Functioneel Beheerder | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Functioneel Beheerder is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-969
- Startdatum:
- 12-06-2023
- Verwachte einddatum:
- 11-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 30-06-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Functioneel Beheerder
Wij zijn namens Economische Zaken op zoek naar een Functioneel Beheerder op basis van 36 uur.
Voor het agile scrum team bevoegdhedenbeheer zijn wij op zoek naar een Functioneel Beheerder. De functioneel beheerder zorgt voor het operationeel beheer en onderhoud van alle toepassingen binnen het GBS domein en voert projectmatig werkzaamheden uit ten behoeve van releases en het invoeren van nieuwe functionaliteit. De werkzaamheden (taken) van de Functioneel Beheerder GBS bestaan onder andere uit:
- Functionele inrichting van het bevoegdhedenbeheersysteem op basis van businessprocessen, policies, profielen en mandaten en reviews;
- Incidentbeheer (het laten oplossen verstoringen, rechten issues etc.);
- Bijdragen aan het verder ontwikkelen van procedures, sjablonen en standaard manier van werken van het domein (in oprichting);
- Gebruikerscommunicatie: communicatie en afstemming over onderhoudswindows (en toegevoegde waarde), communicatie over status incidenten, service requests;
- Beheer informatiesystemen;
- Aansturing van de operationele IT;
- Wijzigingsbeheer & Functionaliteitenbeheer: vastleggen wijzigingsverzoeken, vastleggen requirements en user stories, besluitvorming door juiste gremia laten uitvoeren, uitvoeren, ondersteunen en regisseren van functionele testen en gebruikers acceptatietesten;
- Implementatie, waaronder het (laten) opstellen van het implementatieplan bij releases, afstemmen met business en DICTU over release- en onderhoudsmomenten en het uitvoeren productietest en nazor.
Achtergrond:
De Directie Informatievoorziening (IV) omvat het CIO-office en de afdelingen Digitale Informatie, Functioneel Beheer & Regie, Facilitair en Huisvesting, Planning & Control, de programma-afdeling Transparantie in Informatie en het Servicepunt. De Directie is gepositioneerd als organisatieonderdeel dat in zijn geheel voor EZK en LNV werkt (met name de kerndepartementen). De Directie IV stelt de klanten/gebruikers centraal en stemt haar diensten daarop af. De Directie IV wil de EZK- en LNV-organisatie en haar medewerkers ondersteunen zodat ieder zich maximaal kan concentreren op het primaire proces: datgene waarvoor de ministeries zijn opgericht. De kernwaarden zijn hierbij betrouwbaar, verbindend en vernieuwend.
Cluster Functioneel Beheer en Regie:
Bij het cluster Functioneel Beheer en Regie van de Directie Informatievoorziening is het operationeel- en tactisch Functioneel Beheer en Informatiemanagement ondergebracht van alle EZK/LNV-brede generieke bedrijfsvoeringtoepassingen. Het cluster draagt zorg voor de operationele en tactische samenwerking met- en aansturing van de ICT leverancier. Net als alle overheden moeten ook de Ministeries van EZK en LNV en de bijbehorende uitvoerende diensten voldoen aan de BIO, omwille van compliance maar ook om een veilige en weerbare ICT omgeving te creëren. Een goed ingericht Identity and Access Management (IAM) is daarvoor noodzakelijk.
Bevoegdhedenbeheer (de Access Management-component in IAM) is hierin een belangrijk onderdeel. Op dit moment wordt een solide centrale voorziening neergezet waarop diensten en directies hun applicaties kunnen aansluiten. Bevoegdheden worden volautomatisch toekend op basis van policies en profielen. Gemandateerden kunnen via een selfservice voorziening uitzonderingen hierop aanvragen. Op basis van de policies en goedkeuringsprocessen worden de bevoegdheden van werkers geformaliseerd voor het gebruik van een applicatie. Hierbij worden policies geeffectueerd naar applicatieve autorisaties waarvoor gegevens nodig zijn. Met deze ondersteuning kunnen processen met betrekking tot bevoegdheden beter worden geborgd en verantwoord.
Organisatie:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland.
Eisen en wensen voor de functie Functioneel Beheerder
Harde eisen:
- Kennis van en ervaring met functioneel beheer;
- Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van Identity- en Access management;
- Ervaring met bevoegdhedenbeheersystemen.
Wensen:
- Competenties: Analyseren; -Klantgerichtheid; -Omgevingsbewustzijn; -Plannen en organiseren; -Samenwerken;
- Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
- Ervaring opgedaan in diverse werkwijzen, zoals projectmatig werken en Agile/Scrum voortbrenging;
- Een goed gevoel voor de verschillende belangen en weet hoe hiermee om te gaan;
- Een proactieve teamspeler met hands on mentaliteit.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-06-29 07:17:06