Implementatiemanager business | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht voor Implementatiemanager business is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2024-475
Startdatum:
02-05-2024
Verwachte einddatum:
31-12-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
09-04-2024 10:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Implementatiemanager business

Het IT landschap voor het mededelen van alle berichten en gegevens naar buiten de belastingdienst wordt vervangen door een modern, flexibel en toekomstbestendig landschap. Naast de nieuwe IT systemen zullen alle berichtstromen (zowel berichten/brieven, gegevens en bestanden) van binnen de gehele belastingdienst richting burgers/bedrijven, andere partijen gemigreerd moeten worden van de oude naar de nieuwe systemen. We zoeken een implementatiemanager die deze migratie organiseert en stuurt/coordineert en ook de benodigde (gewijzigde) business processen implementeert.

Achtergrond

De Centrale Administratieve Processen (CAP) in Apeldoorn is het zenuwcentrum voor de informatieverwerking van de Belastingdienst. Binnen CAP richt het team Ontvangen en Mededelen zich op de uitvoering van de massale productieprocessen en het servicemanagement van de informatievoorziening voor alle ketens en de portalen. We zijn de in- en uitgaande poort van de Belastingdienst; de logistieke dienst van het berichtenverkeer van en naar de middelenketens en partijen buiten de Belastingdienst. Denk bijvoorbeeld aan Logius, RINIS en internationale berichtenstromen, de brieven die de Belastingdienst verstuurt of de digitale berichten in MijnOverheid. Bijna 400 miljoen berichten, zowel digitaal als op papier. Die wisselt de Belastingdienst jaarlijks uit met burgers en bedrijven. Borgen dat deze op de juiste plaats terechtkomen én op een veilige wijze worden verwerkt, is een klus van jewelste. De toenemende digitalisering en realtime interactie met burgers en bedrijven stelt hoge eisen aan de processen en systemen die het berichtenverkeer van de Belastingdienst in goede banen leidt. Het team waar in komt te werken is verantwoordelijk voor de inrichting en werking van deze processen en systemen. Je werkt in een omgeving die rap verandert, en waarin de afdeling zich steeds meer beweegt in de richting van een dienst. Enerzijds richt je je op de productie; daarnaast werk je met de afdeling Informatievoorziening aan de changekant. Ook werk je samen met andere afdelingen binnen de Belastingdienst en Toeslagen als het gaat om het berichtenverkeer.

Organisatie

De IV-organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT-voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV-organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV-landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie Implementatiemanager business

Harde-eisen

  • Je hebt een relevant HBO/WO-diploma, bij voorkeur in de richting van logistiek, informatica of technische bedrijfskunde.
  • Je hebt kennis van en ervaring met verandermanagement en organisatie-, proces- en inrichting sprincipes.
  • Ervaring met implementatie trajecten van complexe IT systemen met veel raakvlakken
  • Ervaring van projectmanagement en implementatiemanagement in een agile(safe) voortbrenging

Competenties

  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Netwerken
  • Samenwerken
  • Klantgerichtheid
  • Plannen en organiseren
  • Communicatie
  • Omgevingsbewustzijn
  • Onafhankelijkheid

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-05 12:32:53

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden