Functioneel Beheerder | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Functioneel Beheerder is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-190
Startdatum:
01-03-2023
Verwachte einddatum:
29-02-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 76,00


Sluitingsdatum aanvraag:
15-02-2023 08:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Functioneel Beheerder

Wij zijn voor Justis op zoek naar een Functioneel Beheerder op basis van 36 uur per week. 

Als senior functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en continuïteit van de IV systemen van Justis. Je zorgt ervoor dat de inrichting en functionaliteit van de systemen goed is aangesloten op de wensen en behoeften van de gebruikersorganisatie. Je bent een kundige sparring partner voor gebruikers, ICT leveranciers, informatieleveranciers en andere collega’s binnen de afdeling IV. Je ondersteunt eindgebruikers bij het uitvoeren van hun taken en neemt regie waar het de adequate afhandeling van gebruikersmeldingen en – wensen betreft. Je participeert actief in overleggen, zowel bij Justis afdelingen als bij leveranciers. Je stuurt leveranciers aan op basis van gemaakte afspraken en behartigt de belangen van de business in projecten én richting de leveranciers.

In de uitvoering van de beheerprocessen binnen functioneel beheer lever je een inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling van de Justis producten. Je treft waar nodig goede beheersmaatregelen, zowel intern als aan de zijde van de leveranciers. Je coördineert incidenten, wijzigingen en voert een gedegen autorisatiebeheer. Je zorgt ervoor dat de documentatie over de IV systemen correct én up to date is.

In de uitvoering bij de doorontwikkel-processen van de applicaties inventariseer je alle gebruikerswensen en vertaalt deze naar heldere requirements. Je ondersteunt en adviseert gebruikers bij het afstemmen van de ontwerpen. Je coördineert acceptatietesten en legt de uitkomsten zorgvuldig vast. Samen met de gebruikers en leveranciers draag je zorg voor een goede implementatie van nieuwe functionaliteiten.

Als senior functioneel beheerder heb je naast de reguliere beheertaken ook een coördinerende rol binnen het team en ben je namens functioneel beheer de inhoudelijk linking-pin naar het management van IV. Vanuit deze:

  • Adviseer je inhoudelijk over het gebruik van IV diensten in afstemming met informatiemanagement en leveranciers;
  • Coördineer je de uitvoering van de beheerprocessen en stuur je samen met procesmanagement en servicelevel management op de optimalisatie van de uitvoering van de beheerprocessen;
  • Neem je als representant van Justis deel aan (inter)departementale projecten;
  • Neem je beslissingen over de inrichting, aanpassing en uitvoering van het functioneel beheer, over regie en coördinatie m.b.t. gegevensbeheer en bijdragen aan ontwikkelingen;
  • Stel je adviesrapporten en notities op ter verbetering van de dienstverlening;
  • Ben je verantwoordelijk voor het plannen en uitvoeren van het Lifecycle management van de IV dienstverlening;
  • Coach en ondersteun je de functioneel beheerders bij het uitvoeren van de dagelijkse taken.

Achtergrond opdracht:
De afdeling Informatievoorziening (IV) vervult een spilfunctie in al deze ontwikkelingen. Binnen deze afdeling beheren en veranderen we systemen en processen, gericht op continuïteit en ontwikkeling. En we dragen bij aan innovatie, door te participeren in uitdagende projecten en programma’s van Justis. Als oplossingsgerichte senior functioneel beheerder ben jij voor Justis de cruciale schakel tussen gebruikersorganisatie en de ICT-organisatie.

Organisatie:
Justis is de screeningsautoriteit van het ministerie van Justitie en Veiligheid op het gebied van integriteit. Justis werkt aan een veiliger en rechtvaardiger samenleving door het screenen van personen en organisaties. Dat betekent dat Justis relevante informatie analyseert en beoordeelt met als doel inzicht krijgen in (de betrouwbaarheid van) personen en organisaties om risico´s voor de samenleving te verminderen. Naast het screenen van individuele casussen kan het screenen van een gebied, sector of branche voor Justis ook een casus zijn, bijvoorbeeld aan de hand van een maatschappelijk verschijnsel als ondermijning en fraude. Op basis van oordeelsvorming geeft Justis verklaringen, vergunningen, adviezen en risicomeldingen af, zoals de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en het Bibob-advies. Voor Justis worden de inkooptrajecten centraal geregeld vanuit het IUC DJI.

Eisen en wensen voor de functie Functioneel Beheerder

Harde eisen:

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding;
  • De kandidaat is in het bezit van een BiSL Foundation of Next certificaat;
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met het werken in een informatiseringsketen/ is functioneel bekend met het werken met meerdere berichtenstromen;
  • De kandidaat is in het bezit van een ITIL certificaat;
  • De aangeboden Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als Functioneel Beheerder in een regie-organisatie, waarvan minimaal 2 opgedaan in de afgelopen drie jaar;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met Life Cycle Management (LCM) en/of Applicatie Lifecycle Management (ALM);
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het coördineren van gebruikersacceptatietesten.

Wensen:

  • Competenties: – Samenwerken; – Integer; – Organisatiesensitiviteit; – Analyserend vermogen recente kennis van ICT; – Overtuigingskracht; – Conceptueel denken; – Plannen en organiseren; – Zelfstandig werken;
  • De kandidaat heeft ervaring met aansturen leveranciers in een regie-organisatie;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het opstellen en vertalen van businesswensen naar applicatieve voorstellen (bijv. door het opstellen van Use Cases, Informatie Analyse Rapporten) zoals uit de CV naar voren komt.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

50% hybride werken. 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-02-10 09:11:44

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden