Functioneel beheerder | Apeldoorn/Venlo

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn/Venlo
Aanvraagnummer:
A2022-0113
Startdatum:
21-02-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
31-01-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Functioneel beheerder op basis van 36 uur per week. 

In jouw rol van senior functioneel beheerder zorg jij samen met 5 collega functioneel beheerders voor de tweedelijnsondersteuning van de EU BTW E- commercesystemen. Je zorgt voor de oplossing van problemen en verstoringen in de systemen die voor EU btw e-commerce worden gebruikt. Je monitort de werking en koppelingen met andere systemen, je initieert de nodige acties als je afwijkingen constateert en je formuleert wijzigings- en verbetervoorstellen.

Daarnaast ondersteun je de gebruikers van de systemen. De focus ligt met name op het systeem Bepalen Rechtsgevolgen E- commerce (BRE) welke de registratie en aangiftes/heffingen ondersteunt.

Als senior functioneel beheerder heb jij een duidelijke visie over de toekomst van je vakgebied en draag je die visie uit aan je collega-functioneel beheerders en de TOE. Je schakelt met zowel (lijn)management, businessvertegenwoordigers, productowners en andere key players binnen verschillende programma-onderdelen en dienstonderdelen. En je gaat (op eigen initiatief) gesprekken aan om namens je collega’s de belangen van functioneel beheer te behartigen. Je zorgt voor een probleemloze uitvoering van de nieuwe processen/systemen en ondersteunt bij de implementatie van nieuwe processen/systemen.

In jouw rol als senior functioneel beheerder EU btw E-commerce ben jij in staat om duidelijke relaties te leggen tussen de organisatorische belangen en de belangen op de werkvloer. Ook ben je verantwoordelijk voor het uitzetten van duidelijke lijnen, zodat collega-functioneel beheerders binnen de keten gezamenlijk hier mee aan de slag kunnen binnen het klant-tot-klant proces van EU btw E-commerce. 

Achtergrond Opdracht:
Senior functioneel beheerder EU BTW e-commerce die voor de Tijdelijke Organisatie Ecommerce (TOE) invulling geeft aan het ondersteunen van de gebruikers, het implementeren/wijzigen van de systemen en het oplossen van problemen, incidenten en/of verstoringen van de klant-tot-klant processen BTWW e-commerce.

De Belastingdienst voert vanaf 1 juli 2021 de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen (e-commerce) uit. De ontwikkeling van IV-voorzieningen en de implementatie van de nieuwe EU btw-regels die hiervoor nodig zijn raken meerdere directies en ondersteunende diensten van de Belastingdienst. Met de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen kunnen ondernemers in één EU-lidstaat hun btw-melding/betaling doen in plaats van apart in de afzonderlijke lidstaten.

Voor de ontwikkelingen van de IV-voorzieningen is een programma opgericht en binnen de directie Midden-en Klein Bedrijf (MKB) is een tijdelijke organisatie e-commerce (TOE) ingericht. De TOE voert twee processen uit; MSID (ondernemers registreren/melden/betalen in Nederland waarna afdracht naar de buitenlandse EU lidstaten plaatsvindt) en MSCON (ondernemers registeren/melden/betalen in een buitenlandse EU lidstaat waarna afdracht naar Nederland plaatsvindt).

De Tijdelijke Organisatie E-Commerce (TOE) is opgezet om het uitvoeringsproces handmatig uit te voeren (noodspoor) om vervolgens in 2022 te starten met de transitie naar de structurele voorzieningen (hoofdspoor). Wanneer in 2023 alle uitvoeringsprocessen stabiel lopen, zullen de werkzaamheden overgedragen worden aan de verschillende uitvoerende directies binnen de Belastingdienst.

De TOE bestaat uit twee productieteams (MSID te Apeldoorn en MSCON te Venlo), een team Fiscale Sturing en een team Procesregie & Functioneel Beheer. 

Organisatorische context en cultuur:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • HBO werk-denk niveau;
  • Kennis en ervaring bij (grote) overheidsorganisaties;
  • Opleiding, certifcaten, kennisniveau: Business Information Management Foundation, Informatiesystemen Foundation, Testen Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002;
  • HBO werk- en denkniveau specifiek in de rol van (senior) functioneel beheerder ( 5 jaar);
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Competenties: – Analyseren; – Klantgerichtheid; – Omgevingsbewustzijn; – Plannen en organiseren; – Resultaatgerichtheid; – Samenwerken; – Voortgangscontrole; – Zelfontwikkeling;
  • Kennis van Agile/SAFE;
  • Kennis van BiSL framework;
  • Kennis van IV voortbrenging;
  • Bij voorkeur ervaring als (senior) functioneel beheerder binnen een grote overheidsorganisatie;
  • Ervaring met datamigratie is een pre.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op week 5-6. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-01-26 14:28:32

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden