Senior Incident Manager / Procesmanager

Functie omschrijving

Afdeling Operations

De afdeling Operations zorgt ervoor dat applicaties ongestoord blijven functioneren.
De afdeling is met name gericht op het borgen van continuïteit en het zo veel mogelijk reduceren van de operationele kosten.
De afdeling Operations bestaat uit de teams Applicatiebeheer, Technisch Beheer, Procesmanagement en Servicedesk.

Procesmanagement

Het team Proces Management is verantwoordelijk voor het beheer en de uitvoering van de ITIL service support processen

Hieronder vallen Incident

– Problem

– Change

– Release

– Configuration management.

Daarnaast valt het produceren van de hieraan ondersteunende rapportages en dashboards onder de verantwoording van het team.

Voor de afdeling zijn we op zoek naar een:

Incidentmanager

Inhoud

De Procesmanager ressorteert hiërarchisch rechtstreeks onder de teammanager en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de combinatie van één of meerdere

processen.

Taken

– Je draagt de toegewezen processen uit en vergroot de bewustwording bij de gebruikersorganisatie, De Klant en de leveranciers.

– Je geeft advies en ondersteuning aan klanten en De Klant

– Breed op het gebied van de toegewezen processen.

-Je stimuleert en bewaakt van de uitvoering van deze processen, brengt risico’s in kaart en doet voorstellen tot opheffing en het voorkomen daarvan.

– Je bewaakt en verbetert, op basis van trendanalyses en correlaties, de kwaliteit van de geleverde dienstverlening.

-Je zorgt dat nieuwe diensten en/of aanpassingen op bestaande diensten (SLA) conform de geldende governance worden geborgd in de organisatie, binnen de scope van de genoemde processen.

– Je stimuleert en borgt de samenwerking tussen klanten en De Klant, afdelingen binnen De Klant en de beheerprocessen.

– Je stimuleert en borgt dat medewerkers op een juiste wijze voorzien zijn van middelen en kennis om de beschikbaarheid en performance van de dienstverlening en onderliggende infrastructuur te bewaken.

– Je schrijft business cases (en eventueel projectdefinities) ter optimalisering van de kwaliteit van dienstverlening.

-Je beheert en onderhoudt de procesdocumentatie en plannen.

– Je bent verantwoordelijk voor dat de toegewezen processen voldoen aan de gehanteerde normen en behandelt zo nodig de bevindingen uit audits.

– Je bent voorzitter van de aan de toegewezen processen gerelateerde overleggen.

-Je plant, bereidt voor, voert uit en evalueert procesactiviteiten.

– Je verstrekt reguliere dan wel ad-hoc basis management informatie en adviseert het management over te nemen maatregelen.

– Je participeert in projecten, in-en externe overlegsituaties, werkgroepen en onderzoeken en leidt en coördineert indien gewenst het verbetertraject.

Functie eisen

-HBO werk- en denkniveau;

– Ruime relevante ervaring;

– ITIL v3 gecertificeerd;

– Kennis van en ervaring met Agile/scrum.

De Procesmanager is resultaat verantwoordelijk voor de uitvoering en verbetering van tenminste één van de ITIL- processen. De Procesmanager is achtervang van tenminste één van de andere ITIL processen.

Competenties

Organisatie specifiek:

-Klantgerichtheid

-Resultaatgerichtheid

-Samenwerken

Functie specifiek:

– Nauwkeurigheid

– Oordeelsvorming

– Overtuigingskracht

– Plannen en organiseren

– Verbinden

Extra informatie

Standplaats

Den Haag
Aanvraagnummer
625
Startdatum:
2017-01-30
Verwachte einddatum
2017-03-31
Aantal uur per week:
36
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-01-17
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Wendy van Ooijen Als u geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij u van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-01-16 09:36:19

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden