Functioneel applicatie beheerder GIS | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Functioneel applicatie beheerder GIS is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-1090
- Startdatum:
- 01-08-2023
- Verwachte einddatum:
- 01-08-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 02-08-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Functioneel applicatie beheerder GIS
Wij zijn namens Rijksvastgoedbedrijf op zoek naar een Functioneel applicatie beheerder GIS op basis van 36 uur.
De Functioneel Applicatie Beheerder GIS voert onder meer de volgende werkzaamheden uit:
- Oppakken en afhandelen van incidenten;
- Beantwoorden van gebruikersvragen;
- Het specificeren, plannen en implementeren van technische wijzigingen aan de omgeving;
- Ondersteunen bij het specificeren van de behoefte aan nieuwe of aangepaste functionaliteit;
- Opstellen en bijhouden van wiki, handleidingen en gebruiksinstructies
- Organiseren en voorzitten van gebruikers overleggen;
- Verzorgen van instructies/opleidingen aan gebruikers;
- Verzorgen van communicatie omtrent geplande wijzigingen (planning, impact) naar stakeholders en eindgebruikers
- Contacten onderhouden met leveranciers in het geval van incidenten alsmede t.b.v. releases en wijzigingen;
- Schrijven van testplannen op een uniforme wijze;
- Voorbereiden en uitvoeren van testen;
- Overleg met collega-beheerders in de keten;
- Namens functioneel applicatie beheer bijdragen aan projecten binnen GIS;
- Meewerken aan het continue verbeteren van het vakgebied van functioneel beheer binnen de RVB.
Opdrachtgever
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) maakt integraal deel uit van de Rijksoverheid en valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, en heeft daarbinnen een aantal
specifieke taken op vastgoedgebied. Daarom maakt het RVB maximaal gebruik van de voorzieningen die vanuit DGOBR rijksbreed geleverd worden aan de rijksonderdelen, zoals is opgedragen door de ministerraad met de vaststelling van de Hervormingsagenda Rijksdienst. RVB betrekt alle ICT-diensten van het SSC-ICT die niet specifiek voor ondersteuning van devastgoedprocessen zijn ingericht. Voor de vastgoed specifieke diensten wordt een ‘leveringsketen’ ontwikkeld waarin SSC-ICT de beschikbaarstelling van de ICT voorzieningen levert, en het RVB de proces specifieke configuraties beheert. Hiermee kan het RVB haar eigen verantwoordelijkheid voor het voortbrengingsproces in het vastgoeddomein van de rijksoverheid borgen. Bij het inrichten van de vastgoed gerelateerde ICT systemen voor het RVB zijn de RVB processen en de bruikbaarheid van de toepassingen richtinggevend.
Directie
De directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement is de schakel tussen de departementen, beleidsmakers, vastgoedhoudende diensten, medeoverheden en maatschappelijke organisaties en het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op strategisch niveau. Hierbij is P&P op concern Rijksniveau verantwoordelijk voor het opstellen van de Rijksvastgoedportefeuillestrategie met als doel “het accommoderen en implementeren van de Rijksdoelen en het beleid waarbij Rijksvastgoed een rol van betekenis kan spelen”. Het secretariaat van het DG-overleg Rijksvastgoed en Beleid en de ondersteuning van de Raad voor Vastgoed Rijksoverheid (RVR) zijn binnen P&P belegd, waardoor zowel de beleidsmakers rondom Rijksvastgoed als de uitvoerende vastgoeddiensten van het Rijk (RVR) bij elkaar komen.
De directie P&P bestaat uit vier afdelingen: de afdeling Strategie- en Uitvoeringsbeleid, de afdeling gebieden, de afdeling Portefeuillemanagement, de afdeling Chief Information Officer en de afdeling Informatievoorziening. Daarnaast is er een Bedrijfsbureau.
Afdeling & team
Informatievoorziening is een essentieel onderdeel van het Rijksvastgoedbedrijf. Sterker nog: onze bedrijfsprocesarchitectuur is het zenuwstelsel voor een slagvaardige, efficiënte en innovatieve organisatie. De afdeling Informatievoorziening is hiervoor verantwoordelijk.
Binnen de afdeling richt jij je vooral op het Functioneel Applicatie Beheer GEN. Maar we doen meer. Zo voeren we het functioneel applicatie beheer uit van alle informatiesystemen van het Rijksvastgoedbedrijf, bieden we data services aan en beheren en ontwikkelen we maatwerk. Het werk van PIM speelt zich af aan de vraagzijde van de informatiebehoefte. We werken nauw samen met de afdeling ICT&S, die ICT levert en de regie voert op ICT-dienstverleners.
Project en Opdrachtomschrijving
Voor het uitvoeren van het functioneel applicatie beheer van de informatiesystemen die nodig zijn ter ondersteuning van het Rijksvastgoedbedrijf worden een aantal domeinen onderscheiden op basis van de specifieke benodigde kennis en expertise:
- PORT (Portalen)
- DDB (Digitaal Document Beheer)
- GIS (Geografische Informatie)
- BWI (Bouwwerk informatie, CAD
- GEN (Generiek, meet-, reken- en beheertools zoals Topdesk, JIRA)
Deze disciplines ondersteunen meerdere bedrijfsprocessen en omvatten de ondersteuning door meerdere applicaties.
Eisen en wensen voor de functie Functioneel applicatie beheerder GIS
Harde eisen:
- De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar d.m.v. een afgeronde HBO diploma en/of minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als functioneel applicatie beheerder;
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare technische kennis en ervaring met applicaties als ArcGIS Desktop, ArcGIS Pro, ArcGIS Enterprise, ArcGIS Online en versioned geodatabases;
- De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar geacteerd tijdens implementatietrajecten van complexe GIS software.
Wensen:
- Mate waarin de kandidaat meer dan 2 jaar ervaring heeft met GIS functioneel applicatie beheer;
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met functioneel applicatiebeheer met de omvang of in complexiteit vergelijkbare organisatie als het RVB;
- Mate waarin de kandidaat over de gevraagde competenties en vaardigheden beschikt met ArcGIS Desktop, Pro, Enterprise, Online en versioned geodatabases. Werkervaring met digitale toegankelijkheid en openbare standaarden. (aantoonbaar op basis van CV/motivatie en eventueel gesprek.)
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-07-31 13:41:09