Senior Implementatiecoördinator SPV | Utrecht
Functie omschrijving
De implementatiecoördinator SPV is verantwoordelijk voor het realiseren van de organisatie-inrichting van de landelijke diensten ten behoeve van het ´scannen onder substitutie´ en ´printen en verzenden´ en uiteindelijk ook mede verantwoordelijk voor het realiseren van de KEI doelstellingen in brede zin. De implementatiecoördinator SPV coördineert de landelijke aspecten van de (business en IT) implementatie van SPV binnen de rechtspraak in overleg met alle betrokken partijen. De nadruk ligt op faciliterende en op de business kant van de implementatie.
Het veranderkundige en procesmatige aspect voert de boventoon binnen deze rol.
Taken
• Het opstellen van een landelijk organisatie-inrichtings- en implementatieplan, in overleg met de verschillende disciplines die daarbij een rol spelen, zoals IT (Voortbrenging), Opleidingen en Communicatie; maar ook LDCR, COR en onderdelen van lokale gerechten
Daartoe behoren onder meer:
o Uitwerken formatieplan, huisvesting, opstellen/aanscherpen functieprofielen
o Invulling geven aan de LDCR acceptatiecriteria voor de dienstverlening
o Uniforme uitvoering vastgestelde processen
o Operationele afspraken maken met gerechten (onder andere over functionele sturing, vervanging)
• Borgen dat alle in de plannen opgenomen activiteiten tijdig uitgevoerd worden in afstemming met onder andere Spir-it, LDCR, Opleidingen, Communicatie, KCC en het Rechtspraak Servicecentrum;
• Zorgdragen van soepele overdracht naar lijnorganisatie bij LDCR;
• Het zorgdragen voor tijdige en accurate informatievoorziening richting de betrokken gerechten/LDCR over aankomende en lopende implementaties;
• Het bewaken van de voortgang en issues bij de implementatie binnen de betrokken gerechten/LDCR;
• Nadere business werkprocessen/-instructies uitwerken, zodat op de locaties de vastgestelde werkprocessen kunnen worden gerealiseerd (in afstemming met de product owner en IT projectleider SPV)
• Het zorgdragen van de evaluatie van het implementatieproces en geleerde lessen vertalen naar maatregelen;
• Opstellen van adviesaanvragen en evaluatierapportages voor de COR;
• Het rapporteren over voortgang richting het programma;
• Het afleggen van verantwoording over uitputting van de begroting aan de programmadirectie;
• Het fungeren als vraagbaak en eerste aanspreekpunt voor de betrokken (pilot)gerechten/LDCR als het gaat om de implementatie en IT-Voortbrenging (met name product owner) als het gaat om specifieke business vraagstukken;
• Het afstemmen met andere landelijke implementatiecoördinatoren binnen het programma ten behoeve van een consistente implementatieaanpak.
• Het afstemmen met contractbeheerders van externe hard- of softwareleveranciers, voor wat betreft de business eisen en wensen
Functie eisen
- Afgeronde HBO of WO opleiding met bedrijfskundige achtergrond.
- Ervaring een kennis van bij voorkeur bij rechtspraak of overheid organisaties.
- Aantoonbare ervaring met het begeleiden van grootschalige organisatieveranderingen in een (bestuurlijk) complexe omgeving
- Ervaring en kennis van bij voorkeur rechtspraak of overheid organisaties
- Ervaring en kennis van bij voorkeur rechtspraak of overheid organisaties
- Ervaring en kennis van bij voorkeur rechtspraak of overheid organisaties
- Ervaring en kennis van bij voorkeur rechtspraak of overheid organisaties
WENSEN
- Goede communicatieve vaardigheden: op verschillende niveaus verbinding weten te leggen;
- Analytisch vermogen en abstract kunnen denken is een must;
- Plannen en organiseren;
- Resultaatgericht;
- Uitstekende schrijfvaardigheden (bestuurlijke notities);
- Kunnen functioneren binnen een complexe (project)organisatie en kunnen presteren onder grote druk.
Extra informatie
- Standplaats
-
Utrecht
- Aanvraagnummer
- 1312
- Startdatum:
- 30-10-2017
- Verwachte einddatum
- 31-10-2018
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 23-10-2017 09:00
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
CV in het Nederlands en max 5 pagina´s
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-10-18 06:00:38