Senior Functioneel Beheer | Den Haag
Functie omschrijving
Binnen het Rijksvastgoedbedrijf worden de taken voor het beheer van informatiesystemen onderverdeeld in drie categorieën: functioneel beheer, applicatiebeheer en technisch beheer. Het functioneel beheer is geplaatst aan de gebruikerszijde (vraagzijde) van de organisatie bij de
afdeling Proces- en Informatiemanagement (PIM). Het applicatie- en het technisch beheer zijn geplaatst bij de afdeling ICT en bij de ICT leverancier SSC-ICT (aanbodzijde).
Voor het uitvoeren van het functioneel beheer van de informatiesystemen die nodig zijn ter ondersteuning van het Rijksvastgoedbedrijf worden een aantal domeinen onderscheiden op basis van de specifieke benodigde kennis en expertise:
GIS (Geografische Informatie)
BWI (Bouwwerk informatie, CAD)
Vastgoedinformatie
BADM (Bedrijfsadministratie, Oracle)
DDB (Digitaal Document Beheer)
BILI (Business & Location Intelligence)
Generiek (oa kantoorautomatisering)
Deze disciplines ondersteunen meerdere bedrijfsprocessen en omvatten de ondersteuning door meerdere applicaties.
Als functioneel beheerder stel je vanuit je specialisatie nieuwe of aangepaste functionaliteit in de informatievoorziening beschikbaar aan de gebruikersorganisatie ter ondersteuning van de bedrijfsprocessen. Je doet dit in nauwe samenwerking met de afdeling ICT. Je onderhoudt deze
functionaliteit en ondersteunt de gebruikers bij het in gebruik nemen en het toepassen daarvan. Je onderzoekt de door de gebruikers ingediende behoeftes aan nieuwe of aangepaste functionaliteit en zorgt voor de realisatie hiervan. Bij het uitvoeren van deze taken zorg je voor aansluiting van de belangen van de business bij de mogelijkheden van de ICT.
De functie bevat onder andere de volgende onderdelen:
Adviseren en ondersteunen bij het specificeren van de behoefte aan nieuwe of aangepaste functionaliteit;
Adviseren over en vastleggen van de aan de gebruikers beschikbaar gestelde functionaliteit en de mogelijkheden voor aanpassing daarvan;
Formuleren van de veranderingsmogelijkheden in de informatievoorziening volgens standaarden;
Maken van functionele impactanalyses voor nieuwe of aan te passen functionaliteit op een uniforme wijze;
Maken van acceptatietestplannen op een uniforme wijze;
Coördineren van gebruikersacceptatietesten en uitvoeren van functionele acceptatietesten;
Verzorgen van instructies/opleidingen aan gebruikers;
Opstellen van handleidingen en gebruiksinstructies op een uniforme wijze;
Verstrekken van ad-hoc informatie aan de gebruikersorganisatie;
Meewerken aan het continue verbeteren van het vakgebied van functioneel beheer.
Functie eisen
Afgeronde HBO opleiding of hoger (Business IT & Management, eventueel Informatica) dan wel gelijkwaardig werk- en denkniveau;
Aantoonbare ervaring op de betreffende functieonderdelen in vergelijkbare (overheids)organisaties;
Gedegen kennis van BiSL en ITIL;
Aantoonbare kennis en ervaring binnen het domein Bedrijfsadministratie (Oracle) of een van de andere domeinen (CAD, GIS, VGI, DDB, BILI);
Vaardigheid in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen;
Vaardigheid in het uitvoeren van (disciplineoverstijgende) informatieanalyses en impactanalyses;
Vaardigheid in het tot stand brengen van adviesproducten;
Vaardigheid in het inhoudelijk toelichten van adviesproducten.
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 1271
- Startdatum:
- 2017-10-16
- Verwachte einddatum
- 2018-12-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-10-09
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
CV in het Nederlands en max 5 pagina’s
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-10-06 12:00:38