ICT Servicemanager | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor ICT Servicemanager is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-366
- Startdatum:
- 03-04-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-03-2024
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 23-03-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Martin Notmeijer
- Telefoonnummer:
- +31 6 29040901
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving ICT Servicemanager
Wij zijn voor de Raad voor de Kinderbescherming op zoek naar een IT Servicemanager op basis van 36 uur per week.
Servicemanagement (32-36 uur):
In deze rol ben je ook verantwoordelijk voor het opstellen van de IV-begroting en bewaak je het budget. Je adviseert de directie, gevraagd en ongevraagd, over service- en contractmanagement. Klopt de balans tussen de kosten, kwaliteit en de operationele performance van leveranciers? Die vraag kun jij als beste beantwoorden.
Voor deze werkzaamheden komt het goed uit als jij competenties hebt op het gebied van netwerkvaardigheid, organisatiesensitiviteit, omgevingsbewust, analyserend vermogen, plannen en organiseren, overtuigingskracht en creativiteit.
Hoe ziet jouw gemiddelde werkweek eruit?
30% opdrachten uitzetten, bemiddelen en regie voeren over ICT-diensten;
25% professionalisering en doorontwikkeling IV-bedrijfsprocessen en oplossingen;
20% begroting en budgetbewaking;
15% advisering aan directie 10% teamactiviteiten (zelf organiserend)
Achtergrond opdracht:
Bij de Raad voor de Kinderbescherming (RvdK) werken we hybride binnen hechte, zelforganiserende teams. Teams hebben dus veel ruimte om te bepalen hoe zij de werkzaamheden en team overstijgende activiteiten uit willen voeren. Daarnaast kies jij zelf in overleg met je team wanneer je op locatie of thuis je werkzaamheden uitvoert. In deze functie maak je deel uit van het team Servicemanagement.
Leveranciersmanagement:
In deze functie treed je op als opdrachtgever tussen leveranciers en de RvdK. Jij voert op tactisch en strategisch niveau de regie over de te leveren ICT-diensten en je weet precies wat de behoefte is vanuit de organisatie. Daarin krijg je de vrijheid om verbetervoorstellen te doen en veranderingen te initiëren. Je formuleert opdrachten, onderhandelt met leveranciers, verzorgt de aanschaf van licenties en huurt IV-medewerkers in. Soms ben je ook verantwoordelijk voor Europese aanbestedingen. Met onze IV-service willen we mooie stappen gaan zetten, waardoor onze collega’s in het primaire proces hun werk efficiënter en innovatiever kunnen uitvoeren.
We gaan:
- Meer cloudoplossingen inzetten;
- M365 implementeren;
- Faciliteiten voor hybride werken door ontwikkelen.
Bij deze ontwikkelingen en de overgang naar een toekomstbestendige IV-omgeving kunnen we jouw hulp goed gebruiken.
Raad voor de Kinderbescherming:
Bij de Raad voor de Kinderbescherming (RvdK) werken mensen die meedenken en regie nemen als de ontwikkeling van een kind ernstig wordt bedreigd. Hoewel zelfstandig optreden noodzakelijk is, staat samenwerking centraal. Met collega’s en ook met de instellingen voor jeugdhulpverlening, de politie, het openbaar ministerie, de rechterlijke macht, jeugdreclassering en scholen. Wij zijn een werkgever waar jij je ervaring kunt inzetten voor de bescherming van kinderen en waar je de kans krijgt om je te ontwikkelen.
Bij de RvdK werken ongeveer 2200 mensen verspreid over verschillende locaties in het land. De organisatie wordt geleid door de directie en ondersteund door de Landelijke Staforganisatie (LSO). De LSO is gevestigd in Den Haag aan de Turfmarkt. De functie valt onder het team Inkoop wat onderdeel uitmaakt van de LSO en is één van de ondersteunende teams. Team Inkoop zorgt voor Raadsbrede ondersteuning en ontzorging van de RvdK op alle aspecten van het inkoopgebied. Van het inkoopproces tot moment van contractering tot bestellen, facturatie en contractmanagement. Als onderdeel van team Inkoop zorg jij ervoor dat collega’s hun werk kunnen blijven doen.
#zinvolwerk Werken bij de Raad voor de Kinderbescherming betekent #zinvolwerk. Dat laten de persoonlijke verhalen van raadsonderzoekers zien waarin zij vertellen met welke dilemma’s zij te maken krijgen en wat voor hen het werk zinvol maakt. Benieuwd?
Eisen en wensen voor de functie ICT Servicemanager
Harde eisen:
- Minimaal WO werk- en denkniveau, aangetoond via het CV met opleidingen en werkervaring op het gebied van ICT/IV. Aangevuld met behaalde certificering op het gebied van Servicemanagement;
- Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare vakinhoudelijke ervaring met het aansturen van ICT/IV leveranciers op tactisch en bij voorkeur ook op strategisch niveau;
- Uit het interview blijkt ondubbelzinnig dat kandidaat op de hoogte is van de ICT/IV leveranciersmarkt en de ontwikkelingen daarbinnen;
- Goede beheersing en uitdrukkingsvaardigheid van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- De kandidaat is per 3 april 2023 voor 36 uur per week beschikbaar, uiterlijk 1 maand later;
- Het minimaal te behalen punten tot uitnodiging voor het interview is 30 op het totaal van de wensen K2 t/m K5. Indien Inschrijver minder punten dan 30 haalt, wordt de kandidaat niet uitgenodigd voor het interview en is afwijzing automatisch het gevolg;
- Kandidaat heeft kennis van en inzicht in financiële processen rondom budgettering, facturatie, interne doorbelasting en (Europese) aanbestedingen;
- Kandidaat heeft kennis van en ervaring met het IV-voortbrengingsproces, beheerproces en de exploitatie ervan;
- Kandidaat heeft in het CV kennis onderbouwd op de onderwerpen ITIL, ASL, BISL en PRINCE2 of PMC en bijvoorkeur van MoP;
- Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en ervaring met servicemanagement op operationeel en tactisch niveau.
Wensen:
- Mate van ervaring kandidaat binnen de (semi)overheid en/of jeugdbescherming. ( 20%);
- Aantoonbare (werk)ervaring met ICT (regie, contractueel en procesmatige aansturing) ( 15%);
- Aantoonbare (werk)ervaring met inhoudelijke ondersteuning, kennis-/expertise en realiseren van verbetervoorstellen aan rollen binnen het Servicemanagementproces ( 15%);
- Omschrijving interview criterium: Uit het interview blijkt dat de kandidaat in staat is om intern en extern draagvlak te creëren. Ervaringsniveau Uit het interview blijkt dat de kandidaat weerstand in de organisatie kan managen en vertrouwen en samenwerking kan realiseren. Uit het interview blijkt dat de kandidaat gemakkelijk contacten op kan bouwen en op een positieve manier kan overtuigen en motiveren. Persoonlijke motivatie van de kandidaat waaruit duidelijk wordt welke meerwaarde kandidaat kan bieden en waarom hij/zij bij de RvdK wil werken.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op 28 en 29 maart 2023. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-03-17 09:43:08