Senior CRM Projectmanager | Amsterdam
Functie omschrijving
De afdeling GVB Commercie heeft de ambitie om een onderscheidende bijdrage te leveren aan het realiseren van een gewaardeerde, duurzame relatie met de individuele reiziger, op het door hem gekozen moment en via het door hem gekozen kanaal. De beoogde realisatie hiervan is beschreven in een informatieplan. De implementatie is vormgegeven middels een project Klantrelatie.
Voor dit project zoeken wij een enthousiaste en daadkrachtige interim CRM projectmanager met een bewezen succes in het managen van CRM en MDM gerelateerde projecten. Het betreft de afronding van twee lopende deel projecten. Het eerste project is een implementatie en configuratie van Microsoft Dynamics 365 (cloud) voor de afdeling Klantenservice. Dit is een scrum project, met 10 sprints van 3 weken. Het MVP wordt geleverd in sprint 8. Sprint 10 eindigt op 14 december. Het tweede project betreft de realisatie en implementatie van een Centrale Klantendatabase en de integratie van klant master gegevens (MDM) over verschillende systemen. Dit project bevindt zich in de initiatie fase. Er zal nauw samengewerkt moeten worden met de afdelingen Verkoop & Service, Marketing & Vervoerontwikkeling, Reizigerscommunicatie, ICT&I, Functioneel beheer, Juridische Zaken en de Privacy en Security Officer. Verder moeten volgende projecten op de roadmap Klantrelatie onderzocht en opgestart worden waar onder marketing automation en doorontwikkeling van de oplossing voor klantenservice.
– Het managen van de volledige omvang van een project, waaronder verantwoordelijkheid voor het managen van het project op tijd, geld en kwaliteit binnen de opdracht(en) van de opdrachtgever en de stuurgroep en in lijn met de (strategische) plannen van GVB;
– Het bewaken van de aansluiting van het project op de beoogde Klantrelatie roadmap
– Het ontwikkelen en bijhouden van het projectplan;
– Het aansturen van interne en externe resources;
– Het managen van risico´s en issues;
– Het managen van stakeholders;
– Het rapporteren over voortgang en signaleren van afwijkingen
– Het opleveren van een Programma van Eisen.
Bij deze functie rapporteer je aan de GVB opdrachtgever (manager Verkoop & Service) en aan de multidisciplinaire Stuurgroep van dit project (Verkoop & Service, Marketing en ICT). Je rapporteert in dit project dus tevens aan de manager ICT Vernieuwing en zorgt voor nauwe aansluiting van de ICT afdeling bij het project.
Functie eisen
– WO niveau;
– Minimaal 5 jaar werkervaring als projectmanager en bekend met Prince 2 en Scrum;
– Bewezen succes in het managen van CRM en MDM gerelateerde projecten;
– Elementaire kennis over Infrastructuren, applicaties en ICT architectuur;
– Aantoonbare kennis en ervaring met CRM en marketing (automation);
– Aantoonbare kennis en ervaring met het implementeren van (data) integratie software en master data management;
– Ervaring met het opstellen van (functionele) Programma’s van Eisen;
– Ervaring met het implementeren van complexe software (inclusief het opstellen van testplannen en uitvoeren van testen tot op eindgebruikersniveau);
– Ervaring met het implementeren van (data) integratie software;
– Kennis en ervaring met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
De kandidaat herkent zich verder in de volgende competenties:
– Resultaatgericht en besluitvaardig;
– Initiatiefrijk en ondernemend;
– Pragmatisch en hands on;
– Teamplayer.
Extra informatie
- Standplaats
-
Amsterdam
- Aanvraagnummer
- 1076
- Startdatum:
- 2017-09-01
- Verwachte einddatum
- 2018-09-01
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-07-13
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-07-10 14:17:09