Contract leveranciersmanager | Utrecht

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2022-0163
Startdatum:
21-02-2022
Verwachte einddatum:
21-08-2022
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
10-02-2022 07:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Openbaar Ministerie op zoek naar een Contract leveranciersmanager op basis van 36 uur per week. 

Wat houdt de rol in:
IVOM is de interne IT organisatie binnen het Openbaar Ministerie (OM). Met de komst van meerdere leveranciers en een diversiteit aan contracten wordt leveranciers/contractmanagement steeds belangrijker. Als leveranciers/contractmanager sta je daarom aan de start van een ingrijpende doorontwikkeling van de afdeling Change en Control. In deze professionaliseringsslag nemen we de regie in het contact met leveranciers van deze voor het OM zo belangrijke ICTsystemen. Binnen het leveranciers- en contractmanagement team (“LCM-team”) ben jij met de andere leveranciers/contract managers mede verantwoordelijk voor de besturing, initiëring , facilitatie en coördinatie van zaken die zich afspelen op het snijvlak van de IT en IV organisatie en leverancier. Zo leg je met het LCMteam kpi’s vast per leverancier, controleer je of er binnen de contractuele kaders wordt geleverd en beheer je de kosten. Ook geef je adviezen op het gebied van leveranciers/contractmanagement, schakel je met inkoop en juridische zaken en treed je oplossingsgericht op bij problemen tussen leveranciers en afdelingen van het OM.

Als leveranciers/contractmanager heb je ook (een adviserende) rol in aanbesteding/-inkoop trajecten. Omdat je precies weet hoe leveranciers acteren, is jouw input bij het formuleren van de wensen en eisen van grote waarde. Naarmate onze dienstverlening vanuit het domein IT zich ontwikkelt, denk je ook mee over jaarplannen en de ontwikkeling van de afdeling. We zijn op zoek naar iemand die de gewenste professionaliseringsslag binnen de afdeling Change en Control mede kan initiëren en vormgeven. Je beschikt over ervaring met leveranciersmanagement en contractmanagement binnen complexe organisaties. Je hebt daarnaast ervaring met (het mede begeleiden van) outsourcingstrajecten (onder meer op het gebied van ICT), het onderhandelen met leveranciers en het helpen opstellen van specifieke contractvormen voor het eigen inkoopdomein. In lastige situaties houd jij het hoofd koel. Je laat je door niemand van de wijs brengen en speelt het tactisch en strategische spel dat leveranciers/contract management soms is. Daarbij maak je gebruik van je kennis en ervaring. Als overtuigende gesprekspartner sta jij stevig in je schoenen, ga je proactief te werk en voel je goed aan welke belangen er binnen een politiek-bestuurlijke organisatie als het OM spelen. In politiek gedreven, complexe situaties houd jij het overzicht en je pakt door waar nodig. Ook durf je af te wijken van geëffende paden, heb je een innovatieve mindset en heb je een sterk probleemanalytisch vermogen. En met de ruimte, vrijheid en het ondernemerschap dat je krijgt, kun je goed overweg.

Wat ga je doen?
Een leveranciers/contractmanager van het IVOM.

  • realiseert en bewaakt de financiële doelstellingen (Business Case) van de contracten;
  • bewaakt dat de afgesloten contracten continue aansluiten op actuele behoeften van het OM en op veranderende marktsituaties (zoals prijs of technologische mogelijkheden);
  • voert overleg tussen zijn leverancier(s) en het OM over de thema’s die daarbinnen aan de orde dienen te komen;
  • verstrekt in afstemming met interne klanten zelfstandig opdrachten aan leveranciers (binnen de vastgestelde financiële kaders, voor meerwerk, spoedopdrachten en aanvullende onvoorziene activiteiten);
  • voert de regie over de beschikbaarheid van bestaande producten en diensten door de leverancier en mogelijk de totstandkoming van nieuwe producten en diensten, die maximaal aansluiten op de behoefte van het OM en de door het OM gewenste specificatie;
  • voert de regie over alle benodigde wederzijdse afstemming op het snijvlak van het OM en de leverancier zoals: strategische ontwikkelingen, business forecasting, new business, new technology, architectuur, benchmarking, audit en security aangelegenheden;
  • bewaakt waar relevant de compliance aan regelgeving van toezichthouders;
  • levert een bijdrage aan de sourcingstrategie waarmee richting wordt gegeven aan de wijze waarop de uit te besteden beheers- en ontwikkelactiviteiten aansluiten op de ondernemingsstrategie van het OM;
  • onderhoudt zakelijke relaties met grote (internationale) leveranciers die één maar soms ook meerdere complexe producten en diensten leveren (noodzakelijk voor de strategische en primaire bedrijfsprocessen van het OM);
  • houdt regie op de vraagstroom en opdrachtverstrekking richting de ITleveranciers;
  • fungeert als escalatiekanaal voor de andere Domein IT-afdelingen bij verzoeken, kansen, klachten en conflicten met tussen Domein IT en haar leveranciers;
  • maakt afspraken over prijzen, tarieven en indexeringen;
  • onderhoudt op tactisch niveau de leveranciersrelaties namens Domein IT.

