Informatiespecialist | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0736
Startdatum:
01-07-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
22-06-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van VWS op zoek naar een Informatiespecialist op basis van 36 uur per week. 

  • Samen met het projectteam bepalen hoe de extractie- en analysetooling ingezet kan worden en welke aanvullende functies toegevoegd moeten worden voor het binnenhalen, filteren en verrijken van de juiste documenten;
  • Zelfstandig kunnen werken met de analysetooling;
  • Filteren van de informatieset om te komen tot de uiteindelijke set die overgebracht wordt naar het archiefsysteem. Dit op basis van inzicht in context, volledigheid en betrouwbaarheid. In de informatieverwerking mag geen essentiële informatie verloren gaan;
  • Samen met de leverancier het archiefsysteem(Rijksdoc) inrichten, configureren- en vervolgens zelfstandig beheren;
  • Opstellen van testscenario’s en cases en participeren in het testtraject voor het in het archiefsysteem plaatsen van informatie;
  • Ondersteunen van projectleden die werken met het archiefsysteem.

Hiervoor zoeken we een ervaren informatiespecialist met affiniteit met functioneel beheer bij voorkeur met RijksDoc/Alfresco. Ervaring bij de rijksoverheid, idealiter bij een kerndepartement is een pré. De Hotspot staat regelmatig in schijnwerpers. Dit vraagt om flexibiliteit, organisatie sensitiviteit en uiteraard goede kwaliteit van werken.

Gewenst profiel:
We zoeken een informatiespecialist die ook het beperkte functioneel beheer van ons digitale archiefsysteem oppakt.

Als informatiespecialist ben je al vroeg betrokken in het project. Dat betekent dat je meedenkt over hoe jij en toekomstige collega’s gaan werken met de analyse tooling die gebruikt wordt om documenten die uit bronsystemen afkomstig zijn, gevonden, gerubriceerd en ontdubbelt worden. Omdat de tooling niet alles afvangt, screen jij ook de documenten en bepaalt welke documenten gearchiveerd worden.

Naast je rol als informatiespecialist vervul je ook de rol van functioneel beheerder van het archiefsysteem binnen het projectteam. In aanloop naar de archivering wordt dit systeem richt je samen met de leverancier het systeem RijksDoc. De leverancier biedt hier ondersteuning in de vorm van voordoen en samen doen. Maar nadruk ligt vooral op het zelfstandig kunnen inrichten en beheren van het systeem. Na de initiële inrichting zal het systeem tijdens het project beheerd moeten worden, te denken valt aan het toekennen van rechten, toevoegen van me tadata velden, aanmaken van nieuwe dossiers/mappen, het maken van rapportages en het ondersteunen van projectleden dat werkt met het archiefsysteem.

Deze gecombineerde rol vraag dat je bent opgeleid en ervaring hebt in archiefvorming, het gebruik van analysetooling en affiniteit hebt met functioneel beheer.

Competenties en vaardigheden:

  • Aantoonbare ervaring als informatiespecialist;
  • Aantoonbare affiniteit met functioneel beheer;
  • Ervaring met archiefvorming en archiefsystemen;
  • Aantoonbare ervaring in het werken onder kaders voor informatiebeveiliging, archiefwet en de AVG;
  • Praktische hands-on mentaliteit, oplossingsgericht, flexibel. Met behoud van kwaliteit en integriteit;
  • Communicatief vaardig.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Kandidaat beschikt over wo werk- en denkniveau;
  • Kandidaat beschikt over kennis van informatiemanagement in combinatie met datagedreven werken;
  • Kandidaat heeft werkervaring op het gebied van informatiehuishouding, vraagstukken rond de WOB.

Wensen:

  • Mate waarin de kandidaat kennis heeft van Wob-praktijk bij het Rijk;
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met informatiehuishouding;
  • Mate waarin de kandidaat over competentie analyseren en adviseren;
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-06-17 10:33:58

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden