Senior GBA specialist
Functie omschrijving
Bij RvIG wordt elke maand de Bestandscontrolemodule (BCM) over de persoonslijsten (PL’en) in GBA-V gedraaid. De resultaten van deze controles (fouten in PL’en) worden gemeld aan de gemeenten. De gemeenten gaan de persoonslijsten aanpassen op basis van deze meldingen.
Het kan zijn dat controles nog niet goed werken, waardoor dit te veel ruis oplevert. De analyse van de BCM-resultaten of de meldingen terecht of onterecht zijn, moeten door BRP-specialisten gebeuren. Hij/zij moeten goede kennis van het logisch Ontwerp GBA en de PL’en om de ontwikkelingen rondom de BRP te verkennen en nagaan welke impact dit heeft op de bestandscontroles. Op basis daarvan moeten de controles aangepast worden of nieuwe controles worden ontwikkeld. Daarnaast moeten instructies worden gegeven aan de junior-specialist om goede test-PL’en te maken om de controles te testen.
De werkzaamheden dienen afgestemd te worden met adviseurs gegevenskwaliteit, BRP-specialisten, functioneel beheerder, applicatieontwikkelaar van de BCM.
De taken van de beoogde specialist-specialist zijn:
• Analyseren van de maandelijkse BCM-resultaten.
• Op basis van de analyse voorstellen doen voor aanpassingen van controles en verzoeken doen om controles aan te passen en te testen
• Ontwikkelingen rondom de BRP volgen en op impact te bepalen op de bestandscontroleset.
• Op basis van de impactanalyse de controles aanpassen of nieuwe controles definiëren
• Test-instructies opstellen aan de junior-specialist
• Secretaris van het specialistenoverleg
• Nieuwsbrieven aan gemeenten maken inzake ontwikkelingen rondom controles maken
• Frequently Asked-Questions van de controles beheren.
Functie eisen
Functie-eisen
Betrokken kandidaat dient te beschikken over:
• Uitgebreide kennis van het Logisch Ontwerp van de GBA
• Uitgebreide kennis van de persoonslijst BRP
• Algemene kennis van het werkveld BRP
• Uitgebreide werkervaring als BRP-specialist bij de afdeling Burgerzaken
• Uitgebreide werkervaring met het definiëren en testen van GBA-queries of controles
• Affiniteit met ICT
• Ervaring en vaardigheden om kennis in woord en geschrift over te dragen aan gemeenten en samen te werken met collega’s bij BPR.
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 558
- Startdatum:
- 2017-01-01
- Verwachte einddatum
- 2018-10-03
- Aantal uur per week:
- 32
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-12-06
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-12-05 08:03:22