Achtergrond opdracht:
IVOM is de interne IT organisatie binnen het Openbaar Ministerie (OM). Met de komst van meerdere leveranciers en een diversiteit aan contracten wordt leveranciers/contractmanagement steeds belangrijker. Als leveranciers/contractmanager sta je daarom aan de start van een ingrijpende doorontwikkeling van de afdeling Change en Control. In deze professionaliseringsslag nemen we de regie in het contact met leveranciers van deze voor het OM zo belangrijke ICTsystemen. Binnen het leveranciers- en contractmanagement team (“LCM-team”) ben jij met de andere leveranciers/contract managers mede verantwoordelijk voor de besturing, initiëring , facilitatie en coördinatie van zaken die zich afspelen op het snijvlak van de IT en IV organisatie en leverancier. Zo leg je met het LCMteam kpi’s vast per leverancier, controleer je of er binnen de contractuele kaders wordt geleverd en beheer je de kosten. Ook geef je adviezen op het gebied van leveranciers/contractmanagement, schakel je met inkoop en juridische zaken en treed je oplossingsgericht op bij problemen tussen leveranciers en afdelingen van het OM.

Als leveranciers/contractmanager heb je ook (een adviserende) rol in aanbesteding/-inkoop trajecten. Omdat je precies weet hoe leveranciers acteren, is jouw input bij het formuleren van de wensen en eisen van grote waarde. Naarmate onze dienstverlening vanuit het domein IT zich ontwikkelt, denk je ook mee over jaarplannen en de ontwikkeling van de afdeling. We zijn op zoek naar iemand die de gewenste professionaliseringsslag binnen de afdeling Change en Control mede kan initiëren en vormgeven. Je beschikt over ervaring met leveranciersmanagement en contractmanagement binnen complexe organisaties. Je hebt daarnaast ervaring met (het mede begeleiden van) outsourcingstrajecten (onder meer op het gebied van ICT), het onderhandelen met leveranciers en het helpen opstellen van specifieke contractvormen voor het eigen inkoopdomein.

In lastige situaties houd jij het hoofd koel. Je laat je door niemand van de wijs brengen en speelt het tactisch en strategische spel dat leveranciers/contract management soms is. Daarbij maak je gebruik van je kennis en ervaring. Als overtuigende gesprekspartner sta jij stevig in je schoenen, ga je proactief te werk en voel je goed aan welke belangen er binnen een politiek-bestuurlijke organisatie als het OM spelen. In politiek gedreven, complexe situaties houd jij het overzicht en je pakt door waar nodig. Ook durf je af te wijken van geëffende paden, heb je een innovatieve mindset en heb je een sterk probleemanalytisch vermogen.

Organisatie:
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dat doen we samen met de politie en andere opsporingsdiensten. Bij strafbare feiten kan het gaan om overtredingen en misdrijven, variërend van winkeldiefstal tot moord. Na opsporing beslist het OM of het de zaak zelf verder afhandelt of dat verdachten voor de rechter moeten verschijnen. Het OM ziet toe op een correcte uitvoering van vonnissen: het betalen van geldboetes, het uitzitten van gevangenisstraffen of het uitvoeren van taakstraffen. Onze ruim vijfduizend medewerkers houden zich in alle gevallen bezig met zaken die direct van invloed zijn op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het OM zo bijzonder. Want recht raakt mensen. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten en die diversiteit vinden we belangrijk. We streven dan ook naar een inclusieve organisatiecultuur waarin alle collega’s zich thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Óók in talent en groei.

IVOM:
Zonder geavanceerde informatietechnologie is het Openbaar Ministerie nergens. Want stel je voor dat een Officier van Justitie niet kan inloggen, waardoor een zitting moet worden opgeschort. Of dat er een storing is in de DNA-database, nét als we een dader willen identificeren. IVOM is de interne IT organisatie binnen het Openbaar Ministerie (OM). Met de komst van meerdere leveranciers en een diversiteit aan contracten wordt leveranciers/contractmanagement steeds belangrijker. Als leveranciers/contractmanager sta je daarom aan de start van een ingrijpende doorontwikkeling van de afdeling Change en Control. In deze professionaliseringsslag nemen we de regie in het contact met leveranciers van deze voor het OM zo belangrijke ICT-systemen. Binnen het leveranciers- en contractmanagement team (“LCM-team”) ben jij met de andere leveranciers/contract managers mede verantwoordelijk voor de besturing, initiëring , facilitatie en coördinatie van zaken die zich afspelen op het snijvlak van de IT en IV organisatie en leverancier. Zo leg je met het LCMteam kpi’s vast per leverancier, controleer je of er binnen de contractuele kaders wordt geleverd en beheer je de kosten. Ook geef je adviezen op het gebied van leveranciers/contractmanagement.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding in de richting van contract- leveranciersmanager binnen IT. Kandidaat maakt dit aantoonbaar in de CV;
  • De aangeboden Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met leveranciersmanagement en contractmanagement binnen complexe organisaties met meerdere stakeholders;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar relevante werkervaring bij de Rijksoverheid;
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van contract-leveranciersmanagement bij de Rijksoverheid;
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met inkopen en aanbesteden bij de Rijksoverheid;
  • De aangeboden kandidaat heeft een persoonlijke motivatie toegevoegd waarin hij/zij toelicht waarom zij geschikt is voor deze functie en wat hij/zij voor ons zou kunnen en willen betekenen (maximaal 200 woorden – niet in de 3e persoon geschreven).

Wensen:

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar binnen 4 weken. Geef aan binnen hoeveel weken je beschikbaar bent;
  • Geef aan hoeveel jaar de kandidaat heeft gewerkt leverancier- contractmanager;
  • Kandidaat heeft ervaring is bekend met werken in een Agile omgeving;
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als leverancier- contractmanager binnen de overheid. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Interviewcriterium: – Kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen; – Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en (werk)ervaring snel in te zetten; – Kandidaat laat zien dat hij de diverse belangen in een complex veld kan overzien en ondanks de tegenstellingen in die belangen kan acteren; – Kandidaat kan zich goed uitdrukken en is sociaal vaardig; – Past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-02-03 09:24:25

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden