Coördinator contractmanagement | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0578
Startdatum:
01-06-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
17-05-2022 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken op zoek naar een Coördinator contractmanagement op basis van 36 uur per week. 

Opdracht omschrijving:

  • Je bewaakt de voortgang en de resultaten;
  • Je coacht en begeleidt de collega’s waar nodig;
  • Je voert het juiste gesprek met de medewerker op zowel inhoud als op houding en gedrag;
  • Je werkt continu aan het verbeteren van de processen en de werkwijze;
  • Je adviseert ook bij opdrachten waar senior kennis wordt gevraagd;
  • Je bent in staat om een vraag te doorgronden;
  • Je zorgt ervoor dat contractmanagement goed gepositioneerd wordt in de nieuwe IDI organisatie;
  • Je zorgt ervoor dat de samenwerking in de keten zowel intern als extern een geoliede machine wordt.

Werkzaamheden:

  • Als coördinator stuur je (functioneel) het team van contractmanagers aan;
  • Je coacht en maakt het ‘nieuwe’ team sterker en draagt actief bij aan de ontwikkeling;
  • Je levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van Contractmanagement en het inrichten van IDI en werkt samen met de overige teamleden om kennis te halen en brengen.

Achtergrond opdracht:
Contract- en Leveranciersmanagement is een functie met volop dynamiek en beweging.

Je hebt de verantwoordelijkheid voor het coördineren van werkzaamheden die de individuele contracten overstijgen binnen het team van ca 6 adviseurs die contractmanagement, verwerving, contractuitvoering en contractbeheer verrichten voor bijna alle IT contracten van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Je streeft er naar om het team optimaal te faciliteren zodat zij in staat zijn hun werkzaamheden optimaal te kunnen verrichten. In overleg met het team zorg je dat de juiste adviseur wordt ingezet op de juiste opdracht. Nu de nieuwe IDI organisatie staat, wordt het nog belangrijker om de afstemming en samenwerking met andere teams bij IDI en / of binnen BZ beter in te kunnen regelen.

Organisatie:
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.

Organisatie-omschrijving:
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.

Afdeling Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie:
De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie (IDI) is verantwoordelijk voor de I(CT)- voorziening van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Met ruim 100 medewerkers voert IDI regie op externe leveranciers (zowel commercieel als overheidspartijen) die I(CT)-diensten aan BZ leveren, zodat de 5000 collega’s in binnen- en buitenland optimaal digitaal kunnen (samen)werken. IDI is de strategisch partner van de departementsleiding op het gebied van digitalisering en ondersteunt het departement en de posten om digitaal professioneel te functioneren. Door de inzet van nieuwe technologieën wil BZ vooroplopen als wereldwijd digitaal opererende diplomatieke dienst. Het wereldwijde ICT-netwerk, dat ook in minder ontwikkelde landen goed moet werken, de hoge beveiligingseisen die gelden voor internationale samenwerking, de BZ-Cloud omgeving en een inspirerend Data Competence Centre zorgen voor een uitdagende werkomgeving voor een I(CT)- professional.

De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie valt organisatorisch direct onder de plaatsvervangend secretaris-generaal (PSG), met aan het hoofd de directeur IDI, tevens CIO van BZ. Doelstelling is digitalisering nog meer te positioneren als strategisch element in de primaire en ondersteunende processen van BZ. De Directie IDI bestaat uit 6 clusters: Strategie en Portfolio, Advies en integratie, Informatiemanagement, Functioneel beheer, Security Centre en Data Competence Centre. Het managementteam staat onder leiding van de CIO/directeur IDI en bestaat uit de clusterhoofden en de business controller.

IDI voert een actief diversiteitsbeleid en zet in op een inclusieve organisatie door te streven naar een evenwichtige verdeling van medewerkers naar leeftijd, geslacht, cultuur, achtergrond, kennis en competenties. IDI zoekt niet naar ‘standaardmedewerkers’ volgens een sjabloon. Teams worden samengesteld uit een diversiteit van individuele medewerkers die elk vanuit hun specifieke persoonlijkheid, kennis, vaardigheden, ervaring en interesses iets bijzonders toevoegen. Het meebrengen van bijzondere persoonlijke voor BZ relevante eigenschappen wordt dan ook gewaardeerd.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt een HBO/WO werk/denkniveau. Als je in bezit bent van vakinhoudelijke diploma´s is dat een pré;
  • Je hebt ervaring met (overheids)inkopen en contractmanagement;
  • Je hebt een aantal jaren aantoonbaar ervaring in een coördinerende en aansturende rol;
  • Je hebt ervaring met het coachen van en het geven van begeleiding aan medewerkers;
  • Door je aantoonbare ervaring (ten minste drie jaar) met het zelfstandig managen van contracten, heb je: – Kennis opgebouwd van de materie; – Brede kennis opgebouwd van de markt; – Ervaring opgedaan met contractbesprekingen met leveranciers;
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Je bent een goede samenwerkingspartner door een diplomatieke aanpak en luisterend vermogen;
  • Je denkt in mogelijkheden en hebt vernieuwende ideeën;
  • Door opleidingen en ervaring heb je kennis van juridische aspecten van contracten;
  • Je bent resultaatgericht en communicatief vaardig (zowel schriftelijk als mondeling);
  • Je bent energiek, enthousiast, innovatief en jong van geest;
  • Goede luistervaardigheid, onderhandelingsvaardigheden en het vermogen om verwachtingsmanagement uit te voeren zijn essentieel;
  • Je weet het juiste evenwicht te vinden tussen formele regels en een pragmatische aanpak;
  • Je bent stressbestendig, vasthoudend en gaat vaardig om met verschillende belangen;
  • Bij dit alles weet je jezelf conform de integriteitnormen bij het Rijk te presenteren.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 24 en 25 mei Rijnstraat 8 te Den Haag, tijdstip volgt. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-12 07:40:26

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden