Senior Incident Manager / Procesmanager
Functie omschrijving
Afdeling Operations
De afdeling Operations zorgt ervoor dat applicaties ongestoord blijven functioneren.
De afdeling is met name gericht op het borgen van continuïteit en het zo veel mogelijk reduceren van de operationele kosten.
De afdeling Operations bestaat uit de teams Applicatiebeheer, Technisch Beheer, Procesmanagement en Servicedesk.
Procesmanagement
Het team Proces Management is verantwoordelijk voor het beheer en de uitvoering van de ITIL service support processen
Hieronder vallen Incident
– Problem
– Change
– Release
– Configuration management.
Daarnaast valt het produceren van de hieraan ondersteunende rapportages en dashboards onder de verantwoording van het team.
Voor de afdeling zijn we op zoek naar een:
Incidentmanager
Inhoud
De Procesmanager ressorteert hiërarchisch rechtstreeks onder de teammanager en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de combinatie van één of meerdere
processen.
Taken
– Je draagt de toegewezen processen uit en vergroot de bewustwording bij de gebruikersorganisatie, De Klant en de leveranciers.
– Je geeft advies en ondersteuning aan klanten en De Klant
– Breed op het gebied van de toegewezen processen.
-Je stimuleert en bewaakt van de uitvoering van deze processen, brengt risico’s in kaart en doet voorstellen tot opheffing en het voorkomen daarvan.
– Je bewaakt en verbetert, op basis van trendanalyses en correlaties, de kwaliteit van de geleverde dienstverlening.
-Je zorgt dat nieuwe diensten en/of aanpassingen op bestaande diensten (SLA) conform de geldende governance worden geborgd in de organisatie, binnen de scope van de genoemde processen.
– Je stimuleert en borgt de samenwerking tussen klanten en De Klant, afdelingen binnen De Klant en de beheerprocessen.
– Je stimuleert en borgt dat medewerkers op een juiste wijze voorzien zijn van middelen en kennis om de beschikbaarheid en performance van de dienstverlening en onderliggende infrastructuur te bewaken.
– Je schrijft business cases (en eventueel projectdefinities) ter optimalisering van de kwaliteit van dienstverlening.
-Je beheert en onderhoudt de procesdocumentatie en plannen.
– Je bent verantwoordelijk voor dat de toegewezen processen voldoen aan de gehanteerde normen en behandelt zo nodig de bevindingen uit audits.
– Je bent voorzitter van de aan de toegewezen processen gerelateerde overleggen.
-Je plant, bereidt voor, voert uit en evalueert procesactiviteiten.
– Je verstrekt reguliere dan wel ad-hoc basis management informatie en adviseert het management over te nemen maatregelen.
– Je participeert in projecten, in-en externe overlegsituaties, werkgroepen en onderzoeken en leidt en coördineert indien gewenst het verbetertraject.
Functie eisen
-HBO werk- en denkniveau;
– Ruime relevante ervaring;
– ITIL v3 gecertificeerd;
– Kennis van en ervaring met Agile/scrum.
De Procesmanager is resultaat verantwoordelijk voor de uitvoering en verbetering van tenminste één van de ITIL- processen. De Procesmanager is achtervang van tenminste één van de andere ITIL processen.
Competenties
Organisatie specifiek:
-Klantgerichtheid
-Resultaatgerichtheid
-Samenwerken
Functie specifiek:
– Nauwkeurigheid
– Oordeelsvorming
– Overtuigingskracht
– Plannen en organiseren
– Verbinden
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 625
- Startdatum:
- 2017-01-30
- Verwachte einddatum
- 2017-03-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-01-17
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-01-16 09:36:19