • Je bouwt met de collega’s van het IPM-team aan een stevig zelfsturend team; 
  • Je levert een bijdrage aan het inzichtelijk maken- en prioriteren van de informatie en onderzoeksbehoefte van de afdeling en van Fysiek Domein overstijgende vraagstukken;  
  • Je draagt zorg voor de implementatie van het gemeentebrede beleid op het gebeid van informatiebeheer, gegevensbescherming en privacy 
  • Je analyseert ontwikkelingen in de omgeving (wetgeving, technologie, bedrijfsvoering). Je herkent innovaties, je ziet mogelijkheden en brengt deze samen met het IPM team verder binnen VGU. 

Werkplek:
Jij krijgt de kans om de complexe puzzel rond het organiseren, bouwen en beheren van maatschappelijk vastgoed in een groeiende stad met goed werkende processen en innovatie te ondersteunen. Om jou te inspireren, kom je te werken in een dynamische omgeving. Ons stadskantoor staat met haar 21 verdiepingen midden in de stad die volop in ontwikkeling is. Je hebt een prachtig uitzicht over het vastgoed waar jij aan werkt. 

Onze klant biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. We zijn benieuwd naar wie jij bent. Wij bieden je een plek bij het team Informatie-en Procesmanagement van de Vastgoedorganisatie Utrecht. Het team combineert de kennis van processen en IT in het verbeteren van de informatievoorzieningen en processen. Het team werkt samen met diverse teams binnen het Fysiek Domein en maakt deel uit van het gemeente brede IPM netwerk. 
 
Bij de VGU wordt er gewerkt vanuit de kernwaarden Betrouwbaar, Open, Veerkrachtig, Deskundig en Toekomstgericht. De VGU heeft de opdracht om samen met partners en bewoners voldoende duurzame voorzieningen voor maatschappelijke activiteiten te bouwen, te onderhouden en te renoveren.  
  
Voorbeelden van projecten waaraan we als Vastgoedorganisatie momenteel werken zijn: Merwedekanaalzone, uitbreiding fietsprogramma Stationsgebied, uitbreiding fietsparkeren binnenstad, ontwikkelprogramma Leidsche Rijn en OV-knooppunten. Binnen het IPM team werken wij aan initiatieven als migratie Office 365, datagedreven werken en OpenZaak. 
 

Eisen en wensen voor de functie Informationofficer / Informatie- en Procesmanager

Harde eisen:

  • Je hebt WO werk- en denkniveau en bij voorkeur is jouw opleiding afgerond in de richting bedrijfskunde/ informatiemanagement/bestuurlijke informatievoorziening;
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbaar strategische- en leidinggevende ervaring op de IPM-werkvelden, bij voorkeur binnen een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Je bent in staat je team te coachen en te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling en draagt zorg voor een prettig werkklimaat;
  • Je hebt een visie op het IPM vakgebied (digitalisering, procesmanagement en toepassing nieuwe technologieën) en kan deze vertalen naar kansen en ontwikkelmogelijkheden voor de VGU en uiteindelijk voor (de burgers in) de stad;
  • Je hebt ervaring met veranderkundige vraagstukken en Agile werken;
  • Je weet om te gaan met verschillende en/of strijdige belangen en doelgroepen en beschikt over politiek-bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit;
  • Je bent overtuigend, inspirerend en enthousiasmerend in jouw communicatie en je bent vaardig in het creëren van draagvlak voor de ontwikkeling en implementatie op het gebied van informatie- en procesmanagent.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 28. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-06-30 08:21:13

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden