Informatiespecialist/Recordmanager | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Informatiespecialist/Recordmanager is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
Startdatum:
13-03-2023
Verwachte einddatum:
11-03-2024
Aantal uur per week:
32-36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
08-02-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Informatiespecialist/Recordmanager

Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Informatiespecialist / Recordmanager op basis van 32-36 uur.

Onze klant werkt intensief aan het programma Open op Orde. Dat vraagt om een grote verbeterslag op het gebied van informatiehuishouding. Dat is niet alleen van papier naar digitaal, maar dat is ook het ontwikkelen van een nieuwe ondersteunende governance-structuur voor het archief en voor digitaal documentenbeheer in onze processen. Je bent de expert op het gebied van relevante wet- en regelgeving en vertaalt dat naar passend archiefbeleid voor de klant, met alle uitdagingen en vragen die daarbij komen kijken. Hoe zorgen we dat ons primaire proces zo goed mogelijk ondersteund wordt? Hoe kunnen we in verschillende applicaties volgens dezelfde uitgangspunten archiveren? Hoe doen we dit voor onze verschillende domeinen?

 Op dit moment worden deze zaken voornamelijk decentraal opgepakt en uitgevoerd door verschillende afdelingen en stafafdelingen. Er lopen verschillende programma’s om meer klant-breed en integraal om te gaan met informatie en zo verdere doorontwikkeling en professionalisering van de klant mogelijk te maken. Vanuit je rol als expert, draag je hieraan bij en zet je het onderwerp informatiehuishouding hoog op de agenda.

 Met een concrete opdracht werk je toe naar een toekomstbestendig archief- en informatiebeheer(beleid) en neem je de organisatie hierin mee. Je bent expert, trekker en vraagbaak tegelijk en sluit vanuit jouw expertise aan bij gerelateerde projecten. 

Wat we minimaal van je verwachten:

  • Archiefbeleid herzien;
  • Opstellen en implementeren DSP;
  • Opstellen en implementeren van een handboek vervanging;
  • Aansluiten bij inrichting MS365;
  • Aansluiten bij inrichting informatiearchitectuur, inclusief overzicht documentenlandschap.

Werkzaamheden:

  • Archiefbeleid, hotspotbeleid en selectielijsten opstellen en beheren;
  • DSP, ordeningsplannen en metadataschema(‘s) opstellen en beheren;
  • Een handboek vervanging opstellen en beheren;
  • Een plan opstellen voor de geleidelijke afbouw van papieren dossiers en de ontmanteling van de nog bestaande lokale papieren archieven;
  • De kwaliteit van de informatiehuishouding waarborgen en hierover rapporteren aan de proceseigenaren;
  • Aansluiten bij de aanschaf, uitfasering, ingebruikname en aanpassing van systemen en processen op gebied van informatiebeheer (archivering by design);
  • Kaders opstellen voor Zaakgericht Werken conform architectuur en standaarden van de Nederlandse overheid;
  • Kaders opstellen voor het monitoren en auditen van informatieprocessen.

Organisatie:
Onze klant investeert jaarlijks bijna 1 miljard euro in nieuwsgierigheidsgedreven onderzoek, onderzoek gericht op maatschappelijke uitdagingen en in onderzoeksinfrastructuur. De klant is een zelfstandig bestuursorgaan met wettelijk vastgelegde taken. De klant-domeinen, onderzoeksinstituten en regieorganen voeren de kerntaak van onze klant uit: het bevorderen van kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap. Op basis van adviezen van deskundige wetenschappers en experts uit binnen- en buitenland selecteert en financiert de klant onderzoeksvoorstellen. Daarnaast kent de klant negen eigen onderzoeksinstituten waar internationaal toonaangevend onderzoek wordt verricht. Onze klant stimuleert nationale en internationale samenwerking, investeert in grote onderzoeksfaciliteiten en bevordert kennisbenutting.

Eisen en wensen voor de functie Informatiespecialist/Recordmanager

Harde eisen:

  • Aantoonbare actuele kennis van relevante wetgeving, kaders en richtlijnen;

Wensen:

  • Minimaal HBO werk- en/ of denkniveau en aantoonbaar ruime ervaring op het gebied van informatiebeheer in de publieke sector;
  • Aantoonbare ervaring met de implementatie van archiefbeleid in systeemimplementaties. (Ervaring met implementaties van archiefbeleid bij inrichting zaaksystemen en MS 365 is een pré);
  • Een duidelijke visie op het onderwerp informatiehuishouding, archivering en archiefbeheer en hebt kennis van Informatiebeheerprocessen;
  • Affiniteit met het onderwerp Open op Orde;

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-02-01 08:29:23

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden