Implementatiemanager | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2022-1204
Startdatum:
01-01-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21-11-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Martin Notmeijer
Telefoonnummer:
+31 6 29040901

Functieomschrijving Implementatiemanager

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Implementatiemanager op basis van 36 uur per week. 

Succesvol implementeren van het nieuwe systeem Relatiegegevens Loonheffingen (RLH) in de Belastingdienst ter vervanging van de Werkgeversadministratie (WGA). Bovenstaande betekent dat van de implementatiemanager onder andere wordt verwacht dat deze een plan beschrijft waarin op genomen alle geplande activiteiten, resultaten, werkwijze etc. die leiden tot het succesvol in gebruik nemen van het nieuwe systeem door de verschillende onderdelen van de Belastingdienst zoals CAP (Centrale administratieve processen), MKB (Midden- en kleinbedrijf) en GO (Grote ondernemingen)) en waarbij de continuïteit van de dienstverlening aan burgers en bedrijven en de eigen interne processen wordt geborgd.

Daarnaast worden door het systeem gegevens uitgewisseld met o.a. UWV, CBS en de SVB zodat ook hier in de implementatie nadrukkelijk rekening mee moet worden gehouden. 

Achtergrond Opdracht;
De keten Loonheffingen is bezig om de legacy systemen te moderniseren. Dit betekent dat bestaande systemen die onderdeel uit maken van de loonaangifteketen (goed voor meer dan 50% van de schatkist inkomsten) moeten worden vervangen door nieuwe systemen, waarbij de technologie wordt gemoderniseerd, de wendbaarheid van de systemen wordt vergroot en tevens deels bestaande business wensen worden geïmplementeerd. Dit alles terwijl ‘de winkel open is’ en de dienstverlening aan burgers en bedrijven onverminderd doorgang vindt.

In de loonaangifteketen maakt het te moderniseren systeem onderdeel uit van een keten waarbij de Belastingdienst en UWV nauw samenwerken. Modernisering aan de zijde van de Belastingdienst, betekent in dit geval ook aanpassingen aan de zijde van UWV. De implementatie zal daarom deels ook een gezamenlijke activiteit zijn waar het de gegevensuitwisseling via koppelvlakken betreft. 

Organisatorische context en cultuur;
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie Implementatiemanager

Harde eisen:

  • Afgesloten WO opleiding (master/drs.: Informatica, of Bedrijfswetenschappen of Bedrijfseconomie);
  • Relevante ervaring met het implementeren van nieuwe c.q. hernieuwde informatiesystemen in grote administratieve organisaties zoals Rijksoverheid, grote gemeentelijke organisaties, banken, verzekeraars etc.( 5 jr );
  • Kennis van en ervaring met Agile werken (SAFe). ( 2 jr );
  • Afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau.

Wensen:

  • Competenties: – Zelfstandig en pro-actief; – Samenwerken; – Analytisch vermogen; – Creativiteit; – Productgerichtheid (kwalitatief); – Klantgerichtheid (intern, extern); – Flexibiliteit;
  • Kennis van de loonaangifteketen is een pré;
  • Kennis en ervaring binnen de Belastingdienst is een pre;
  • Kennis van of ervaring bij UWV is een pré.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 47-48. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-17 11:08:37

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden