Functioneel applicatie beheerder Sharepoint | Den Haag/Thuiswerken

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag/Thuiswerken
Aanvraagnummer:
A2022-1172
Startdatum:
05-12-2022
Verwachte einddatum:
31-03-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15-11-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving Functioneel applicatie beheerder Sharepoint

Wij zijn voor SSC-ICT op zoek naar een functioneel applicatie beheerder Sharepoint op basis van 36 uur per week. 

Je ondersteund tweede lijns support met het oplossen van functionele vragen en incidenten met diepgaande kennis van het SharePoint 2013/2016/2019 platform. Je hebt een visie op governance, applicatie en life cycle management. Je bent een gewaardeerde adviseur en functioneel beheerder op het gebied van Microsoft SharePoint, migraties, testen en documenteren en treedt op als sparringpartner voor klanten en leveranciers. Daarnaast help je mee in ons SharePoint migratie project en functioneer je als tester en trouble shooter bij locatie en FAT testen. Je haalt energie uit het meedraaien in projecten en het op orde houden van functionele gebruikersdocumentatie. Bovendien vind je het belangrijk om jezelf steeds te blijven ontwikkelen.

De focus ligt op functioneel beheer SharePoint, en je bent bereid collega’s te ondersteunen met functioneel beheer taken indien gewenst. Heb je ook technisch beheer kennis van SharePoint backend , dan is dat een pré. Bovenal wordt een resultaatgerichtheid en doorzettingsvermogen gevraagd zonder dat de kwaliteit van het resultaat uit het oog wordt verloren en geen 9 tot 5 mentaliteit.

Je komt te werken binnen SSC-ICT Business unit Applicatie Services / Digitaal Werken in het ECM team waarin we voor een aantal Rijk brede generieke diensten functioneel-, technisch-, en technisch applicatie beheer doen voor de Samenwerkfunctionaliteit (SharePoint), het Rijksportaal (Intranet) en een Bigdata Analytics Platform (Enterprise Search en Alertering). Binnen het ECM team werken we middels Prince2/Agile/scrum methodiek. 

Achtergrond Opdracht:
Senior functioneel Applicatie beheerder SharePoint(i-SWF en e-SWF) op bestaande SharePoint 2013 omgeving. Daarnaast ga je meehelpen op een reeds gestart project om de i-SWF en e-SWF te upgraden/migreren naar een nieuwe SharePoint 2019(SE) omgeving. Daardoor is er behoefte aan een inhuurkracht om tijdelijk het functioneel beheer extra te ondersteunen. Intern is er geen vergelijkbare resource beschikbaar.

Organisatorische context en cultuur:
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services.

Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Eisen en wensen voor de functie Functioneel applicatie beheerder Sharepoint

Harde eisen:

  • Hands-on kennis ervaring met functioneel beheer Gebruikersondersteuning SharePoint 2013 en Microsoft Office ( 5 jr );
  • Tmap in kader van testen ( 5 jr );
  • Uitvoeren van analyses bij incidenten en verstoringen en het zorg dragen voor het (laten) verhelpen hiervan door functioneel beheer en projectteam ( 5 jr ).

Wensen:

  • Competenties: – Je kunt goed analyseren en verstoringen gestructureerd, snel en zorgvuldig afhandelen; – Ervaring met troubleshooting; – Communicatief vaardig in Nederlands taal in woord en geschrift; – Je kunt zelfstandig werken en mensen enthousiasmeren en meekrijgen in continu veranderende situaties; – Je hebt een stevige persoonlijkheid en een professionele instelling; – Je hebt didactische vaardigheden; – Je hebt een ondernemingsmentaliteit; – Je bent resultaat-, samenwerkings- en klantgericht;
  • Hands-on kennis en ervaring met installatie, configuratie en update van SharePoint componenten zoals SharePoint Search, User Profile Sync (FIM), Distributed cache (AppFabric), IIS; – Hands-on kennis en ervaring met Windows server patch installaties;
  • Kennis en ervaring binnen een regie organisatie; – Prince2, Agile, scrum ervaring; – Je bent MCSE-gecertificeerd, MCSE 2013 of hoger en hebt meer dan 5 jaar ervaring met SharePoint 2013, (2016 en/of 2019 is een pré) en Microsoft Office;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring als beheerder van SharePoint en de onderliggende Microsoft Infra architectuur; – Kennis en ervaring met het beheer van Windows Server 2012 en/of 2016 of hoger (minimaal MCSA niveau);
  • Bekend en ervaring met server virtualisatie (VMware, Hyper-V), SQL Databases, ADFS, Azure, Active Directory; –
  • HBO werk en denk niveau;
  • Ondersteuning bieden bij het verder op order brengen van gebruikshandleidingen en cursusmateriaal; – Je hebt ruime ervaring met ITIL methodiek / processen;
  • Kennis en ervaring met Analytics en rapportage tooling Piwik Pro; – Kennis van en ervaring met Linux (bij voorkeur RedHat Linux 7);
  • Kennis van Office 365/SharePoint Online (MCSA niveau); – Kennis van monitoring systemen als SCOM en Check_MK (Nagios);
  • Kennis en ervaring met Active Directory, SQL Server 2014 of hoger en IIS-webservers; – Ervaring met PowerShell, Batch-scripts.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op dinsdag 22 november tussen 9:00 en 17:00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-10 08:01:38

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden