Informatiemanager | Almelo

Sorry, deze opdracht voor Informatiemanager is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2023-1126
Startdatum:
01-10-2023
Verwachte einddatum:
30-09-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
24-08-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Informatiemanager

Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Informatiemanager op basis van 36 uur.

Justid is bezig zich eenduidig op te stellen en te positioneren binnen de diverse ketens. Hierbij wordt samenwerking gezocht met partners binnen het justitie- en veiligheidsdomein. De bestuurlijke ontwikkelingen en afspraken op het gebied van de ketensamenwerking hebben een forse impact op belangrijke werkprocessen en informatiestromen in de ketens. Jij speelt een sleutelrol bij het ontwikkelen van voorstellen voor een optimale procesinrichting / procesorganisatie en een goed gestructureerde beleidsvoorbereiding en –uitvoering van de keteninformatievoorziening bij Justid. Je adviseert directie en management over vraagstukken op het gebied van keteninformatievoorziening. Daarvoor raadpleeg je experts/specialisten binnen het betreffende vakgebied, zowel binnen als buiten Justid en stem je af met het departement. Voor de analyse van complexe vraagstukken, beschouw je alle relevante ontwikkelingen binnen Justid, in de keten en op juridisch en technologisch vlak. Ook draag je namens Justid bij aan de analyse van complexe ketenvraagstukken, in een multidisciplinair team. De consequenties, de synergiemogelijkheden tussen ketenpartners en diensten zijn aspecten die in de analyse worden meegenomen. Je weet hierbij steeds een goede afweging te maken tussen het belang van de keten en dat van de organisatie. De adviezen en analyses die je geeft, hebben veelal betrekking op ontwikkelingen op de (middel-)lange termijn.

Achtergrond:
De beleidsadviseur/keten-informatiemanager brengt de voor Justid relevante ontwikkelingen ‘van buiten naar binnen’. Deze ontwikkelingen komen uit de keten; worden opgelegd door de overheid; komen voort uit wet- en regelgeving of geldende standaarden. Je analyseert trends, ontwikkelingen en toetst deze aan de visie van Justid en legt de ontwikkelingen en kaders vast. De beleidsadviseur/keteninformatiemanager onderzoekt kansen en mogelijkheden om binnen de kaders te werken aan de (strategische) doelen. Ook bevorder je de samenhang tussen de diverse diensten, innovaties binnen Justid en brengt waar nodig de verschillende disciplines bij elkaar.

Organisatie:
De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een rechtvaardige en veilige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.

Eisen en wensen voor de functie Informatiemanager

Harde eisen:

  • Bestuurkunde, informatiekunde;
  • Rijksoverheid bij voorkeur kennis van Justitie en strafrechtketen;
  • Ervaring bij organisaties werkzaam in justitiedomein.

Wensen:

  • Competenties: Klantgerichtheid; Organisatiesensitiviteit; Overtuigingskracht; Creativiteit; Visie; Analyseren; Netwerken; Professionele integriteit;
  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare ervaring in adviestrajecten; zowel in ketenverband als multidisciplinair;
  • Bereidheid om te reizen en zo nodig op locatie te werken (bijvoorbeeld bij een ketenpartner);
  • Vaardigheid in het omgaan met belangentegenstellingen;
  • Relevante kennis van de justitiële ketens is een pré;
  • Ruime ervaring met projectmatig werken;
  • Inzicht in en gevoel voor de relevante ketenomgevingen en de positie van de eigen organisatie daarbinnen;
  • Leiden van bijeenkomsten en workshops in een multidisciplinaire samenstelling;
  • Presenteren van complexe advies- en vraagstukken voor verschillende doelgroepen; · Een gezonde dosis ambitie.academisch werk- en denkniveau.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats tussen 28 en 30 augustus. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-08-03 06:46:22

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden