Informatiespecialist ( 11 FTE) | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0577
Startdatum:
30-05-2022
Verwachte einddatum:
03-04-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16-05-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Kerndepartement DGBK/DBF onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar 15 Informatiespecialisten op basis van 36 uur per week.

We zijn op zoek naar een breed onderlegde ”informatiespecialist” die de informatievraag goed kan doorgronden en in staat is deze via Zoek & Vind om te zetten in (combinaties van) relevante zoekvragen. Het gaat hierbij vooral om de syntax. Deze informatiespecialist is goed in staat om daarvoor met de juiste mensen te praten, gerichte vragen samen te stellen en het onderzoeksproces vast te leggen. Maar is ook in staat om bijvoorbeeld mee te denken over de inrichting van metadatafilters, van een informatieportaal en de inrichting van de benodigde
workflow voor een klant of voor een specifieke gebruikersgroep.

Wat wij vragen:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen;
  • Brede kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata);
  • Gelijkwaardig gesprekpartner kunnen zijn voor beleidsambtenaren, directiesecretarissen en voor specifieke groepen gebruikers;
  • Goed kunnen luisteren; de vraag achter de vraag kunnen oppikken;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder:
    – Rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen;
    – Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers.
  • Onderzoeksvaardigheden, kennis van relevante (papieren en digitale) bronnen en mogelijkheden;
  • Sterk analytisch vermogen, verbanden kunnen leggen;
  • Kennis van semantische en linguïstische indexeringsfunctionaliteiten (synoniemen en vervoegingen);
  • Netwerkvaardigheid, weten hoe relaties te onderhouden;
  • Creativiteit;
  • Zelfstandigheid;
  • Nauwkeurigheid;
  • Pro-activiteit;
  • Dienstverlenende en klantgerichte instelling;
  • Kunnen denken in mogelijkheden en oplossingen (en niet in beperkingen of problemen);
  • Represetativiteit.

Opdrachtgever:
De afdeling Digitale Informatiehuishouding van Doc-Direkt faciliteert digitaal werken bij verschillende kerndepartementen en uitvoeringsorganisaties van het Rijk. Dit doet de afdeling aan de ene kant door bijvoorbeeld het ondersteunen van het gebruik van document management systemen en het leveren van adviesdiensten en projectleiding. Aan de andere kant wordt specialistische ondersteuning verleend voor specifieke vraagstukken zoals de automatisering van workflows, geautomatiseerde dataclassificatie maar ook toepassing van krachtige zoekmachines om informatie terug te vinden in omvangrijke bronnen (Zoek & Vind).

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau (aantoonbaar in cv/motivatie);
  • Je beschikt over kennis van (documentair) informatiebeheer en – dienstverlening en brede kennis van relevante kaders en regelgeving (aantoonbaar in cv/motivatie).

Wensen:

  • Mate van ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en – dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen (aantoonbaar in cv/motivatie);
  • Mate van kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata) (aantoonbaar in cv/motivatie);
  • Mate waarin je beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in motivatiebrief/CV en/of mogelijk gesprek);
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-12 07:16:26

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden