Informatie Analist | Assen

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Assen
Aanvraagnummer:
A2022-0272
Startdatum:
01-03-2022
Verwachte einddatum:
31-08-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
06-04-2022 11:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) op zoek naar een Informatie Analist op basis van 36 uur per week. 

Wij zoeken een analist die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders.

De gezochte analist/ontwerper zal de volgende werkzaamheden moeten verrichten:

  • Het in kaart brengen van requirements voor wijzigings-eisen of -wensen;
  • Meedenken over verwezenlijkbare oplossingen binnen het concept van de applicatie of applicatie-keten;
  • Opstellen van een FO op basis van de geanalyseerde requirements. Het schrijven van user stories op basis van de geanalyseerde requirements Het maken van een gegevens/datamodel, inclusief de te ontwerpen koppelingen In releases of sprints het actueel houden van de ontwerpdocumentatie;
  • Het meedenken over testvoorbereiding;
  • Documenteren bestaand systeem.

Achtergrond opdracht:
De ambitie van RVO is om de toonaangevende overheidsdienstverlener van Nederland te zijn. Om dat te bereiken wordt – veelal projectmatig – hard gewerkt aan optimale geautomatiseerde ondersteuning van de dienstverlening. Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is daartoe behoefte aan een Informatie analist voor het project Integraal Klantbeeld. Met het project Integraal klantbeeld wordt technisch een integraal klantbeeld mogelijk gemaakt, te beginnen met een nader te definiëren basisbeeld. Het project maakt onderdeel uit van een actielijn in de Agenda 2022 van RVO en is qua resultaat onderdeel van de visie op de dienstverlening aan onze klanten die is vastgesteld in DT. Het project gaat onderdeel uitmaken van het strategisch programma van KAI, waarin ook andere veranderactiviteiten/ projecten worden ondergebracht en in samenhang worden aangestuurd.

Doel is het realiseren van een ‘integraal klantbeeld’ van de RVO-klant, dat digitaal beschikbaar is voor elke medewerker van RVO. Het gaat hier om een volledig overzicht van alle bij RVO bekende gegevens van de klant (profiel, contactgegevens, zaakinformatie, registergegevens, e.d.) en alle op de klant herleidbare informatie op basis van kenmerken of interesses (potentieel af te nemen diensten, regelingsinformatie, Q&A’s, e.d.). De beoogde aanpak van de realisatie van het integraal klantbeeld gaat uit van het geleidelijk opbouwen van een volledig beeld, met oplevering van tussentijdse functionele resultaten. Klein beginnen en gaandeweg uit bouwen (van must have naar should have). Onderdeel van het project is het ontwikkelen van een ‘solution architectuur’ met een visie op ontsluiting van bronnen via een servicelaag voor herbruikbare diensten. Deze architectuur maakt de aansluiting van de herbruikbare diensten via één of meerdere portalen mogelijk, en borgt daarbij autorisatiebeheer en informatiebeveiliging.

Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou.

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op. 

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Opleiding bedrijfskunde, bedrijfskundige Informatica, ICT of andere relevante IV-opleiding op HBO+ of WO niveau;
  • Datamodellering;
  • Requirements-analyse (training of certificaat);
  • HBO / WO werk- en denkniveau op het gebied van de Informatievoorziening ( 4 jaar);
  • Werken bij de overheid of een grote (publieke) dienstverlener ( 2 jaar);
  • Werken in een Agile/scrum team ( 1 jaar);
  • Ervaring met inrichting van processen gericht op dienstverlening aan klanten ( 1 jaar).

Wensen:

  • Competenties: – Zelfstandig kunnen werken; – Analyseren; – Maakt zich materie snel eigen; – Pragmatisch; – Helder communiceren en toont hier initiatief in, overtuigingskracht; – Stressbestendig; – Schakelen tussen business en IT, Netwerken;
  • Analist heeft kennis van: – AVG wet- en regelgeving en de hieruit voortvloeiende ontwerpeisen. Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré. – overige wet- en regelgeving die voor de Informatievoorziening van de overheid relevant is: BIO, WOO, Archiefwet – kennis van / ervaring met Safe Agalis;
  • Kennis en ervaring met Lean, SAFe en Agile werken en deze ook kunnen overbrengen op anderen (coachende rol);
  • Kennis en ervaring met Enterprise Architect (EA) en Jira is een pré;
  • Aantoonbare ervaring als analist mbt : bedrijfsprocessen, informatiestromen en service architectuurkennis van het presenteren van informatie in een dashboardkennis van het ontwerpen van klantvriendelijke user-interfaces.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-02-28 19:39:57

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden