Functioneel Beheerder TOPdesk KD | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Functioneel Beheerder TOPdesk KD is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-1319
Startdatum:
02-10-2023
Verwachte einddatum:
31-03-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
27-09-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Functioneel Beheerder TOPdesk KD

Wij zijn namens het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Functioneel Beheerder TOPdesk KD op basis van 36 uur.

Voor de implementatie van TOPdesk bij het kerndepartement van EZK en LNV zijn wij op zoek naar een Functioneel Beheerder. De functioneel beheerder zorgt in de projectfase voor het afronden van de inrichting van TOPdesk voor een aantal bedrijfsvoeringsprocessen en voorbereiding op de livegang en daarna voor het operationeel beheer en onderhoud van de applicatie TOPdesk. De werkzaamheden (taken) van de Functioneel Beheerder TOPdesk bestaan onder andere uit:

  • Functionele inrichting van TOPdesk.
  • Adviseren van het projectteam over inrichting n.a.v. wensen van gebruikers.
  • Adviseren en borgen van een standaardinrichting en -gebruik van TOPdesk
  • Oplossen van bevindingen na test.
  • Bijdragen aan het verder ontwikkelen van procedures en standaard manier van werken met TOPdesk. 
  • Opstellen van handleidingen en opleidingsmateriaal i.o.m. communicatieadviseur.
  • Geven van trainingen aan eindgebruikers.
  • Bijdragen aan evaluatie van de pilot.
  • Incidentbeheer (het (laten) oplossen verstoringen, rechten issues etc.).
  • Gebruikerscommunicatie: communicatie en afstemming over onderhoudswindows (en toegevoegde waarde), communicatie over status incidenten, service requests.

Achtergrond Opdracht
De Directie Informatievoorziening (IV) omvat het CIO-office en de afdelingen Digitale Informatie, Functioneel Beheer & Regie, Facilitair en Huisvesting, Planning & Control, de programma-afdeling Transparantie in Informatie en het Servicepunt. De Directie is gepositioneerd als organisatieonderdeel dat in zijn geheel voor EZK en LNV werkt (met name de kerndepartementen). De Directie IV stelt de klanten/gebruikers centraal en stemt haar diensten daarop af. De Directie IV wil de EZK- en LNV-organisatie en haar medewerkers ondersteunen zodat ieder zich maximaal kan concentreren op het primaire proces: datgene waarvoor de ministeries zijn opgericht. De kernwaarden zijn hierbij betrouwbaar, verbindend en vernieuwend. Cluster Functioneel Beheer en Regie: Bij het cluster Functioneel Beheer en Regie van de Directie Informatievoorziening is het operationeel- en tactisch Functioneel Beheer en Informatiemanagement ondergebracht van alle EZK/LNV-brede generieke bedrijfsvoeringtoepassingen. Het cluster draagt zorg voor de operationele en tactische samenwerking met- en aansturing van de ICT leverancier. Bij het kerndepartement van EZK/LNV wordt TOPdesk als pilot ingezet voor de ondersteuning van een aantal bedrijfsvoeringsprocessen. De focus ligt op de modules Meldingen, Wijzigingen en het self Service Portaal. Overige modules worden in de toekomst wellicht ook ingezet. De initiele inrichting in een acceptatie- en productieomgeving is uitgevoerd. Het project bevindt zich in de testfase. Voor livegang mogelijk is, is opleiding en communicatie nog noodzakelijk. We zoeken een Functioneel Beheerder die kan bijdragen aan het project. In eerste instantie bij de uitvoering van de activiteiten om de applicatie in gebruik te kunnen nemen, daarna bij de nazorg, beheer en doorontwikkeling. Na livegang zal een evaluatie plaatsvinden en mogelijk meerdere processen ingericht worden in TOPdesk.

Organisatorische context en cultuur
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland. Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland

Eisen en wensen voor de functie Functioneel Beheerder TOPdesk KD

Harde eisen:

  • Kennis en ervaring van Functioneel Beheer;
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van Service Management Beheer;
  • HBO werk en/of denkniveau ( 3 jr );
  • Inrichten van TOPdesk processen voor Incident-, probleem-, wijzigingen, actie/gebeurtenissen, asset management,rapportages enzovoort. ( 3 jr );
  • Functioneel Beheer TOPdesk (On premise), Technisch Applicatie beheer is elders belegd. ( 3 jr ).

Wensen:

  • Competenties: Analyseren; Adviseren; Klantgerichtheid; Omgevingsbewustzijn; Plannen en organiseren; Samenwerken; Communicatie;
  • Gerichte TOPdesk opleiding, minimaal niveau gelijk aan TOPdesk Essential of Bootcamp;
  • Certificering BISL en ITIL, minimaal niveau foundation;
  • Vaardigheid om zowel de technische kant van de applicatie als de gebruikerswensen goed te verstaan en dit bij elkaar te brengen en te vertalen naar de (on)mogelijkheden binnen TOPdesk en deze daadwerkelijk te implementeren;
  • Inzicht in bedrijfsprocessen en hoe dit optimaal te ondersteunen met TOPdesk;
  • Ervaring bij Rijksoverheid (minimaal 3 jaar);
  • Kennis van processen op het gebied van bedrijfsvoering.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-09-25 08:52:35

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden