Functioneel Applicatiebeheerder Kantoorautomatisering/Sharepoint | Amersfoort
Sorry, deze opdracht voor Functioneel Applicatiebeheerder Kantoorautomatisering/Sharepoint is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Amersfoort
- Aanvraagnummer:
- A2023-964
- Startdatum:
- 01-07-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 24
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 29-06-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Functioneel Applicatiebeheerder Kantoorautomatisering/Sharepoint
Wij zijn namens Staatsbosbeheer op zoek naar een Functioneel Applicatiebeheerder Kantoorautomatisering/Sharepoint op basis van 24 uur.
Staatsbosbeheer zoekt een ervaren functioneel applicatiebeheerder met kennis van MS Office 365 en MS SharePoint online. Hij/zij is verantwoordelijk voor de door de teamleider FAB, de proceseigenaar en/of de projectleider toegewezen activiteiten. Deze werkzaamheden zullen met name liggen op het gebied van het beheren, inrichten en testen van diverse applicaties en tools op het gebied van kantoorautomatisering en documentmanagement. Tot het takenpakket horen:
- Het meehelpen aan de inrichting van nieuwe applicaties of versies;
- Het testen van nieuwe of gewijzigde functionaliteiten;
- Het maken van functionele ontwerpen voor nieuwe of gewijzigde functionaliteiten/koppelingen;
- Het implementeren van nieuwe applicaties/tools;
- Het opstellen/actualiseren van instructies;
- Het opleidingen en ondersteunen van eindgebruikers;
- Het uitvoeren van reguliere beheeractiviteiten zoals afhandeling van calls van de huidige applicaties;
- Het maken van afspraken en voeren van overleg met business, leveranciers (in- en extern) en eindgebruikers(groepen).
Achtergrond:
Staatsbosbeheer heeft een hernieuwde start gemaakt met het Microsoft 365 project waar nu de focus ligt op het beschikbaar stellen van de Microsoft 365 onderdelen Outlook (Exchange Online), Teams en OneDrive.
Het project bestaat uit 2 fases: De eerste fase gaat met name om het aanbieden van de functionaliteit van Teams en OneDrive, het inregelen van beleid en spelregels (governance). De tweede fase bestaat vooral uit het migreren van documenten naar Teams en OneDrive plus het beschikbaar stellen van diverse apps binnen Teams, waarbij we onze gebruikers willen meenemen in deze mogelijkheden van MS365.
Daarnaast gaan we de komende maanden om MS windows servers upgraden naar 2022 en moeten de applicaties getest worden. Diverse sjablonen moeten aangepast worden naar een nieuwe huisstijl. Tenslotte willen we onze intranet die draait op Sharepoint Online vebeteren.
Door alle genoemde activiteiten heeft het team FAB dat zich bezighoudt met de applicaties op het gebied van kantoorautomatisering extra capaciteit nodig. De functioneel applicatiebeheerders binnen dit team houden zich zowel bezig met projecten als met het regulier beheer op het gebied van Microsoft 365 en Sharepoint. Daarnaast bevat het takenpakket het beheer van het documentmanagementsysteem 360 en diverse kleinere applicaties.
Organisatie:
Staatsbosbeheer is een zelfstandig bestuursorgaan en beheert ruim 270.000 hectare Nederlandse natuur. Staatsbosbeheer maakt zich onder de noemer ‘Beschermen, beleven en benutten’ klaar voor de toekomst waarin ze mensen willen betrekken bij de natuur die hen raakt.
Eisen en wensen voor de functie Functioneel Applicatiebeheerder Kantoorautomatisering/Sharepoint
Harde eisen:
- HBO werk- en denkniveau;
- Je beschikt over aantoonbaar meerdere jaren werkervaring op het gebied van functioneel applicatiebeheer;
- Je hebt brede ervaring met ICT activiteiten op het gebied van functioneel (applicatie) beheer en ervaring met testen en accepteren van applicatie en bent bijvoorbeeld bekend met T-map;
- Je hebt kennis van of bent gecertificeerd voor BISL, ASL en/of ITIL;
- Je hebt kennis van en ervaring met Sharepoint (online) en Office 365 en het implementeren hiervan;
- Je beschikt over voldoende methodische informatiekundige kennis.
Wensen:
- Belangrijke competenties zijn communiceren, samenwerken, ondernemend en resultaatgericht;
- Je bent proactief en flexibel, je hebt overtuigingskracht, je kan goed plannen/organiseren en schriftelijk rapporteren.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-06-27 07:56:31