Senior ICT projectleider / adviseur | Gennep

Functie omschrijving

De gemeente Gennep bestaat uit drie afdelingen: Bedrijfsvoering, Leefomgeving en Publiekszaken. De afdeling Publiekszaken bestaat uit de clusters Zorg en Welzijn, KCC en Interne dienstverlening. Binnen het cluster Interne dienstverlening valt faciltaire zaken, documentatie en informatievoorziening, regie belastingen en ICT.
Binnen de gemeente Gennep zijn de taken en verantwoordelijkheden van ICT als volgt samen te vatten:

  • Het onderhouden van de ICT-infrastructuur;
  • Het afhandelen van incidenten en wijzigingen;
  • Het uitvoeren van het beveiligingsbeleid;
  • Het aansturen van extern support (2e en 3e lijn);
  • Het voeren van contractmanagement met leveranciers en outsource partijen;
  • Het voeren van licentiebeheer;
  • Het beheren van het ICT-budget en voorbereiden van de begroting en rapportages.

De projectleider / adviseur zal zich bezighouden o.a. met het aansturen van de vernieuwingsprojecten (roadmap). 
​De taken die daarbij horen zijn:

  • Ondersteunt en adviseert op het technische vlak op o.a. de volgende onderwerpen:
    • informatiebeveiliging
    • applicatie infrastructuur
    • mobiel werken – MDM
    • Datarecovery – uitwijk in eigen beheer
    • Cloudstrategie
  • Verantwoordelijk voor het afronden en overdragen van de producten van de roadmap (w.o. ICT werkplek), inclusief de planning en coordinatie;
  • Creëert helderheid over de status van producten, de overdracht en de uitrol en bewaakt de issues die hieraan gerelateerd zijn;
  • Voert een impact analyse uit van en het adviseert over wijzigingen in scope of functionaliteit
  • Stelt op en geeft uitvoering aan korte en middellange termijn planning op basis van mogelijkheden, gekozen scenario’s en prioriteiten;
  • Verzorgt de afstemming met projectmedewerkers en de staande beheerorganisatie, het bespreken en helpen oplossen van knelpunten;
  • Zorgt voor een verbindende rol vervullen tussen de Techniek aan de ene kant en aan de andere kant Informatievoorziening en Applicatiebeheer.
  • Signalereert knelpunten en bespreekt deze met de coördinator / het afdelingshoofd / MT en andere relevante gremia.

Wij zoeken met ingang van 2 mei 2017, of in ieder geval z.s.m., tot 1 januari 2018 een ICT projectleider / adviseur voor gemiddeld 16 uur per week. Op de roadmap ICT-infrastructuur zijn tot en met 2018 vijf projectclusters te vinden:​

  • Netwerk
  • Servers
  • Werkplekken
  • Telefonie
  • Beheer

Functie eisen

  • Heeft ruime ervaring met implementaties / uitrol van ICT projecten in complexe organisaties;
  • Heeft ervaring met het in productie brengen van ICT werkplekken, het coördineren van applicatie packaging, het ondersteunen bij de overdracht van kennis en kunde aan de staande beheerorganisatie, het plannen en bewaken van het uitrolproces en het doorvoeren van kwaliteitsverbetering tijdens de verschillende fasen van het project;
  • Heeft kennis van en ervaring in het kwantitatief rapporteren over de voortgang van de uitvoering, kwaliteit en uitputting van het budget.
  • Is op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en kan deze, waar deze een meerwaarde voor onze organisatie bieden,  samen met ons implementeren.
  • Kan een verbindende rol vervullen tussen de Techniek aan de ene kant en aan de andere kant Informatievoorziening en Applicatiebeheer.

Vaardigheden

Je bent een uitstekende begeleider die projectmedewerkers en processen op een lijn weet te brengen op basis van een helder implementatieplan en transparante uitvoering hiervan. Je kunt helder adviseren met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen en het management meenemen in de te maken keuzes.
Je bent een volwaardig gesprekspartner voor het management binnen de project en de beheerorganisatie en leveranciers.

Hierbij horen de volgende competenties: samenwerker, klantbetrokken, inventief, creatief, stressbestendig, communicatief sterk, overtuigingskracht, helicopterview.

Extra informatie

Standplaats

Gennep
Aanvraagnummer
801
Startdatum:
2017-05-01
Verwachte einddatum
2018-01-01
Aantal uur per week:
16
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-04-20
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Wendy van Ooijen Als u geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij u van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-04-11 06:49:14

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden