Senior Functioneel Beheerder | Den Haag

Functie omschrijving

Achtergrond informatie CIBG
Het CIBG is een agentschap van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Het CIBG zorgt voor een betrouwbare verzameling en verwerking van (gecertificeerde) gegevens. Het CIBG beheert met name registers, zoals het BIG-register, Donorregister, Diergeneeskunderegister en UZI-register. Daarnaast voert het CIBG ook een aantal taken uit met een ander karakter dan gegevensverwerking. Zo geeft het CIBG ook ontheffingen af voor de productie en verspreiding van medicinale cannabis, reikt het de UZI-pas uit en verleent het CIBG vergunningen aan apotheekhoudende huisartsen en farmaceutische bedrijven voor het bereiden, invoeren en groothandelen in geneesmiddelen. CIBG wil zich specialiseren op het uitvoeren van registertaken voor VWS en op specifieke registers voor onderwijs, (beroepen)registertaken en gegevensknooppunten Rijksbreed. Het CIBG heeft de ambitie om binnen de rijksoverheid dé organisatie te worden op het gebied van
registers voor (gewaarmerkte) identiteiten. We willen waarde creëren voor onze opdrachtgevers en de maatschappij door deskundig te zijn en betrouwbare informatie klant- en opdrachtgevergericht te koppelen en ter beschikking te stellen. Dit doen we door als eenheid te functioneren, af te stemmen met opdrachtgevers, ontwikkelingen te signaleren, de klantwensen te kennen en bruikbare en efficiënte oplossingen te bieden.
Het CIBG kiest voor een klantwaarde strategie waarin processen centraal staan: operational excellence. De uitdaging is om de huidige productgerichte organisatie met veel maatwerk om te vormen tot een procesgerichte organisatie met veel meer gestandaardiseerde componenten die herbruikbaar zijn.

Achtergrond opdracht:
De afdeling IV is verantwoordelijk voor de informatievoorziening bij het CIBG, waarbij afdelingen altijd over juiste en volledig informatie kunnen beschikken voor een betrouwbare uitvoering van de registertaken en knooppunten. Vanuit de informatiebehoefte worden technische oplossingen in kaart gebracht en informatiestromen beheert. De afdeling richt zich daarnaast op strategische advisering van de directie op het gebied van informatievoorziening.
De afdeling IV richt zich op de strategische advisering op het gebied van informatievoorziening, de invulling van het informatiemanagement, functioneel beheer, informatiebeveiliging en op de ontwikkeling van business in verbinding met ICT.
CIBG zoekt ter versterking van de IV organisatie 2 ervaren Functioneel beheerders.

Functieomschrijving:
Je bent verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en continuïteit van de systemen, de aansluiting van functionaliteit en inrichting bij de behoefte van gebruikers. Je bent sparringpartner voor zowel de systeemgebruikers binnen en buiten de organisatie als voor de applicatiebeheerders en de adviseurs. Je ondersteunt eindgebruikers en verzorgt up-to-date documentatie, afhandeling van gebruikersmeldingen, participeert in overleggen en stuurt de ICT leveranciers aan. Je hebt ervaring met het analyseren van databestanden, inzicht in de kwaliteit en consistentie van de analyses en bent in staat de gewenste wijzigingen in heldere requirements te vertalen. Je voert acceptaties uit van de geleverde systemen, je stroomlijnt de standaard BiSL processen en behartigt de belangen van de business in (IT) projecten.

Taken en resultaten:
De taken van het team functioneel beheer zijn onder te verdelen in vier processen: gebruiksbeheer, wijzigingenbeheer, functionaliteitenbeheer en behoeftemanagement. Als functioneel beheerder ben je sparringpartner voor zowel de systeemgebruikers binnen en buiten de organisatie als voor de applicatiebeheerder en de adviseurs. Je draagt zorg voor de beschikbaarheid van systemen, en de aansluiting van functionaliteit en inrichting bij de behoefte van gebruikers. Ook ben je verantwoordelijk voor de continuïteit van de huidige systemen. Als functioneel beheerder ondersteun je eindgebruikers zodat ze probleemloos kunnen werken met de informatievoorziening. Het verzorgen van up-to-date documentatie, afhandelen van gebruikersmeldingen, participeren in overleggen en aansturen de ICT leveranciers. Je bent in staat gewenste wijzigingen van de  gebruikersorganisatie in heldere requirements te vertalen. Je coördineert en voert acceptaties uit van de geleverde systemen, je stroomlijnt de
standaard BiSL processen en behartigt de belangen van de business in (IT) projecten. Je begeleidt nieuwe medewerkers in het applicatiegebruik, en indien van toepassing coach je junior functioneel beheerders.

Functie eisen

– HBO werk- en denkniveau;
– Minimaal 5 jaar werkervaring als functioneel beheerder;
– Aantoonbare kennis en ervaring met BISL, ITIL en Agile/SCRUM;
– Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
– Je bent analytisch, nauwkeurig én creatief;
– Je bezit de sociale vaardigheden om draagvlak te verkrijgen en de verbinding te leggen tussen de verschillende afdelingen;
– Je bent stressbestendig, werkt zelfstandig, hebt een klantgerichte instelling en je werkwijze is doel- en resultaatgericht. Je bent een enthousiast, plezierig en betrokken collega.
– Je beschikt over voldoende overtuigingskracht om mensen op een plezierige manier ‘mee te nemen’ in jouw visie, die is gestoeld op inhoudelijke argumenten.
– Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
– In staat om out of the box te denken en in kansen in plaats van problemen;
– Combinatie van daadkracht met uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden;
– Resultaat gedreven en een proactieve instelling;
– Teamplayer die graag initiatief neemt;
– Flexibele instelling;
– Standvastig, maar weet wanneer je op basis van argumenten mee moet bewegen;
– Kennis van- en ervaring met T-map.

GEDRAGSKENMERKEN

– Je bent een enthousiast, plezierig en betrokken collega;
– Je beschikt over voldoende overtuigingskracht om mensen op een plezierige manier ‘mee te nemen’ in jouw visie, die is gestoeld op inhoudelijke argumenten.
– In staat om out of the box te denken en in kansen in plaats van problemen;
– Combinatie van daadkracht met uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden;
– Resultaat gedreven en een proactieve instelling;
– Teamplayer die graag initiatief neemt;
– Flexibele instelling;
– Standvastig, maar weet wanneer je op basis van argumenten mee moet bewegen.

Extra informatie

Standplaats

Den Haag
Aanvraagnummer
1144
Startdatum:
2017-09-06
Verwachte einddatum
2018-12-31
Aantal uur per week:
36
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-09-01
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen

Aanvullende informatie

CV max 5 pagina’s en in het Nederlands

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-08-30 06:59:40

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden