Informatie Analist | Amsterdam en Remote
Sorry, deze opdracht voor Informatie Analist is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Amsterdam en Remote
- Aanvraagnummer:
- A2023-1336
- Startdatum:
- 01-11-2023
- Verwachte einddatum:
- 30-04-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 11-10-2023 09:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Informatie Analist
Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Informatie Analist op basis van 36 uur.
De informatieanalist analyseert de informatiestromen binnen een proces en de gevolgen van de verandering op de informatiestromen in het proces. De informatieanalist vertaalt de onderzoeksresultaten in productspecificaties en in informatie-, gegevens- of datamodellen. Om een informatieanalyse uit te kunnen voeren is het noodzakelijk dat de informatieanalist weet welke behoeften er zijn, maar ook welke informatie beschikbaar is. Hiervoor kan een informatieanalist te rade gaan bij een businessanalist, functioneel beheerder, gesprekken voeren met desbetreffende stakeholders en kijken in de benodigde systemen.
De Informatieanalist is verantwoordelijk voor:
- het ophalen en in kaart brengen van de informatiestromen;
- de uitvoering van een informatieanalyse;
- het aanvullen van productspecificaties en eventuele modellen ter ondersteuning voor realisatie;
- de toetsing van productspecificaties bij stakeholders en aan de vastgestelde design principes (privacy, security en architectuur);
- de ondersteuning van het ontwikkelteam om:
- te ontwikkelen functionaliteit te begrijpen;
- het te realiseren werk op te breken in kleinere stukken; –
- een inschatting te maken van te investeren tijd tot oplevering;
- het up-to-date houden van ontwerpdocumentatie;
- ondersteuning van een Product Owner of projectleider bij het maken van plannen, treffen van maatregelen en afwegen van risico’s en kansen;
- het meewerken aan het oplossen van meldingen vanuit de ITSM processen;
- het analyseren van incidenten en problemen
Achtergrond:
Binnen het team Drinkwater zijn wij op zoek naar een informatie analist met aantoonbare ervaring met Microsoft Dynamics, MECOMS365 en heeft relevante ervaring opgedaan in de utiliteitensector, bij voorkeur in de financieel administratieve zijde van de watersector.
Er is behoefte aan een specialist die:
- functionele wensen en behoeftes van de Product Owner weet te vertalen naar beschikbare of te ontwikkelen functionaliteiten in Mecoms.
- wensen vertaald naar concreet uitgewerkte verbetervoorstellen tijdens de refinements door jouw bezielende leiding.
- met uitgebreide kennis en ervaring verbetervoorstellen doet voor bestaande inrichting met standaard systeem functionaliteit MECOMS365 en weet je maatwerk zoveel mogelijk te beperken.
- naast kennis over de bedrijfsprocessen ben je ook in staat bent verbetervoorstellen te schrijven binnen onze bestaande bedrijfsprocessen
- samen met de business analisten het gewenste financiële proces analyseert, bekijkt hoe de informatie door dat proces moet lopen en aan de hand daarvan de benodigde verbeteringen helpt doorvoeren zodat er efficiënter gewerkt kan worden
- gewend is om in een scrumteam te werken.
Team:
Je zorgt ervoor dat onze klanten de beste ervaring krijgen en helpt de klant toekomstbestendig te maken door oplossingen uit te werken. We werken binnen de klant volgens de Agile werkwijze. Voor jou als Informatie analist is dit belangrijk want je maakt deel uit van een zelfsturend team. Jij zorgt samen met je team ervoor dat we stap voor stap dichterbij onze missie komen; de beste publieke dienstverlener zijn. Wij werken zo’n 2 dagen per week op kantoor. De rest werken wij remote.
Eisen en wensen voor de functie Informatie Analist
Harde eisen:
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 3 jaar ervaring in het beschrijven van informatiestromen in de utiliteiten sector;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in werken in een scrumteam;
- Ervaring met proces- en informatieanalyse in de utiliteitensector;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met Microsoft Dynamics en MECOMS365;
- Competenties: Samenwerken; Analytisch; Flexibel; Planmatig; Onafhankelijk; Interactief binnen de organisatie; Communicatief.
Wensen:
- Ervaring in de financieel administratieve zijde van de drinkwatersector (40%);
- Ervaring met werken in een (scaled) agile of DevOps werkomgeving (25%);
- Ervaring met BPNM (35%).
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op 16 oktober 2023 – 14:00 – 17:00. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-09-28 07:46:45