Informatienanalist | Diemen

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Diemen
Aanvraagnummer:
A2022-0508
Startdatum:
01-06-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
12-05-2022 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Zorginstuut Nederland op zoek naar een Informatieanalist op basis van 36 uur per week. 

Zorginstituut Nederland zoekt een informatieanalist in de periode 1 juni 2022, kan eventueel later in overleg tot 31 december 2022 voor gemiddeld 36 uren per week.

Als iStandaarden-informatieanalist hou je je bezig met het ontwikkelen, opzetten en uitwerken van functionele en technische specificaties van de iWmo- en iJw-standaard. Samen met je collega’s werk je aan de iStandaarden om de processen van ketenpartijen goed te ondersteunen. Als informatieanalist heb je contacten met verschillende ketenpartners, zoals gemeenten en aanbieders. Je onderzoekt de functionele wensen van ketenpartijen en analyseert de technische mogelijkheden om deze wijzigingen op te nemen in de informatiestandaard. Je werkt de technische oplossingen uit, passend binnen de ontwerprichtlijnen van de informatiestandaard. Je kunt de functionele en technische impact inschatten voor de hele keten en biedt ondersteuning bij de implementatie van de iStandaarden.

Je wordt onderdeel van een zeer divers team dat bestaat uit verschillende enthousiaste en gedreven professionals. De sfeer binnen het team is informeel en uitnodigend. We staan allemaal voor de resultaten die we moeten opleveren, en werken hier met veel energie en passie aan.

Beschrijving team:
Team Informatiestandaarden is een van de zeven teams van Afdeling Fondsen & Informatiemanagement binnen het Zorginstituut. Ons team bestaat uit circa 20 collega’s en is verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van de informatiestandaarden (iStandaarden), voor de Wet langdurige zorg (Wlz), de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Jeugdwet (Jw) en het Persoonsgebonden budget (pgb). De standaarden ondersteunen de informatie-uitwisseling binnen de van de zorgprocessen. Elk van deze standaarden is een verzameling regels en afspraken die ervoor zorgen dat cliëntgegevens elektronisch, gestandaardiseerd, kwalitatief en veilig worden uitgewisseld tussen gebruikers. iStandaarden bevorderen een snelle en soepele informatieoverdracht in de zorg en ondersteuning, wat zich uiteindelijk vertaalt in minder administratieve lasten en meer aandacht voor de cliënt.

Organisatie:
De Nederlandse gezondheidszorg is een van de beste ter wereld. Iedereen betaalt eraan mee, via belastingen en de verplichte basiszorgverzekering. Zorginstituut Nederland waakt erover dat de zorg goed en betaalbaar is én blijft. Dit alles om ons geld voor de zorg alleen te besteden aan waardevolle behandelingen waarvan vaststaat dat die echt werken.

Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Met 5 hoofdtaken leveren we een belangrijke bijdrage aan het op peil houden van de kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid van de gezondheidszorg.

Onze hoofdtaken zijn het:

  • Adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket of het innemen van standpunten daarover;
  • Bevorderen van de kwaliteit en inzichtelijkheid van de zorg;
  • Ontwikkelen van informatiestandaarden om de informatie-uitwisseling binnen de zorg te stimuleren;
  • Beheren van de fondsen Zorgverzekeringswet (Zvw) en Wet langdurige zorg (Wlz) en het verstrekken van informatie over de kosten in de zorg;
  • Uitvoeren van de risicoverevening, zodat de zorgverzekeraars en zorgkantoren, hun verzekeringsplicht kunnen nakomen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als informatieanalist met analyse, procesontwerp en gegevensmodellering. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met standaardisatie. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met afstemmen, overtuigen en draagvlak creëren in complexe trajecten. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je bent in het bezit van een goed en veilig werkende laptop en telefoon.

Wensen:

  • Competenties: Flexibel; – Communicatief; – Analytisch; – Samenwerken; – Kan zich goed uitdrukken in woord en geschrift; – Zorgvuldig en altijd gericht op kwaliteit;
  • Kennis van standaardisatie en het opstellen van informatiestandaarden;
  • Kennis van XSD’s, XML en XSLT’s;
  • Bekend met wat er speelt bij de verschillende veldpartijen binnen het sociaal domein of bereid deze kennis op te bouwen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 18 mei. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-04-26 08:53:58

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden