Informatiemanager | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0369
Startdatum:
01-05-2022
Verwachte einddatum:
31-08-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
29-03-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Informatiemanager op basis van 24 uur per week. 

Om te (kunnen) voldoen aan wet- en regelgeving op het gebied van informatiehuishouding en privacy, en om efficiënt en prettig te kunnen werken, is het noodzakelijk om een verbeterslag te maken. Omdat informatiehuishouding veelomvattend is (o.a. papieren en digitale archieven, DigiJust, netwerkschijven en informatiebeveiliging) is eind 2020 aan het Dienstencentrum van het departement de opdracht gegeven om onze informatiehuishouding in kaart te brengen. Op 17 maart 2021 is een rapport opgeleverd. Het rapport geeft ons inzicht in de huidige en gewenste situatie en er worden acties voorgesteld om de gewenste situatie te bereiken. 

Werkzaamheden:

  • Concrete invulling van het Kwaliteitssysteem (bv. jaarlijks terugkerende acties procesgewijs beschrijven);
  • Ten uitvoer brengen van projecten c.q. werkzaamheden die te maken hebben het kwaliteitssysteem zoals:

– Pilot scan Informatiehuishouding;
– Werkwijze aanschaf applicaties;
– Werkprocessen en daarbij behorende informatiebeheer in kaart brengen en bespreken met de medewerkers;
– Werkzaamheden t.a.v. het JenV brede project Open Op Orde en Open Overheid;
–  Mede opstellen aanpak migratie en opschoning van de informatiesystemen (netwerkschijf, samenwerkruimten, DigiJust, Outlook);
– Beantwoorden van Ad hoc vragen uit de organisatie m.b.t. IHH (bijvoorbeeld t.a.v. DigiJust en archiefbeheer).

Organisatie:
De Inspectie Justitie en Veiligheid draagt bij aan een rechtvaardige en veilige samenleving. Dit doet de Inspectie door toezicht te houden op uitvoeringsorganisaties op het terrein van Justitie en Veiligheid. Door onderzoeken geeft de Inspectie inzicht in de kwaliteit van de taakuitvoering en de naleving van regels en normen. Het werkterrein van de Inspectie JenV bestaat uit de toezichtgebieden: Migratie, Jeugd, Nationale veiligheid, Politie en Sanctietoepassing. Ieder toezichtgebied kent verschillende, meer specifieke aandachtsvelden. Cluster Bedrijfsvoering is onderdeel van de directie Strategie, Kwaliteit en Bedrijfsvoering. Binnen het cluster Bedrijfsvoering zitten de disciplines, HR, Financiën, Management- en Projectondersteuning, Algemene Bedrijfsvoering (o.a. ICT) en bestaat uit in totaal 11 medewerkers inclusief de manager van het cluster Bedrijfsvoering.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • De kandidaat is voor 24 uur per week beschikbaar;
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring bij de (Rijk)soverheid;
  • De kandidaat heeft een afgeronde hbo opleiding in de richting van informatiemanagement/bestuurskunde of vergelijkbaar;
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met Informatiehuishouding als projectleider;
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met het nationaal archief.

Wensen:

  • De kandidaat is uiterlijk beschikbaar per 1 mei;
  • De kandidaat heeft een afgeronde cursus archiefbeheer en/of informatiemanagement;
  • De kandidaat is integer, flexibel, resultaatgericht en stressbestendig;
  • De kandidaat is een verbinder en heeft aantoonbare ervaring gericht op het creëren en onderhouden van een netwerk en het stimulerensamenwerkingen. Hij/zij kan voor voorstellen goed draagvlak creëren;
  • De kandidaat is communicatief vaardig, zowel in woord als schrift;
  • De kandidaat kan aantoonbaar opereren in een complex netwerk. Hij/zij overziet snel het bestuurlijke en politieke krachtenveld van vraagstukken en hun gevoeligheden, opereert daarin behendig en kan steeds de juiste acties formuleren en inplannen;
  • De kandidaat is initiatiefrijk en proactief en weet creatieve oplossingen aan te dragen en te implementeren.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-03-22 14:53:26

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden