Functioneel Beheerder | Den Haag / Thuis
Sorry, deze opdracht voor Functioneel Beheerder is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag / Thuis
- Aanvraagnummer:
- A2023-243
- Startdatum:
- 13-03-2023
- Verwachte einddatum:
- 12-03-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
€ 68,00
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 24-02-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Functioneel Beheerder
Wij zijn namens Justis op zoek naar een Functioneel Beheerder op basis van 36 uur.
Als functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en continuïteit van de IV systemen van Justis. Je zorgt ervoor dat de inrichting en functionaliteit van de systemen goed is aangesloten op de wensen en behoeften van de gebruikersorganisatie. Je bent een kundige sparring partner voor gebruikers, ICT leveranciers, informatieleveranciers en andere collega’s binnen de afdeling IV. Je ondersteunt eindgebruikers bij het uitvoeren van hun taken en neemt regie waar het de adequate afhandeling van gebruikersmeldingen en -wensen betreft. Je participeert actief in overleggen, zowel bij Justis afdelingen als bij leveranciers. Je stuurt leveranciers aan op basis van gemaakte afspraken en behartigt de belangen van de business in projecten én richting de leveranciers.
In de uitvoering van de beheerprocessen binnen functioneel beheer lever je een inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling van de Justis producten. Je treft waar nodig goede beheersmaatregelen, zowel intern als aan de zijde van de leveranciers. Je coördineert incidenten, wijzigingen en voert een gedegen autorisatiebeheer. Je zorgt ervoor dat de documentatie over de IV systemen correct én up to date is.
In de uitvoering bij de doorontwikkel-processen van de applicaties inventariseer je alle gebruikerswensen en vertaalt deze naar heldere requirements. Je ondersteunt en adviseert gebruikers bij het afstemmen van de ontwerpen. Je coördineert acceptatietesten en legt de uitkomsten zorgvuldig vast. Samen met de gebruikers en leveranciers draag je zorg voor een goede implementatie van nieuwe functionaliteiten.
Achtergrond:
De afdeling Informatievoorziening (IV) vervult een spilfunctie in al deze ontwikkelingen. Binnen deze afdeling beheren en veranderen we systemen en processen, gericht op continuïteit en ontwikkeling. En we dragen bij aan innovatie, door te participeren in uitdagende projecten en programma’s van Justis. Als oplossingsgerichte senior functioneel beheerder ben jij voor Justis de cruciale schakel tussen gebruikersorganisatie en de ICT-organisatie.
Organisatie:
Justis is de screeningsautoriteit van het ministerie van Justitie en Veiligheid op het gebied van integriteit. Justis werkt aan een veiliger en rechtvaardiger samenleving door het screenen van personen en organisaties. Dat betekent dat Justis relevante informatie analyseert en beoordeelt met als doel inzicht krijgen in (de betrouwbaarheid van) personen en organisaties om risico ́s voor de samenleving te verminderen. Naast het screenen van individuele casussen kan het screenen van een gebied, sector of branche voor Justis ook een casus zijn, bijvoorbeeld aan de hand van een maatschappelijk verschijnsel als ondermijning en fraude. Op basis van oordeelsvorming geeft Justis verklaringen, vergunningen, adviezen en risicomeldingen af, zoals de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en het Bibob-advies. Voor Justis worden de inkooptrajecten centraal geregeld vanuit het IUC DJI.
Eisen en wensen voor de functie Functioneel Beheerder
Harde eisen:
- De kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO4-opleiding;
- De kandidaat is in het bezit van een BiSL Foundation of Next certificaat;
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met het werken in een informatiseringsketen/ is bekend met het werken met meerdere berichtenstromen;
- De kandidaat is in het bezit van een ITIL certificaat;
- De aangeboden Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring als Functioneel Beheerder in een regie-organisatie, waarvan minimaal 1 jaar opgedaan in de afgelopen drie jaar;
- De kandidaat heeft 1 jaar werkervaring met Life Cycle Management (LCM) en/of Applicatie Lifecycle Management (ALM) en kan dit aantonen op het cv;
- De kandidaat heeft 1 jaar aantoonbaar werkervaring met het coördineren van gebruikersacceptatietesten.
Wensen:
- Competenties: -Samenwerken; -Integer; -Organisatiesensitiviteit; -Analyserend vermogen; -Overtuigingskracht; -Conceptueel denken; -Plannen en organiseren; -Zelfstandig werken;
- De kandidaat heeft ervaring met aansturen leveranciers in een regie-organisatie;
- De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het opstellen en vertalen van businesswensen naar applicatieve voorstellen (bijv. door het opstellen van Use Cases, Informatie Analyse Rapporten) zoals uit het CV naar voren komt.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden in overleg plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-02-22 09:00:38