ICT Projectleider | Arnhem

Sorry, deze opdracht voor ICT Projectleider is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Arnhem
Aanvraagnummer:
A2024-627
Startdatum:
13-05-2024
Verwachte einddatum:
31-12-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
29-04-2024 11:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving ICT Projectleider

Voor verschillende ICT en software implementatie projecten, zijn wij op zoek naar een (ICT) projectleider. Het zijn projecten waarbinnen de technische projectleidersrol ingevuld moet worden maar ook projecten waar op het geheel een projectleidersrol nodig is. Deze projectleider werkt binnen het team ICT Projectmanagement van de afdeling ICT die de eigen organisatie en drie gemeentes (daarmee de regio) ondersteunt met ICT-dienstverlening.  

Projecten 

Je zal in eerste instantie aan de slag gaan met drie projecten. De projecten bestaan uit verschillende doelstellingen en opdrachtgevers uit de hele regio: 

  • Een project voor de gemeente Arnhem: Het leiden van het technische gedeelte van het project dat zich richt op de versaasing van Centric, te beginnen bij Burgerzaken maar uit te breiden naar andere onderdelen in de organisatie;
  • Een project voor De Connectie zelf: De afdeling Inkoop & Aanbesteding gebruikt SaaS-applicatie CTM voor twee functionaliteiten (aanbesteden en contractbeheer). Contract Tender Management heeft aangekondigd end of life te gaan in juli 2025. Met dit project moet er tijdig een vervanger voor beide functionaliteiten geselecteerd en geïmplementeerd worden. Je zal hier als allround projectleider aan de slag gaan. Dat betekent dat je zowel de business als de ICT kant van het project zal vertegenwoordigen en coördineren;
  • Een project voor de hele regio: De gemeenten Arnhem, Rheden, Renkum en De Connectie zijn op zoek naar een nieuwe geautomatiseerde oplossing/tool voor het anonimiseren van persoonsgegevens. Anonimiseren is een methode waarbij persoonsgegevens zodanig worden bewerkt dat deze niet meer gebruikt kunnen worden om een persoon te identificeren. Voor de selectie en de implementatie zal je ook hier de rol van allround projectleider hebben. 

Als je met de bovenstaande projecten nog tijd over hebt, kan er altijd in goed overleg gekeken worden of je nog een ander project erbij kan doen.  

Werkzaamheden 
De klant en de gebruikers zijn altijd je focus maar je hebt korte lijnen naar alle stakeholders. Je stuurt op een gestructureerde wijze (ICT) projecten en projectmedewerkers aan en je bent gericht op het bereiken van een omschreven resultaat, binnen afgebakende kaders, doelstellingen en middelen. Je rapporteert over de voortgang aan je opdrachtgevers en in overleg stuur je bij. In de afrondende fase evalueer je de behaalde projectresultaten, draagt je projectresultaat over en ondersteun je bij de implementatie en de inbedding in de beheerorganisatie. 

We werken met een projectproces dat gebaseerd is op Prince2 maar er is in de uitvoering ruimte voor agile werken.  

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor: 

  • Afstemming met de opdrachtgevers over prioriteitstelling, fasering, inrichting van de governance en bemensing van de projectorganisatie;
  • Projectvoorbereiding, dossiervorming en planvorming conform geldende projectmanagementafspraken;
  • Resultaatgerichte aansturing van de projectmedewerkers;
  • Opstellen van periodieke rapportage, verantwoording en decharge;
  • Het maken van afspraken met leveranciers. 

Eisen en wensen voor de functie ICT Projectleider

Harde eisen:

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante ervaring als (ICT) Projectleider. We zoeken iemand die gemakkelijk meerdere projecten tegelijk oppakt en kan schakelen tussen verschillende rollen;
  • Jouw relevante ervaring is ook opgedaan in een gemeentelijke omgeving of andere overheidsorganisatie die daarop lijkt;
  • Je hebt technische kennis, hebt gedegen kennis van de Centric suite, maar hebt ook ervaring met het omgaan met opdrachtgevers in de business kant van de organisaties;
  • Je bent resultaatgericht en gestructureerd maar je kunt omgaan met een omgeving die dat soms niet is.

Wensen:

  • Je hebt ervaring met applicatie implementaties;
  • Je bent bekend met de domeinen zoals in de projecten hierboven beschreven.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-24 08:06:49

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden