Functioneel applicatie beheerder | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1324
Startdatum:
01-07-2021
Verwachte einddatum:
30-06-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15-04-2021 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op zoek naar een Functioneel applicatie beheerder op basis van 36 uur per week. 

Project en Opdrachtomschrijving:
Voor het uitvoeren van het functioneel applicatie beheer van de informatiesystemen die nodig zijn ter ondersteuning van het Rijksvastgoedbedrijf worden een aantal domeinen onderscheiden op basis van de specifieke benodigde kennis en expertise:

  • PORT (Portalen);
  • BILI (Business & Location Intelligence);
  • DDB (Digitaal Document Beheer);
  • BADM (Bedrijfsadministratie, Oracle);
  • Centrale Vastgoedregistratie (Kernregistratie vastgoed);
  • GIS (Geografische Informatie);
  • BWI (Bouwwerk informatie, CAD);
  • IWM (Integrated Workplace Management);
  • Generiek (o.a. kantoorautomatisering, beheertools).

Deze disciplines ondersteunen meerdere bedrijfsprocessen en omvatten de ondersteuning door meerdere applicaties.

De Functioneel Applicatie Beheerder voert onder meer de volgende werkzaamheden uit:

  • Beantwoorden van gebruikersvragen;
  • Oppakken en afhandelingen van incidenten;
  • Beheren van autorisaties binnen de generieke (GEN) applicaties;
  • Opstellen en bijhouden van wiki, handleidingen en gebruiksinstructies;
  • Organiseren en voorzitten van gebruikers overleggen;
  • Verzorgen van instructies/opleidingen aan gebruikers;
  • Ondersteunen bij het specificeren van de behoefte aan nieuwe of aangepaste functionaliteit;
  • Contacten onderhouden met leveranciers t.b.v. releases en wijzigingen;
  • Schrijven van testplannen op een uniforme wijze;
  • Voorbereiden en uitvoeren van testen;
  • Namens functioneel applicatie beheer bijdragen aan projecten binnen GEN;
  • Meewerken aan het continue verbeteren van het vakgebied van functioneel beheer binnen de RVB.

Opdrachtgever:
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) maakt integraal deel uit van de Rijksoverheid en valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, en heeft daarbinnen een aantal specifieke taken op vastgoedgebied. Daarom maakt het RVB maximaal gebruik van de voorzieningen die vanuit DGOBR rijksbreed geleverd worden aan de rijksonderdelen, zoals is opgedragen door de ministerraad met de vaststelling van de Hervormingsagenda Rijksdienst. RVB betrekt alle ICT-diensten van het SSC-ICT die niet specifiek voor ondersteuning van de vastgoedprocessen zijn ingericht. Voor de vastgoed specifieke diensten wordt een ‘leveringsketen’ ontwikkeld waarin SSC-ICT de beschikbaarstelling van de ICT voorzieningen levert, en het RVB de proces specifieke configuraties beheert. Hiermee kan het RVB haar eigen verantwoordelijkheid voor het voortbrengingsproces in het vastgoeddomein van de rijksoverheid borgen. Bij het inrichten van de vastgoed gerelateerde ICT systemen voor het RVB zijn de RVB processen en de bruikbaarheid van de toepassingen richtinggevend.

Directie:
De directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement is de schakel tussen de departementen, beleidsmakers, vastgoedhoudende diensten, medeoverheden en maatschappelijke organisaties en het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op strategisch niveau. Hierbij is P&P op concern Rijksniveau verantwoordelijk voor het opstellen van de Rijksvastgoedportefeuillestrategie met als doel “het accommoderen en implementeren van de Rijksdoelen en het beleid waarbij Rijksvastgoed een rol van betekenis kan spelen”. Het secretariaat van het DG-overleg Rijksvastgoed en Beleid en de ondersteuning van de Raad voor Vastgoed Rijksoverheid (RVR) zijn binnen P&P belegd, waardoor zowel de beleidsmakers rondom Rijksvastgoed als de uitvoerende vastgoeddiensten van het Rijk (RVR) bij elkaar komen. De directie P&P bestaat uit vier afdelingen: de afdeling Strategie- en Uitvoeringsbeleid, de afdeling gebieden, de afdeling Portefeuillemanagement, de afdeling Chief Information Officer en de afdeling Informatievoorziening. Daarnaast is er een Bedrijfsbureau.

Afdeling & team:
Informatievoorziening is een essentieel onderdeel van het Rijksvastgoedbedrijf. Sterker nog: onze bedrijfsprocesarchitectuur is het zenuwstelsel voor een slagvaardige, efficiënte en innovatieve organisatie. De afdeling Informatievoorziening is hiervoor verantwoordelijk. Binnen de afdeling richt jij je vooral op het Functioneel Applicatie Beheer DDB. Maar we doen meer. Zo voeren we het functioneel applicatie beheer uit van alle informatiesystemen van het Rijksvastgoedbedrijf, bieden we data services aan en beheren en ontwikkelen we maatwerk. Het werk van PIM speelt zich af aan de vraagzijde van de informatiebehoefte. We werken nauw samen met de afdeling ICT&S, die ICT levert en de regie voert op ICT-dienstverleners.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, aangevuld met een relevante achtergrond;
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met applicaties als TOPdesk, Mavim en advanced kennis over Excel;
  • Minimaal 5 jaar recente werkervaring als functioneel Applicatie Beheerder;
  • Je hebt aantoonbare kennis van BiSL, ITIL, Scrum, Agile werken.

Wensen:

  • Mate waarin je kennis hebt van BiSL, ITIL, Scrum, Agile;
  • Mate waarin je ervaring hebt met functioneel applicatie beheer binnen de het RVB of in omvang of complexiteit vergelijkbare organisatie;
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever;
  • Mate waarin je over de gevraagde competenties en vaardigheden beschikt met Topdesk, JIRA, advanced excel kennis en Mavim. Werkervaring met digitale toegankelijkheid en openbare standaarden. En het opstellen van functionele uitvragen. (aantoonbaar op basis van CV/motivatie en eventueel gesprek.)

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-04-13 13:58:20

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden