Medior Implementatiemanager | Delft
Functie omschrijving
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. In opdracht van de minister en de staatssecretaris werkt Rijkswaterstaat aan het aanleggen, beheren en ontwikkelen van de infrastructurele hoofdnetwerken van ons land. Rijkswaterstaat is de beheerder van het nationale rijkswegennetwerk (3260 km), het rijkswaterwegennetwerk (1686 km) en het landelijke watersysteem (65.250 km2). De Centrale Informatie Voorziening (CIV) voert binnen Rijkswaterstaat landelijke taken uit op het gebied van inwinning, beheer en verstrekking van data en de ontwikkelt en beheert hoogwaardige ICT.
Onderdeel van ICT vormt de ontwikkeling, levering en het beheer van IV-dienstverlening voor Kantoorautomatisering, Telefonie en Bedrijfsvoeringssystemen. De afdeling Bedrijfsvoeringssystemen, Ontwikkeling en Services (BOS) is samen met de andere afdelingen van de directie IRN hiervoor verantwoordelijk.
De beoogde Implementatiemanager is verantwoordelijk voor het succesvol implementeren en migreren van enkele diensten zoals:
– Implementatie en migratie van nieuwe IWR contract: Coördinerende werkzaamheden bij migratie van oude contract naar nieuwe IWR contract m.b.t. telefonie. Dit betreft o.a. afstemming met stakeholders m.b.t. invulling van nieuwe contract en het afronden van de oude dienstverlening;
– Implementatie BRIC: Coördineren van werkzaamheden rondom aanpassing in Office omgeving t.b.v. ondersteuning van registratie en classificatie van documenten
Deze resultaten ondersteunen de doelstelling van RWS om te komen tot een verbindende informatievoorziening die de RWS-medewerker adequaat ondersteunt. De beoogde Implementatiemanager maakt deel uit van de poolafdeling Technisch projectmanagement. Hij stemt af en rapporteert aan de programmamanager BOS of Service managers Kantoorautomatisering en Telefonie.
Taken/werkzaamheden
De Implementatiemanager BOS heeft de volgende taken:
– Primair aanspreekpunt (Single point of Contact) namens CIV zijn voor het realiseren van de hierboven genoemde resultaten.
– Coördineren van de IV werkzaamheden voor het realiseren t.b.v genoemde resultaten over de verschillende CIV disciplines heen;
– Coördineren en plannen van de werkzaamheden om deze onder beheer bij CIV te brengen;
– Aansturing en afstemming met leveranciers over de invulling van nieuwe contracten;
– Bewaken financiële voortgang
– Bewaken van projectrisico’s en daar maatregelen op nemen
– Rapporteren over de voortgang aan de programmamanager BOS.
De werkzaamheden worden uitgevoerd vanuit de Standplaats Delft. Er kunnen echter ook
werkzaamheden op andere locaties plaatsvinden.
Functie eisen
– HBO / WO werk- en denkniveau;
– Je bent gecertificeerd in projectmanagement (IPMA-C en/of Prince2).
Werkervaring (aantal jaren)
– Je hebt aantoonbare ervaring (5-7 jaar) in het succesvol leiden van (complexe) ICT projecten , bij voorkeur in de kantoorautomatisering en telefonie een gedegen inhoudelijke ICT kennis;
– Je hebt kennis er ervaring met Cobit, BiSL, ASL en ITIL en Testen
– Je hebt ruime aantoonbare ervaring in het werken in een complexe en politieke overheidsorganisatie.
Wensen
– Ruime kennis en ervaring met regievoering, aansturen van partners en leveranciers;
– Technisch onderlegd op het gebied van de ICT, waaronder:
o ruime kennis en ervaring met kantoorautomatisering en telefonie;
o ruime kennis en ervaring met licentiestructuren;
o ruime kennis en ervaring met ITIL processen*
Competenties
– Resultaatgericht;
– Praktisch en pragmatisch;
– Communicatieve vaardigheid;
– Samenwerken;
– Verbindend en motiverend opereren;
– Een stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht.
Extra informatie
- Standplaats
-
Delft
- Aanvraagnummer
- 1259
- Startdatum:
- 2017-10-16
- Verwachte einddatum
- 2018-07-06
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-10-05
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
CV in het Nederlands en max 7 pagina’s
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-10-04 10:36:47