Implementatie Coördinator – A0412546 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Implementatie Coördinator – A0412546 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-585
Startdatum:
01-05-2024
Verwachte einddatum:
30-10-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
18-04-2024 15:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Implementatie Coördinator – A0412546

Opdrachtomschrijving

Voor het aansturen, begeleiden en uitvoeren van de uitrol en implementatie van de Rijkspas binnen DJI en de hybride werkplek (project Hybride Werken) is DI op zoek naar een implementatie-coördinator. De praktische implementatie-aanpak zet in op aanwezigheid op de vloer, coördinatie en afstemming met verschillende stakeholders en interdepartementale coördinatie. Daarbij werk je samen met projectleiders, communicatiemedewerkers, de locatieverantwoordelijken en IT- leveranciers. Samen met de projectleider borg jij de voortgang op de locaties en coördineer je de implementatie binnen de twee genoemde projecten. Vanwege de complexiteit en afhankelijkheid van meerdere ketenpartners is ervaring met projectmatig werken binnen DJI en ervaring bij de (Rijks)overheid een must.

De implementatie-coördinator stemt direct af met stakeholders en vormt de tussenschakel tussen project en de business. De implementatie-coördinator coördineert tijdens de voorbereiding en de uitrol/livegang op iedere locatie. De implementatie-coördinator werkt samen met de projectleider Hybride Werken en Rijkspas. De implementatie-coördinator heeft de beschikking over alle relevante documentatie en stelt ontbrekende documentatie op. De implementatie-coördinator rapporteert wekelijks over de voortgang. De implementatie-coördinator legt bevindingen en vragen vast en kent de kanalen om deze te adresseren. De implementatie-coördinator acteert bij het optreden van calamiteiten.

Achtergrond

Rijkspas: Binnen de diverse DJI-locaties in het land wordt ten behoeve van toegangscontrole, naast de traditionele vormen als sleutels en deursturing vanuit posten, gebruik gemaakt van toegangspassen. De hiervoor gebruikte systemen zijn specifiek per locatie opgezet en ingericht. Dit geldt zowel voor het technische aspect (kaartlezers en infrastructuur, passen en ondersteunende systemen) als voor het organisatorische deel (uitgifte-, beheer en innameproces, identitymanagement, etc.). Een aantal componenten van het huidige platform DJI-pas raakt end of life en moet worden vervangen. Dit vereist grootschalig onderhoud en dit is het moment bij uitstek om toegangscontrole, pasmanagement en fysieke passen voor de DJI te realiseren. Daarnaast is de SSO- vorming van invloed op de continuïteit van het beheer van de huidige DJI-pas. Rijksbreed is afgesproken dat waar mogelijk in 2019 alle instanties de Rijkspas en bijbehorende normen (vastgelegd in normenkader Rijkspas v10.0) gebruiken voor hun identiteits- en toegangsmanagement. Het aansluiten op rijksbeleid, de bijbehorende compliance aan security, informatiebeveiligings- en privacy-eisen, het kunnen borgen van continuïteit van beheer en de toekomst vaste faciliteiten die de Rijkspas biedt zijn de aanleiding om op alle locaties over te stappen op het gebruik van de Rijkspas als toegangsmiddel. Hybride Werken: Door de Corona-maatregelen is er een werkvorm ontstaan waarbij medewerkers locatieonafhankelijk samenwerken. Dit zogehete Hybride werken zal ook in de toekomst niet meer weg te denken zijn. Het project hybride werken voert regie op het oplossen van onderstaande knelpunten: – Implementatie van Webex als preferente audio- en videobeldienst; – Implementatie van nieuwe videoconferencing-systemen (vicosets) op verschillende locaties;

Organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. CIO-Office De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
  2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA) De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV- ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
  3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD) De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
  4. Project Management en Implementatie (PMI) De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Implementatie Coördinator – A0412546

Harde eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft de certificaten PRINCE 2 Foundation en Agile Projectmanagement Practictioner en Foundation en Lean Six Sigma Greenbelt
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met PRINCE 2 en/of Agile Projectmanagement en/of Lean Six Sigma
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met projectmatig werken

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met de implementatie van Rijkspas binnen de overheid.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Fortes Change Cloud en ketenpartners Rijksvastgoedbeheer en Justitiële ICT Organisatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring binnen de Rijksoverheid.

Competenties

  • Teamspeler
  • Oplossingsgericht
  • Plannen en organiseren
  • Communicatief sterk
  • Leergierig
  • Past binnen de organisatie/groep

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-17 14:44:22

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden