Senior Functioneel Beheerder | Den Haag

Functie omschrijving

Gebruikersondersteuning:
–    Door middel van floorwalking, hulpvragen van gebruikers beantwoorden
–    Afhandelen vragen en hierover communiceren met eindgebruikers
–    Verzorgen van opleidingen en trainingsmateriaal.
–    Fungeren als 1 loket voor gebruikers door vragen, klachten en problemen af te handelen of door te geleiden.
–    Informeren van gebruikers

Ondersteuning – Changeproces:
–    Inventariseren van nieuwe wensen binnen het beschikbare platform/applicaties en/of software en verzorgen van impact analyse
–    Faciliteren van besluitvorming over changes en prioriteitstelling daarvan door de gebruikersorganisatie.
–    Afstemming haalbaarheid ontwikkeling nieuwe wensen met de organisatie en de leverancier.
–    Vertalen van besluiten in opdracht- of projectbeschrijving;
–    Begeleiden van ontwikkelproces, inclusief testtraject, met als doel dat wordt opgeleverd wat is gevraagd.
–    Adviseren van DBV en Gebruikersraad over implementatie van de opgeleverde functionaliteit.
–    Het ondersteunen van de adoptie van (nieuwe) functionaliteit door het aanbieden van o.a. trainingen, handleidingen, floorwalking etc.

Beheer(s)baar houden platform en applicaties:
–    Uitvoeren van eenvoudige configuraties aan de applicaties door het aanpassen van parameters of masterdata.
–    Controleren en monitoren van de performance van het platform en de daarop werkende applicaties
–    Identificeren en analyseren van bugs in het platform of daarop werkende applicaties.

WERKOMGEVING

De gezochte medewerker komt te werken bij de Directie Bedrijfsvoering, afdeling Informatie en Archief. Vanuit deze eenheid wordt ondersteuning geboden aan de BZ-organisatie bij de adoptie van 247Plaza en de verdere uitbouw van de functionaliteit. De kaders en richtlijnen voor 247Plaza zijn leidend bij deze ontwikkelingen.

In de eerste fase wordt gefocust op ondersteuning van Atlas, het innovatief bureau dat werkt ter ondersteuning van de samenwerkende regiodirecties (de Regiopool). Dit bureau streeft ernaar landen- en regiokennis bij het ministerie van Buitenlandse Zaken efficiënter en flexibeler in te zetten, zowel op het departement als op de posten. Er wordt gewerkt aan een kwaliteitsslag; het ministerie wil naar buiten meer dienstverlening bieden en de kennis over landen en regio’s beter bewerkbaar en toegankelijk maken. De afdeling werkt met Sharepoint als platform, waarbinnen enkele applicaties zijn gebouwd. Het project staat voor twee uitdagingen; de eerste is het door ontwikkelen van de bestaande applicaties en het tweede is de samenwerkingsruimten zodanig inrichten, dat ze ook gemakkelijk te gebruiken, aan te passen en te raadplegen zijn. De andere uitdaging heeft te maken met het dichter bij elkaar brengen van het primaire proces en de technische vertaling.

Functie eisen

Je beschikt over aantoonbare kennis van werkprocessen in GPSHieronder vindt u een aantal harde eisen en enige overige eisen en wensen waaraan de kandidaat moet voldoen! In de motivatie dient te worden aangetoond dat aan alle harde eisen wordt voldaan. Dat betekent: kort, puntsgewijs per eis motiveren waar deze kennis of ervaring is opgedaan en in welke periode. Daarbij moet het voldoen aan de eisen ook duidelijk en onvoorwaardelijk naar voren komen in het CV. Aanbiedingen die hieraan niet voldoen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

HARDE EISEN WAARAAN KANDIDAAT MOET VOLDOEN

•    HBO werk- en denkniveau
•    Minimaal 5 jaar operationele ervaring met functioneel beheertaken in een grote organisatie.
•    Kennis van en ervaring met SharePoint 2013

De medewerker die we zoeken heeft kennis van SharePoint, weet systemen zodanig te beheren dat ze voldoen aan de wensen van de gebruiker, denkt mee over het gebruik ervan, komt met voorstellen tot verbeteringen, staat open voor vragen en geeft advies, is nieuwsgierig naar het doel van het project en denkt daarin mee, zodat hij/zij ook strategisch kan adviseren over doel en gebruik. ICT-functies bij het Ministerie Buitenlandse Zaken zijn vertrouwensfuncties. Voor aanvang van de werkzaamheden dient de nieuwe medewerker een verklaring omtrent gedrag te overhandigen.

 

Gedragskenmerken

•    Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
•    Resultaatgerichtheid
•    Creativiteit & initiatief
•    Samenwerken
•    Zelfstandig

Extra informatie

Standplaats

Den Haag
Aanvraagnummer
739
Startdatum:
2017-03-27
Verwachte einddatum
2017-10-31
Aantal uur per week:
40
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-03-31
Contactpersoon Quest4:
Jera Remer

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Jera Remer Als u geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij u van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-03-20 12:16:53

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden