Informatiemanager | Den Haag
Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2022-1255
- Startdatum:
- 02-01-2023
- Verwachte einddatum:
- 01-01-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 01-12-2022 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Logius
Functieomschrijving Informatiemanager
Wij zijn namens Logius opzoek naar een Informatiemanager op basis van 36 uur.
Net als elke overheidsorganisatie zijn wij ervan doordrongen dat we in het belang van de maatschappij open en transparant moeten omgaan met informatie. Jij zet bij Logius de verandering in gang naar een uitvoeringsorganisatie met eenduidige, gestructureerde informatiestromen die voorzien in de juiste informatiebehoeften. Ondersteund door goed georganiseerde informatievoorziening. Een uitdagende opgave waarbij je de meer dan 250 processen aanpakt achter producten en diensten als DigiD, eHerkennig en MijnOverheid. Je bent een ervaren Informatiemanager die ons helpt om informatiemanagement goed op te zetten. Je vertaalt, op basis van het procesmodel van Logius, de informatiebehoeften vanuit de organsatie naar de informatievoorziening en richt dit in. Je kan op tactisch en strategisch niveau adviseren over het het implementeren van I-vakmanschap binnen Logius. Je kent de valkuilen en weet om te gaan met weerstand. Je bent gewend zaken planmatig op te pakken en levert een dusdanig resultaat dat collega’s hiermee verder kunnen. Naast een denker ben je vooral ook een doener.
Achtergrond:
Er dient een grote verbeterslag plaats te vinden voor de informatiehuishouding van de gehele rijksoverheid. Uit onderzoek is gebleken dat er binnen Logius sprake is van een diversiteit aan opslagbronnen (netwerkschijven, persoonlijke schijven, Outlook, documentmanagementsystemen, samenwerkruimten enz.) met elk een eigen opslagstructuur, beveiliging, toegankelijkheid en functionaliteit. Het ontbreekt aan overzicht waar welke informatie zich bevindt. Naar aanleiding van het Rijksbrede programma Open op Orde heeft BZK het programma BZK-transparant gestart voor het op orde brengen van de informatiehuishouding.
Efficiënt informatiemanagement opzetten doe je natuurlijk niet alleen. Je werkt daarbij samen met een medior informatiemanager en een ingehuurd consultancybureau dat ervaring heeft met verandertrajecten in informatiemanagement. Met jouw visie zorg je voor de ontwikkeling van een strategie voor de informatievoorziening, -processen en -architectuur en de informatieplannen. Ook onderhoud je contact met het CIO- stelsel van het ministerie van Binnenlandse Zaken (BZK) en onze eigen CIO-office om tot de juiste oplossingen te komen. En om het informatiemanagement uiteindelijk te borgen binnen Logius. Om te voldoen aan bijvoorbeeld de Archiefwet en de AVG zoek je verbinding met de afdeling Juridische Zaken.
Organisatie:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten-besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.
Eisen en wensen voor de functie Informatiemanager
Harde eisen:
- Master Bedrijfskundige Informatica;
- Aantoonbare werkervaring als Informatiemanager (4 Jaar);
- Aantoonbare werkervaring als Informatiespecialist (4 Jaar).
Wensen:
- Ervaring met ITIL, ASL, BISL en SAFe;
- Ervaring met het maken van Managementinformatie met gegevens vanuit verschillende digitale bronnen is een pré;
- Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op 5, 6, 8 en 9 december. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2022-11-29 12:16:38