Coördinator implementatie omgevingswet​ | Utrecht

Sorry, deze opdracht voor Coördinator implementatie omgevingswet​ is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2023-720
Startdatum:
29-05-2023
Verwachte einddatum:
01-05-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
12-05-2023 14:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Coördinator implementatie omgevingswet​

Wij zijn voor onze klant op zoek naar een Coördinator implementatie omgevingswet​ op basis van 24 uur per week. 

We hebben alle disciplines op het gebied van de uitvoering van de Wabo, horeca en openbare ruimte bij elkaar gehuisvest. Van vooroverleg tot handhaving, van uitvoerend beleid tot het toezicht wat er op plaats vindt, met behulp van ons eigen team van juristen en beleidsmedewerkers hebben we alles in huis. Binnen deze dynamische omgeving zijn we door middel van het uitvoeren van diverse projecten ons aan het voorbereiden op de invoering van de omgevingswet. De Eerste Kamer heeft ingestemd met de inwerkingtreding van de Omgevingswet én de Wet Kwaliteits Borging (WKB) op 1 januari 2024. De wetten bieden gemeenten de mogelijkheid om met overzichtelijkere regels de leefomgeving meer in samenhang in te richten. Ze bieden meer ruimte voor lokaal maatwerk en leiden tot een betere en snellere besluitvorming.

De impact van de implementatie van beide wetten op de gemeentelijke organisatie is groot. De wet vereist een andere registratie van beleid, nieuwe processen, inrichting van de ICT, het klantcontact en operationele sturing. Door een projectteam zijn in 2022 de nieuwe processen beschreven en overgedragen aan de lijnorganisatie. Vanaf 1 maart 2023 is de lijnorganisatie gestart om vooruitlopend op de nieuwe wetgeving de operationele processen, ICT, besturing en overlegstructuren alvast in te richten. Om die reden zoeken wij met spoed een coördinator die de verschillende werkzaamheden weet samen te brengen en te organiseren.

Je taken zijn: Je bent, namens de regisseur operationele processen, verantwoordelijk voor het begeleiden van de operationele implementatie van de Omgevingswet. Daarvoor werk je samen met de projectleiders om de implementatie in alle onderdelen van de uitvoering tot stand te brengen.

Deze taak kan worden onderverdeeld in: 

  • Zorgdragen voor een daadwerkelijke implementatie van de wet;
  • In beeld brengen van de lopende initiatieven, formuleren van een overkoepelende ambitie, sturen op samenhang, wegnemen van belemmeringen;
  • Vragen (cijfers, duidingen, vragen) beantwoorden en relevante informatie aanleveren aan de regisseur operationele processen;
  • Korte lijntjes met gemeentelijke teams die de Omgevingswet implementeren op tactisch en strategisch niveau.

Eisen en wensen voor de functie Coördinator implementatie omgevingswet​

Harde eisen:

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding (bij voorkeur in een technische richting);
  • Meer dan 2 jaar ervaring met het begeleiden van ingewikkelde en politiek sensitieve projecten binnen het gemeentelijke domein. Hoe groter de gemeente, hoe hoger de waardering;
  • In de afgelopen 5 jaar heb je minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het VTH domein, met de nadruk op vergunningverlening;
  • Je hebt bij voorkeur enige kennis van de omgevingswet;
  • Ervaring met het opstellen van en begeleiden van het uitwerken van werkprocessen;
  • Ervaring met het rapporteren over de resultaten van een project in een dasboard.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 17 mei aanstaande. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-05-11 11:22:31

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden