informatieadviseur | Utrecht

Sorry, deze opdracht voor informatieadviseur is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2024-1047
Startdatum:
17-06-2024
Verwachte einddatum:
31-12-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
11-06-2024 15:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving informatieadviseur

Opdrachtomschrijving
Jouw rol en uitdaging Vanuit je rol als informatieadviseur implementeer je beleid en de kaders rondom informatiehuishouding bij de directie Toeslagen. Daarnaast ligt de nadruk van de functie op de borging van resultaten en producten van het Programma Informatiehuishouding Open op Orde binnen de directie Toeslagen. Dit programma heeft als opdracht om Dienst Toeslagen te helpen om de kwaliteit van de informatiehuishouding te verbeteren. Je hebt als vertegenwoordiger van de lijnorganisatie een actieve rol in dit programma. In deze rol werk je intensief samen met de andere adviseurs informatiehuishouding van jouw directie. Je houdt je bezig met:

  • implementeren van beleid en de kaders rondom informatiehuishouding
  • participeren in projecten op het vlak van informatiebeheer en IV.
  • beheren en doorontwikkelen informatiebeheerplan
  • beheer van de ordeningsstructuur
  • uitvoeren van risicoanalyses (ism risicomanagers) op het vlak van informatiehuishouding en IT/IV
  • collega’s bewust maken van het nut en de noodzaak van een goede informatiehuishouding en zorgen dat ze hier ook naar handelen.
  • hét aanspreekpunt voor verantwoord omgaan met gegevens.
  • Als het nodig is, breng je nieuwe processen in kaart of voer je wijzigingen door op bestaande processen.
  • borgen van de gemaakte afspraken en procedures.

Over Dienst Toeslagen Vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar; dát is onze missie! Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Directoraat-generaal Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen:

  • Is het rechtvaardig?
  • Doen we het samen?
  • Zijn we aanspreekbaar?

Het directoraat-generaal Toeslagen werkt voor meerdere opdrachtgevers. Voor het ministerie van SZW voert Toeslagen de kinderopvangtoeslag en het kind gebonden budget uit. Voor het ministerie van VWS betaalt Toeslagen de zorgtoeslag uit. Voor het ministerie van BZK keert Toeslagen de huurtoeslag uit. Met deze financiële bijdragen maakt Toeslagen vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar. Over de directie Toeslagen Je gaat aan de slag voor de directie Toeslagen. De missie van Directie Toeslagen is om toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget) rechtmatig, juist en tijdig toekennen en uitbetalen op een efficiënte manier en met minimale inspanning voor de burger. De hoofdtaken van Toeslagen zijn:

  • Het regisseren en uitvoeren van de behandeling van uitval/uitworp, vragen, klachten, bezwaren, beroepen, (intensief) toezicht en overige handhavingsactiviteiten.
  • Het bewaken van de onderlinge aansluiting van de uitvoerende directies in de keten, en het bijdragen aan effectieve sturing op de voortbrenging van producten en diensten van de keten als geheel.

Eisen en wensen voor de functie informatieadviseur

Harde eisen:

  • Kandidaat heeft minimaal HBO werk en denk niveau, dit kan aantoonbaar worden gemaakt middels een afgeronde HBO opleiding of minimaal 3 jaar werkervaring in de functie van Informatie Adviseur;
  • Kandidaat heet minimaal 1 jaar werkervaring op het gebied van informatiehuishouding, informatievoorziening of informatietechnologie.

Wensen:

  • De mate waarin de kandidaat kennis heeft van duurzame toegankelijkheid van informatie, selectielijsten, bewaren en vernietigen, openbaarmaking, documentmanagement en archiefbeheer;
  • De mate waarin de kandidaat kennis heeft van wet- en regelgeving rondom archivering en document- en informatiehuishouding, zoals de Archiefwet, de Wet open overheid en de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
  • De mate waarin de kandidaat in staat is om processen te overzien en de vertaalslag maken naar de inrichting van de informatiehuishouding;
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met analyse en probleemoplossingen.

Competenties:

  • Analyseren;
  • Flexibiliteit;
  • Plannen en organiseren;
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Resultaatgerichtheid.

Aanvullende informatie

Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP i.v.m. de wet DBA.

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-06-10 08:06:19

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden