Senior Implementatie Begeleider
Functie omschrijving
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Het project Migratie KK4 IenM, onderdeel van het Programma Migratie ODC en Inrichting ICT Dienstverlening (PMI) omvat de migratie van applicaties in gebruik zijnde bij het departement Infrastruktuur en Milieu (IenM) met bijbehorende dienstverlening en benodigde ICT infrastructuur naar het Overheid Data Centrum (ODC). SSC-ICT levert hierbij de huisvesting, het technisch beheer en het technisch applicatiebeheer. Het functioneel applicatiebeheer (FAB) blijft in handen van de afnemer IenM.
Omschrijving voor Senior Implementatie Begeleider
De adviseur specialistisch medewerker implementatie diensten (Senior Implementatie Begeleider) is verantwoordelijk voor: De volgende taken en resultaatgebieden worden onderkend:
- Het begeleiden/coördineren van nieuw binnen gekomen aanvragen middels het change proces. Dit betekent dat vanaf binnenkomst tot aan de in beheer name geborgd moeten zijn conform vastgestelde planning.
- Het ondersteunen van projectleiders bij de uitvoering van projecten.
- Meedenken en oplossingen aandragen bij gecompliceerde implementatie vraagstukken en hierbij de standaarden in het oog houden.
- Het beschikbaar stellen en houden van de OTA omgeving.
- Het opstellen van offertes en het maken van Risico en Impact analyses.
- Contacten met de klant onderhouden.
Functie eisen
Knockouts:
- HBO-niveau
- Relevante werkervaring
- Kennis van Topdesk
- Kennis en ervaring op het gebied van Windows 2008/2012
- Bij voorkeur kennis en ervaring t.a.v. Linux, IIS, Apache, Tridion, Bizztalk, Sharepoint, Filenet, CITRIX, ITIL, VM-Ware, MSSQL/MySQL of Oracle
- Professional Projectmanager; PRINCE2 Practitioner
Competenties:
- Klantgerichtheid
- Innovatief handelen
- Kostenbewust handelen
- Samenwerken
- Resultaatgerichtheid
- Organisatie sensiviteit
- Probleemanalyse
- Overtuigingskracht
- Motiveren
- Beheersing Operatie
- Doorvragen
Extra informatie
- Standplaats
-
Zoetermeer
- Aanvraagnummer
- 511
- Startdatum:
- 2016-12-01
- Verwachte einddatum
- 2017-05-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- €
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-11-18
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-11-15 12:01:51